ג'ון לנדי שהיה השני לרדת מ-4 דקות למייל מת בגיל 91

הספורטאי האוסטרלי נודע ביריבותו עם רוג'ר בניסטר הבריטי בשנות ה-50 והחזיק גם בשיא העולם ב-1500 מ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ג'ון לנדי שהיה השני בעולם, אחרי רוג'ר בניסטר, לרדת מ-4 דקות למייל בריצה מת בגיל 91. בניסטר הבריטי עשה היסטוריה כשירד מ-4 דקות למייל ב-6 במאי 1954 וקבע באוקספורד את מה שרבים טענו שלא ניתן לעשות ונחשב ל"פריצת גבול היכולת האנושית". אך לבניסטר היה מתחרה אגדי בשם ג'ון לנדי ששאף גם הוא במקביל לניסיונותיו של בניסטר לשבור את השיא המדובר. השיא של בניסטר לא החזיק זמן רב וחודש לאחר שקבע אותו, ב-21 ביוני, הצליח גם לנדי האוסטרלי לחולל את הנס ולשבור את השיא ולרדת מ-4 דקות למייל. לימים הוא סיפר כי לא חשב שניתן לרוץ מייל בפחות מארבע דקות ומטרתו היתה רק לשפר את שיא העולם שנקבע בהאג. לצד הישג זה, היה לנדי גם שיאן העולם ב-1500 מטר ובמשחקים האולימפיים של 1956 במלבורן עיר הולדתו, זכה בארד על ריצה זו.

סבסטיאן קו ספד לו היום ואמר כי ללנדי היתה אחריות בהדלקת הניצוץ לתחרות בינו לבין בניסטר והוא היה אחד הגיבורים הראשיים במסע הזה. "בסופו של דבר רוג'ר באניסטר הגיע לשם ראשון אבל היה גם הראשון לזהות שהמצוינות של לנדי העניקה לו השראה להגיע לאותו ציון דרך היסטורי". לנדי בין השנים 2001–2006 כיהן גם כמושל מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה.

ג'ון לנדי | צילום: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:John_Landy_1954.jpg#/media/File:John_Landy_1954.jpg



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג