סר רוג'ר בניסטר הראשון שירד מ-4 דקות במייל מת בגיל 88

האתלט שנכנס ב-1954 לספרי ההיסטוריה ושבר מחסום שנראה לפני כן בלתי אפשרי, מת בביתו שבאוקספורד בגיל 88
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בריטניה היא אחת ממעצמות האתלטיקה הגדולות בעולם, אבל אם צריך לבחור את גיבורי האתלטיקה הגדולים ביותר שלה על כף יד אחת – אין ספק שרוב הבריטים יכללו בבחירה שלהם את סר רוג'ר בניסטר. אחרי הכל, מדובר ברץ הראשון בהיסטוריה שהצליח לרדת מ-4 דקות בריצת המייל, ופרץ מחסום שנראה לפני כן בלתי אפשרי. היום פורסם בבריטניה כי בניסטר מת בגיל 88. בהודעה שנמסרה על ידי משפחתו נכתב: "סר רוג'ר בניסטר מת בביתו באוקספורד כשהוא מוקף במשפחתו ובאהוביו". בשנותיו האחרונות סבל בניסטר ממחלת הפרקינסון.

נכנס לספרי ההיסטוריה של הספורט ב-1954. רוג'ר בניסטר | צילום מסך

היום שהכניס את בניסטר לספרי ההיסטוריה היה ה-6 במאי 1954. זו לא היתה תחרות רשמית, זה היה אירוע ריצה שאורגן מראש עם שני מכתיבי קצב שהיו כריסטופר צ'אטווי וכריס בריישר – שניהם אגב כבר מתו. המטרה היתה לשבור את מחסום ה-4 דקות במייל, משהו שגם רצים מעוטרים יותר מבניסטר לא הצליחו לעשות. בעזרתם של מכתיבי הקצב ושל הרוחות שנרגעו רגע לפני תחילת הריצה, בניסטר רץ את המייל בזמן של 3:59.4 דק' ומאותו יום היה חתום על פרק בספרי ההיסטוריה של הספורט בכלל והאתלטיקה בפרט. לאחר שפרש מקריירת האתלטיקה שלו, הוא הפך לרופא נוירולוג.

רוג'ר בניסטר | צילום: Pruneau

בניסטר מעולם לא זכה במדליה אולימפית, הוא סיים רביעי בריצת ה-1,500 במשחקי הלסינקי 1952. הוא זכה אמנם במדליית הזהב באליפות אירופה ב-1954 וגם במשחקי חבר העמים הבריטי באותה שנה, אבל שבירת מחסום ה-4 דקות היתה התוצאה שבזכותה כל עולם האתלטיקה ידע מיהו רוג'ר בניסטר מאז ועד היום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג