אליפות אירופה לנוער בשחייה: פעמיים זהב לנבחרת הנוער של ישראל

פעמיים זהב לישראל הערב בהלסינקי, לאחר שהשחיין תומר פרנקל זכה במדליית זהב במשחה 100 מ' חופשי ולרביעיית השליחים ב-4X200 מ' חופשי גברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צ פ ו | משחה ה-4X200 של נבחרת השליחים

השחייה הישראלית לא תשכח את הלסינקי 2018. אחרי יומיים ראשונים חזקים, הערב השלישי באליפות אירופה לנוער בשחייה נסגר כאחד הימים החזקים והמרשימים של השחייה הישראלית – עם שתי מדליות זהב ועוד שלוש השתתפויות במשחי גמר. במוקדמות הבוקר העפילה רביעיית הבנים הישראלית לגמר ה-4X200 מ' חופשי מהמקום השני, 4 עשיריות שנייה אחרי הרביעייה הרוסית. משליחי הבוקר נעדר תומר פרנקל, ששוחרר לשמור כוחות למשחי הערב. קרב על מדליה, אולי זהב, היה בקלפים.

נבחרת הנוער של ישאל בשחייה | צילום: באדיבות איגוד השחייה

פרנקל אלוף אירופה לנוער ב-100 מ' חופשי

תומר פרנקל! מי שעוד לא מכיר את השם, צריך להתחיל להכיר. בתוארו היום – אלוף אירופה לנוער ב-100 מ' חופשי. באחד ממשחי הדגל של השחייה, פרנקל פתח הכי מהר (23.44 שנ' בחצי הדרך) וסגר מספיק מהר (25.79 שנ' בחצי השני) כדי לגעת ראשון בקיר בזמן של 49.23 שנ'.

הרוסי אנדרי מינקוב סיים שני, מאית אחת בלבד אחריו, במשחה בו שישה הראשונים ירדו ממחסום 50 השניות. אנסטסיה גורבנקו ממכבי קריית ביאליק היתה השחיינית הצעירה ביותר בגמר ה-200 מ' חזה. היא סיימה שם חמישית בזמן של 2:29.31 דק' (מעט פחות מהר מתוצאתה בחצי הגמר ערב קודם). לאה פולונסקי ממכבי חיפה שחתה 1:01.55 דק' את ה-100 פרפר בחצי הגמר, סיימה במקום ה-14, ולא העפילה לגמר. הפתעה גדולה נרשמה כשגל כהן-גרומי מעירוני הוד השרון, בחר לוותר על מקומו בגמר ה-200 מ' מעורב אישי, אליו העפיל מחצי הגמר.

אלוף אירופה לנוער ב-100 מטר חתירה. תומר פרנקל (משמאל) | צילום: איגוד השחייה הישראלי

"אחרי מוקדמות ה-4 פעמים 200 חופשי בבוקר, ישבנו בצהריים בנחת ודיברנו על זה", מספר לשוונג בשיחה מהלסינקי מאמנו זהר גלילי, "פעמיים הרביעיות הישראליות כבר סיימו כאן במקום הרביעי ופספסו מדליות במאיות שנייה. החלטנו, בהתייעצות עם מאמני הנבחרת כאן, לשמור את גל לשליחים 4 כפול 200 חופשי. הערכנו שאפילו שיפור של חצי שנייה במעורב לא היה מספיק לו למדליה, בעוד שבשליחים המאבק יכול להיות על הזהב. הפלוס מבחינת גל, שהנבחרת מאד חשובה לו, היה שהמחיקה שלו העלתה במקומו לגמר שחיין ישראלי אחר – את רון פולונסקי". רון פולונסקי ממכבי חיפה אכן נכנס במקום גל כהן גרומי לגמר ה-200 מ' מעורב אישי, שיפר את תוצאתו מחצי הגמר, וסיים שם במקום השביעי בזמן של 2:03.46 דק'. גלי זילברברג מפארק המים רעות סיימה במקום השביעי כללי במשחה ל-1,500 מ' חופשי לנשים, עם שיא ישראלי חדש של 16:44.61 דק'.

הרביעייה הישראלית אלופת אירופה לנוער ב-4X200 מ' חופשי בנים

רוסיה זינקה בעמדת ההובלה ממסלול 4, ישראל זינקה ממסלול 5. הקרב נפתח. דניס לוקטב ממכבי אשדוד במשחה מעולה ושיא אישי ב-200 מ' חופשי על בריכה ארוכה, גירש לא מעט שדים (לפחות אחד מהם, רוסי מהמסלול השכן) כשנגע ראשון בקיר בפער עצום עם ספליט מצוין של 1:47.78 דק' (לוקטב חילק את המשחה נהדר, כשפתח על 52.5 שנ', וחזר על 55.2 שנ'). הרוסים, במקום השני, כבר נקלעו לפיגור של 1.2 שנ'.

שני זינק גל כהן-גרומי מעירוני הוד השרון. גרומי בן ה-16, צעיר בשנתיים משלושת חבריו לרביעייה. הצעיר בחבורה ירד לראשונה בחייו בספליט מ-1:50 דק, כשקבע 1:49.99 דק' (גם הוא, בחלוקה מצוינת, של 53.4 שנ' חצי ראשון ו-56.5 שנ' חצי שני). היתרון של ישראל גדל ליותר מ-2 שניות על שלוש מעצמות השחייה שנאבקו על הכסף אחריהן – צרפת, רוסיה, ובריטניה. בר סולובייצ'יק ממכבי קריית ביאליק זינק שלישי ונתן משחה גדול כשנגע ב-1:50.7 דק' (53.7 שנ' בחצי הראשון, 57.0 שנ' בחצי השני). בשלב זה, בריטניה, עם ספליט איכותי של דין תומס (1:48.5 דק') עברה להוביל, מאיות בודדות לפני ישראל. רוסיה צמצמה למרחק של 8 עשיריות שנייה.

תומר פרנקל זינק אחרון ופתח – אם לומר את האמת – בטירוף! אחרי 100 מ' ראשונים שלו ב-50.8 שנ', ישראל חזרה להוביל בגדול. השאלה היתה מה נשאר לפרנקל לחצי השני. בסוף זה הספיק. פרנקל אמנם האט משמעותית, וסגר חצי שני על כמעט 57 שנ', אבל נגע ראשון בקיר בפער גדול. ניצחון ענק לישראל על כל מעצמות השחייה האירופאיות, בפער של יותר מ-1.2 שנ' לפני הרוסים שסיימו שניים. בסופו של דבר, הספליט המהיר בגמר היה של פרנקל עם 1:47.74 דק' (בזינוק שליחים "מרחף"), השחיין היחיד בגמר שהצטרף אליו מתחת ל-1:48 דק' היה דניס לוקטב על 1:47.78 דק' בזינוק רגיל כשחיין ראשון. לוקטב ופרנקל צפויים להתמודד ראש בראש על הזהב במשחה ה-200 מ' חופשי האישי שיתחיל מחר. כריסטוף מילאק ההונגרי יחכה להם.

מחר, שוב ינזקו ישראלים רבים לפעולה. לפרנקל צפוי יום עמוס מאד עם ה-200 מ' חופשי וה-100 מ' פרפר; גם לוקטב יזנק ל-200 חופשי, וצפוי לעלות לחצי הגמר ומשם לגמר. לאה פולונסקי ואנסטסיה גורבנקו צפויות להעפיל לחצי הגמר, ואם הכל יילך כמתוכנן, משם גם לגמר ב-200 מ' מעורב אישי.

כל העדכונים כאן בשוונג- אל תפספסו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג