לקראת סוף השבוע הקשה והגורלי של הג'ירו ד'איטליה, רוכבי הדירוג הכללי הורידו הילוך בקטע ה-18 ופינו את הבמה לספרינטרים. אבל ניקו דנץ חשב אחרת, תפס את כולם מנמנמים וברח לניצחון שלישי בקריירה בג'ירו והראשון של בורה השנה. בדירוג הכללי לא חלו שינויים. כאשר הסיפור הגדול של היום, מלבד זהות המנצח, הייתה פרישתו של חואן איוסו.
הקטע היום היה באורך 144 קילומטר בלבד, ממורבניו לצזנו מדרנו. בחלקו הראשון הרוכבים התמודדו עם שלושה טיפוסים מדורגים (אחד מקטגוריה 2 ושניים מקטגוריה 3) בתוך 50 קילומטרים. קבוצת בריחה גדולה של כ-35 רוכבים, בהובלת מאדס פדרסן ו-וואוט ואן ארט התגבשה מקדימה. הדבוקה אמנם רכבה בקצב נינוח, אבל זה היה יותר מדי עבור איוסו, שבנוסף לפציעות שלו גם סבל מעקיצת דבורה ופרש. בכך הג'ירו הפסיד השנה את שלושת המועמדים המובילים לפני הזינוק, פרימוז' רוגליץ', איוסו ומיקל לנדה, שכולם פרשו.
50 הקילומטרים האחרונים היו שטוחים לגמרי, ולמעשה היה מדובר במסלול שאותו הקיפו הרוכבים שלוש פעמים. הדבוקה המנומנמת פיגרה בכעשר דקות, כאשר מספר רוכבים הצליחו להתנתק מקבוצת הבריחה הגדולה ולפתוח פער משמעותי.
בשלב זה היה נראה שיהיה מדובר בספרינט לסיום מתוך הקבוצה, אבל כ-20 קילומטר לסיום דנץ ברח קדימה ואף אחד לא הגיב. הפער הגדול גרם למבוכה מסוימת, היות שהחוק בענף לא מכיר עקיפה של סיבוב על הכביש, ולא היה ברור אם הדבר עלול להוביל לפסילת הדבוקה. לפי הרדיו האיטלקי, המארגנים ביקשו מהדבוקה להגביר קצת את הקצב כדי למנוע אי נעימויות.
כל זה לא הפריע לדנץ, ששייט לניצחון, שמתווסף לשני הניצחונות שלו בג'ירו של 2023. עבור בורה, זהו קרן אור בג'ירו לא סימפטי, שבו הם איבדו את רוגליץ', המועמד המוביל לזכיה, וגם את ג'אי הינדלי. מירקו מאסטרי הקדים את אדי פלנקרט בקרב על המקומות בפודיום. המועמדים, ובהם גם דרק ג'י מישראל פרמייר טק, הגיעו לבסוף יחד, כמעט 14 דקות אחרי המנצח.
מתכוננים לקטע 19:
מחר כבר מצפה לרוכבים יום הרבה, הרבה יותר קשה. קטע 19, 166 קילומטר מביילה לשמפולוק, כולל חמש פסגות מדורגות, וסך הכל 4,950 מטר טיפוס. על ההתחלה הרוכבים יטפסו לקרוצ'ה סרה (קט' 3), ולאחר מכן ממתינים להם שלוש עליות קשות מקטגוריה 1: הקול צקור (16 ק"מ, שיפוע ממוצע של 7.7% ושיפוע שיא של 15%) והקול סאן פנטלאון (16.5 ק"מ, שיפוע ממוצע של 7.2% ושיפוע שיא של 12%) והקול דה ז'ו (15.1 ק"מ, 6.9% ממוצע ו-12% שיפוע שיא). 15 קילומטר לסיום ממתין להם הטיפוס האחרון לאנטגנו (קט' 2, 9.5 ק"מ, 4.5% שיפוע ממוצע ו-11% בשיא) ולאחר מכן ירידה קצרה לשמפולוק. צפוי קרב קשה על הדירוג הכללי, כאשר הקטע מחר יבחן ממש למי נותרו רגליים.
חמשת הראשונים בקטע 18:
1. ניקו דנץ (Red Bull – BORA – hansgrohe) 3:12:07 שעות
2. מירקו מאסטרי (Polti VisitMalta) + 1:01 דקות
3. אדי פלנקרט (Alpecin – Deceuninck) זמן זהה
4. פיליפו מגלי (VF Group – Bardiani CSF – Faizanè) זמן זהה
5. אלכס אדמונדסון (Picnic PostNL) זמן זהה
הדירוג הכללי לאחר קטע 18:
1. איסק דל טורו (UAE Team Emirates) 68:56:32 שעות
2. ריצ'ארד קראפאס (EF Education – EasyPost) + 41 שניות
3. סיימון ייטס (Visma Lease a Bike) + 51 שניות
4. דרק ג'י (Israel Premier-Tech) + 1:57 דקות
5. דמיאנו קארוסו (Bahrain – Victorious) + 3:06 דקות
לובשי החולצות לאחר קטע 18:
חולצה ורודה (מוביל המירוץ) – איסק דל טורו (מקסיקו, UAE Team Emirates)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – איסק דל טורו (מקסיקו, UAE Team Emirates)
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – לורנצו פורטונטו (איטליה, XDS Astana)
חולצת הצ'יקלמינו (הספרינטר המוביל בדירוג) – מאדס פדרסן (דנמרק, Lidl-Trek)