אחת האתלטיות הבריטיות הגדולות בכל הזמנים: "נהגתי לחתוך את עצמי במספריים"

זהו אחד הסיפורים מהצדדים הפחות נעימים מהקריירה המרשימה של קלי הולמס, שמסתבר שנהגה לחתוך את עצמה באופן קבוע בעזרת מספריים בכל פעם שסבלה מפציעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קלי הולמס היא ללא ספק אחת האתלטיות הבריטיות הגדולות בכל הזמנים ורבים באי הבריטי מתווכחים האם היא הגדולה מכולם או פולה רדקליף? על פניו, מדובר בסיפור הצלחה מעורר השראה של רצה מדהימה למרחקים בינוניים שהגיעה לשיאה בקיץ 2004 כשזכתה בשתי מדליות זהב במשחקים האולימפיים באתונה בריצות ל-800 ו-1,500 מטר.

קלי הולמס אתלטית עבר בריטית

"אני רוצה להעביר מסר שאפשר לצאת מזה". קלי הולמס | צילום: ninahollington.com

המעבר בין הצלחה מטאורית להתרסקות

מצד שני, כמו בהרבה מקרים בחיים, מסתבר שמאחורי הקלעים של הקריירה הזוהרת של הולמס היו הרבה רגעים קשים ואפורים, רגעים שסימלו את ההבדל הקטן בין הצלחה בקריירה של ספורטאי מקצוען לבין התרסקות. הולמס, כיום בת 47, הרצתה לאחרונה בכנס בנושא בריאות שעסק גם בבריאות נפשית, וחשפה סיפורים מהצדדים הפחות נעימים בקריירה שלה. מסתבר שהולמס נהגה לחתוך את עצמה באופן קבוע בעזרת מספריים בכל פעם שהיא סבלה מפציעות. היא ציינה במיוחד את שנת 2003, שנה לפני ההופעה החלומית באתונה, כתקופה שבה נהגה לעשות את זה המון כדי להתמודד עם הייסורים של פציעות הספורט מהן סבלה. "בתקופה הגרועה ביותר נהגתי לחתוך את עצמי בכל יום כשהייתי פצועה", אמרה הולמס.

הולמס תמיד היתה ידועה כספורטאית מאוד רגישה, עם מוסר עבודה גבוה מאוד ורצונות, שאולי היו גדולים מדי וגרמו לה אפילו להגזים באימונים שלה. על הדברים האלה היא דיברה בעצמה בסרט דוקומנטרי שעשו עליה BBC וחוץ מזה היא גם הזכירה את הנושא של הפגיעה בעצמה באוטוביוגרפיה שכתבה. הפעם, היא החליטה לדבר רק על החלק הכואב בקריירה שלה למען מטרה טובה.

הולמס החליטה לחשוף את עברה בעקבות נתונים מדאיגים בבריטניה המצביעים על עלייה במקרים שבהם נערות פוגעות בעצמן פיזית כתוצאה מדיכאון, לחץ או חוסר הערכה עצמית. הולמס סיפרה שהיא התחילה לפגוע בעצמה אחרי הפציעה הראשונה שלה בשנת 1997, כשהיתה בת 27. זו היתה אחת משבע פציעות שגרמו לה לחתוך את עצמה פעם אחר פעם. "היו לי כל כך הרבה עליות וירידות ובשלבים מסוימים הייתי מביטה בראי וחושבת שאני לא רוצה לראות את עצמי שם. המספריים תמיד היו בחדר האמבטיה והשתמשתי בהם כדי לנסות ולהקל על הייסורים שהיו לי. זה היה ממש מקום רע להיות בו. המסר שאני רוצה להעביר הוא שאפשר לצאת מזה ולהשיג דברים גדולים. תמיד יש אור בקצה המנהרה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג