"אני הדרוזית הראשונה שקבעה שיא ישראלי והיחידה שהגיעה לאליפות ישראל"

סיפור האהבה של כרואן חלבי מדלית אל כרמל עם הריצה התחיל בגיל 12 על מסילה בבית הוריה והסתיים, לפחות בינתיים, בניצחון ב-10 ק"מ לנשים במרתון ת"א. בין לבין היו עוד שיאים שנשברו בעונה חלומית מבחינה הרצה הדרוזית שמכוונת קדימה לעבר המשחקים האולימפיים של פריס ולא שוכחת לחזק על הדרך את כל הנשים מהכפר שרצות עכשיו בזכותה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: באדיבות כרואן חלאבי

עבור כרואן חלבי מרתון תל אביב האחרון הסתיים בדיוק כמו שתחרויות רבות הסתיימו בשנה האחרונה: עם שיא אישי ומקום ראשון על הפודיום. הפעם הצליחה חלבי לרדת לראשונה ממסגרת 34 הדקות עם תוצאה מרשימה של 33:53 דק' במקצה ה-10 ק"מ הכללי לנשים. הרצה הדרוזית, ילידת דלית אל כרמל, כבר הספיקה לשבור בחודשים האחרונים את השיא הישראלי למרחק של 1,000 מ' אחרי 25 שנה ולהעמיד אותו על 2:43.99 דק'. בכך היא גם הפכה לדרוזית הראשונה שמחזיקה בשיא ישראלי באתלטיקה.

"ספורט עושה לי ולגוף שלי טוב" | צילום: באדיבות כרואן חלבי

ההצלחה של הצעירה בת ה-27 לא מפתיעה, ואם תשאלו אותה היא תייחס אותה לכמה גורמים מרכזיים. "התחלתי בשנה האחרונה להשקיע בעצמי קצת יותר בכל הקשור לבדיקות הרפואיות דרך איגוד האתלטיקה", מודה חלבי, "גם יש לי תמיכה מנותנות החסות שלי ומאגודת מכבי חיפה כרמל שעוזרות לי. אני משקיעה יותר בפיזיותרפיה, בתרגילי חיזוק, המאמן האישי שלי אהרון שבתייב מקדיש לי יותר זמן. כל הדברים האלה יחד תרמו להישגים שאליהם הגעתי. עכשיו הרצון שלי הוא להתקדם ולהשקיע יותר ויותר".

9 אימונים בשבוע

השיפור הגדול בחלבי נרשם אמנם בשנה האחרונה, אבל הזרעים להצלחה נזרעו הרבה קודם לכן כבר כשהיתה נערה צעירה בדלית אל כרמל שעלתה בגיל 12 על מסילה בבית הוריה והתחילה לרוץ.

"הבנתי שספורט עושה לי ולגוף שלי טוב, משפר לי את הבריאות ואהבתי את זה", מספרת חלבי על תחילת הדרך שלה בעולם הריצה, "זה הביא אותי להתמיד בזה כמה שנים, למרות הערות מצד אנשים ששאלו 'לאן את רוצה להגיע' ו'למה את צריכה את זה'. אבל ידעתי שזה עושה לי טוב ורציתי לטפח את זה. כבר בבית הספר היסודי השתתפתי בשתי תחרויות ריצה למרחק של 1,000 מ' והיה לי טוב. עשר הבנות במקומות הראשונים קיבלו תעודה ואני סיימתי פעם מקום עשירי ופעם שמיני, והייתי מאושרת. הצבתי לעצמי מטרות קטנות והשגתי אותן".

לומדת במסלול לימודי הנדסה ביו-רפואית בטכניון | צילום: באדיבות כרואן חלבי

ואיך הסביבה הקרובה התייחסה לתחביב הלא רגיל הזה שלך?
"צחקו איתי. אמרו לי שעם המרחק שאני רצה אני יכולה כבר להגיע עד לחיפה ומה אני צריכה את זה. ידעתי שהריצה תורמת לי בריאותית ולכן פחות התייחסתי לתגובות. אני אוהבת שהגוף שלי חזק, זו הסיבה שדחפה אותי לעשות ספורט: חיזוקים וריצות. אני מחשיבה את עצמי כאדם הישרדותי יחסית, כזה שאוהב להיות מוכן וחזק לכל דבר שלא יבוא. אני מעדיפה להיות בכושר. זה עושה לי טוב, בין היתר כי דברים קטנים שעייפו אותי בעבר כבר לא הטרידו אותי".

במקביל לחיי הריצה שלה מנהלת חלבי מסלול מקביל של לימודי הנדסה ביו-רפואית בטכניון, שם היא בדרך לסיום התואר השני במסלול עם תזה. "התכנון הוא לא להיות בינתיים ד"ר חלבי", היא צוחקת, "אני רוצה להשקיע באתלטיקה עוד כמה שנים טובות. דוקטורט דורש ממך הרבה ואני רק פתחתי לזה אפשרות ונראה בעתיד אם אחזור ללימודים".

איך נראה היום שלך?
"באתלטיקה אני מגיעה עכשיו ל-8 עד 9 אימונים בשבוע. מדובר בכמות שלא היתה לי קודם לכן, שמאלצת אותי גם לנהל את הזמן בצורה יעילה יותר. אני משתדלת לישון טוב אבל זה לא תמיד מצליח לי. יש מקרים של שני אימונים ביום ולא אימון אחד. אם מדובר ביום עם אימון בוקר אני קמה בין חמש לשש, מגיעה לאצטדיון קרלי קריגר הקרוב לטכניון ומשם ממשיכה ללימודים. בערב חוזרת שוב לעוד אימון. הביתה אני חוזרת סביב שבע או שמונה בערב. אני מתכננת לי איך ייראה כל היום מבחינת הארוחות: מכינה את הכריכים, את ארוחות הבוקר והצהרים בעזרת אמא שלי ובערב בבית אני משלימה מה שצריך".

איפה את מרגישה יותר פורצת דרך ויותר גאווה כלפי העדה: בלימודים או בריצה?
"בריצה כי יש לא מעט שלומדים בטכניון ומצליחים, אבל השילוב הזה עם הריצה זה משהו שלא עשו קודם לכן. אני גם הדרוזית הראשונה שקבעה שיא ישראלי והיחידה שהגיעה לאליפות ישראל. אני פוגשת המון אנשים ששואלים אותי, גם ברשתות החברתיות, על התואר ועל השילוב עם האימונים. אני מקבלת המון תגובות ששואלים אותי על שני התחומים, אבל תמיד הריצה מעל הלימודים".

מצליחה להשפיע על אנשים | צילום: באדיבות כרואן חלבי

ואת רואה, למשל, יותר נשים שמתחילות לרוץ בזכותך?
"אחרי שעברתי מריצה על מסילה לריצה בכביש ובשטח תמיד נתקלתי בבודדים שרצו, גברים ובקושי נשים. בשנים האחרונות אני רואה הרבה אנשים, במיוחד נשים. יש מקרים שאני עוברת ליד נשים שהולכות, ובדרך חזרה אני חולפת על פניהן שוב והן כבר רצות. חלק הסבירו לי שזה בזכותי ובזכות המוטיבציה שנתתי להן. מחמם את הלב לראות איך אני מצליחה להשפיע על אנשים. יש עכשיו הרבה יותר מודעות לריצה ולבריאות, ובקרוב יהיה גם מרוץ דלית אל כרמל הראשון למרחק של חצי מרתון ויש לו הרבה היענות והירתמות מצד אנשי הכפר. אני גם מרצה ומעבירה פעילויות לילדים ולנוער בדגש על לא לוותר על החלומות ולהשקיע בעצמם".

לשפר שיאים

אחרי שייצגה בעבר את ישראל בחו"ל באליפות אירופה למרוצי הרים בצרמט, שוויץ ובאליפות הבלקן לבוגרים בסרביה, היעד הבא מבחינת חלבי הוא גביע אירופה בחודש מאי בפאס שבצרפת ואליפות אירופה באתלטיקה בחודש אוגוסט במינכן. המטרה היא לשפר את שיאה ב-10,000 מטרים ולנסות להתחרות עם ספורטאיות ברמתה או ברמה גבוהה אף יותר.

והנקודה הזו של אתלטיות ברמה הדומה לזו של חלבי היא משמעותית, כי היא מוצאת את עצמה מתחרה לבדה ברוב המקרים. "או שהמתחרות שלי ברמה אולימפית גבוהה ואני לא משיגה אותן, או שהן חלשות ממני ויוצא שאני רוצה לבד ברוב המרחקים", מפרטת חלבי, "אני רוצה לשפר את השיאים שלי גם כדי להגיע לאולימפיאדה בפריז 2024 וגם כדי לייצג את המדינה בכבוד".

את כשבע שנים על המסלול, קרוב לארבע כמקצוענית. מה הכיוון אחרי פריס: להמשיך בריצה או כמהנדסת רפואית?
"אני לא רוצה להתנתק מהעבודה אחרי הלימודים או מהאימונים והרצון הוא כן להשתלב בתעשייה, אבל חשוב לי גם להתמקד בריצה בשנים הקרובות. אחרי פריס זה כבר תכנון ארוך טווח ואני מאמינה שהעולם דינמי, ואני אתאים את עצמי אליו. אני אמנם חושבת רחוק אבל לא רחוק מדי. נראה איך דברים יסתדרו ואולי אמשיך אחרי האולימפיאדה ואולי אתמקד במשהו אחר. אם אהיה בשיא וארגיש שלא מימשתי את עצמי אמשיך, אם ארגיש מימוש וירידה ביכולת ובכוח יכול להיות שאפנה לכיוון אחר. מה שבטוח לא אפסיק לרוץ".

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='12'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.