השקת "סייקלינג אקדמי": האם אנחנו בדרך לרוכב ישראלי ראשון בטור דה-פראנס?

קבוצת האופנים הישראלית המקצוענית הראשונה "סייקלינג אקדמי" יוצאת לדרך והשושבינים רן מרגליות, רון בר-און ועברי לידר נראו אמש שבעי רצון מהמהלך ובעיקר מהמנטור שהביאו עד הלום - פטר סאגאן כוכב הטור דה פראנס. ניר שועלי ביקר בערב ההשקה החגיגי שוחח עם היזם הראשי ומביא את הבשורה בכתבה - ישראל בעלייה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סייקלינג אקדמי אופניים

בשלישי האחרון ביפו זה קרה, בערב נוצץ עם שמות גדולים, הוכרז על הקמתה של קבוצת אופניים ישראלית מקצוענית ראשונה. "סייקלינג אקדמי", דרג 3 בעולם, עם חזון של העפלת רוכב ישראלי ראשון אל הטור דה פראנס. פרויקט מיוחד תחת חסותו של כוכב הטור דה הפראנס פטר סאגאן הסלובקי, בעל חולצת המאיץ הטוב יותר בטור בשלוש השנים האחרונות, שנחשב כסחורה החמה של הקיץ לאחר שחתם בקבוצת טינקוף סקסו בנק, אולי הגאלאקטיקוס של האופניים בעולם. סאגאן אמור לשמש כמנטור של 12 רוכבי הקבוצה, מהם חמישה ישראלים והיתר מפולין, צ'כיה וסלובקיה. על פי המוטו המוכרז, הכוונה היא לפתח את הרכיבה במדינות בהן הענף אינו כל כך מפותח, ואנחנו על המפה הזו, לפחות כרגע.

משמאל: מרגליות, בר און ולידר מציגים את התלבושת והחזון | צילומים: דני בורושבסקי וניר שועלי

משמאל: מרגליות, בר און ולידר מציגים את התלבושת והחזון | צילומים: דני בורושבסקי וניר שועלי

אז מאיפה הכל התחיל? שוב מתברר כי בספורט, הנוסחה היא גיוס של בעלי הון משוגעים לדבר וחיבורם אל אנשי מקצוע. קובי ריכטר בכדורעף, יעקב שחר כדורגל, דוד פדרמן כדורסל ועוד. האיש של האופניים הוא רון בר און, שב-12 השנים האחרונות עשה את עסקיו בשווייץ, בתחום הפיננסים וההלוואות, ותוך כדי כך התוודע אל רן מרגליות, לשעבר אלוף ישראל והישראלי הראשון שרכב בקבוצת "פרו טור", שזה הכי קרוב להשתתפות בטור דה פראנס. שם, במעלה ההרים הירוקים, הכל נולד, כפי שמספר בר און: "יש לי תשוקה לאופניים, וקהילת הרוכבים מלאה באנשים מדהימים, איכותיים, בעלי סבלנות, שלעולם לא מתייאשים עד שהם לא מגיעים לפיסגה. מה שהדליק אותי זה האדרנלין, האתגר".

פטר סאגאן משיק את הקבוצה באירוע

הסוכן של מרגליות הוא שם ענק בפני עצמו, ג'ובני לומברדי, אלוף אולימפיאדת ברצלונה 1992, שהוא גם מנהלו האישי של סאגאן, וכך נוצר החיבור. בר און: "הגעתי דרך רן אל פטר, שהוא בחור צנוע עם חזון גדול ורצון לעזור לצעירים. בישראל יש 300-400 אלף רוכבים אבל אין תשתית מקצועית, לא בשטח ולא בכביש. כשרכבתי עם רן בהרים, דיברנו על כך והיה הרבה זמן לחשוב על הכל. אני שמח לשלב ידיים עם כוחות כמו ג'ובני, פטר ורן כדי ליצור את הדור הבא של הרוכבים".

בין שווייץ לבית שמש
הכל הריח כמו משהו גדול אמש ב"בית על הים" ביפו, שהדיף ניחוח בשמים ואינטרקונטיננטליות באירוע הפתיחה. עברי לידר כשגריר ומעצב בגדי הקבוצה, אוכל, שתייה, עיתונאים מאירופה והופעה קצרה של לידר לקינוח. בר און והחברים גייסו לצידם חברות גדולות כמו סיטרואן, אוקלי ועוד כדי להרים קבוצה שהתקציב שלה הוא בערך פי 3 מכל תקציב התאחדות האופניים הישראלית. הרוכבים חתומים לשנה אחת, שבסיומה יוחתמו לעוד עונה, או שרוכב חלש יוחלף ברוכב חדש. כרגע מדובר על שלוש שנים לפחות. 90 תחרויות מתוכננות לשנת 2015, כשהראשונה כבר בינואר בארגנטינה.

כמו כן, בהתאם לחזון, תחנוך הקבוצה את קבוצת "רוכבי שמשון" מבית שמש, המקדמת חינוך לערכים באמצעות הרכיבה, בקרב ילדים יוצאי אתיופיה ורוכבים מכל שכבות האוכלוסיה. עברי לידר: "זו מטרה מאוד חשובה עבורי. אני עצמי 20 שנה בספורט המדהים הזה. פעם גם אמרו שאמנים ישראלים לא יכולים להצליח בחו"ל אבל זה עניין של מבנה ועזרה. צריך להתאמן, להיות רציני ולהיות טוב. כמו אמנות ותרבות, הספורט הוא השגריר הטוב ביותר של מדינה, ומדובר אחרי הכל בחינוך".

עד השבוע הרבו לראות את סאגאן רק בטלויזיה. סייקלינג אקדמי

עד השבוע הרבו לראות את סאגאן רק בטלויזיה. סייקלינג אקדמי

החמישייה הישראלית כוללת את גיא גבאי, אלוף ישראל לנוער וסגן אלוף הבוגרים, רועי גולדשטייין, לשעבר אלוף הנוער באופני הרים, עידו זילברשטיין, מטפס מצוין שסיים שנה ראשונה בקבוצת יוקיו המקצוענית מיפן, בן איינהורן ויואב בר. האחרון, אלוף הבוגרים נגד השעון בשנתיים האחרונות, בן 23, כבר פנה ללימודים והחליט להוריד פוקוס מהאופניים, עד שהפתיעו אותו מהסייקלינג אקדמי, וכעת הוא ינסה איכשהו לשלב את שני העיסוקים. את סאגאן בן ה-24 הוא הכיר עוד כשהיה רוכב הרים וסאגאן זכה באליפות אירופה לנוער.

כתבות נוספות בנושא:
טור דה פראנס 2014 | טור על טור: ניב ליבנר, אלוף ישראל הטרי באופני כביש מספר על החלום שלו
קבוצה ישראלית במהדורת טור דה פראנס החובבני
ביקור בטור דה פראנס | באתי, ראיתי, נדהמתי

בר: "כששמעתי על כך לראשונה, הדבר הראשון שחשבתי הוא, למה לא עשו את זה לפני שנה, בטרם נרשמתי ללימודים, אבל אז הבנתי באיזה פרויקט מדהים מדובר והחלטתי ללכת על זה. אנסה לשלב את לימודי הנדסת תוכנה יחד עם הרכיבה. אני מתרגש מאוד. מדובר במשהו שמעט מאוד רוכבים בארץ זוכים לקבל ואני הולך לתפוס את ההזדמנות בשתי ידיים".

זילברשטיין בן ה-21: "בשבילי מאוד חשוב שמדובר בקבוצה ישראלית. יש כאן פוטנציאל גבוה להצלחה. אני מגיע כבר עם ניסיון וזה מתחבר לי. את סאגאן הכרתי רק מהטלויזיה והתרגשתי לשמוע על האפשרות לרכוב בקבוצה ישראלית. זה חלום. אף אחד לא חשב שזה יקרה אי פעם. זו קבוצה שמפתחת צעירים, עם לוח מרוצים, שאני מאמין כי יגרום לי להתפתח גם אישית. אין עלינו לחץ, פשוט נתרכז באימונים ובמרוצים ואני מקווה שנצליח".

סאגאן (בלבן) מציג את הקבוצה אמש ביפו

סאגאן (בלבן) מציג את הקבוצה אמש ביפו

רן מרגליות בן ה-26 משחזר את כל ההתחלות: "הצלחתי לשכנע את רון, שלצערו אמר לי כן. לי בעצמי היה פעם חלום להיות הישראלי הראשון בטור דה פראנס, כפי שהיה לי גם חלום על שלום עולמי, אבל זה לא קרה. הקריירה שלי היתה קצרה מדי וחיפשתי מה לעשות הלאה. הבנתי שאני רוצה לעזור לאחרים להגשים את חלומם. יש לנו ספורט יפה עם אנשים בעלי תשוקה לאופניים, שמוכנים להקריב המון, ללכת לישון מוקדם ולוותר על בילויים כדי להתאמן, לעבוד קשה ולהצליח".

דרושים יזמים נוספים
מרגליות רכב בעבר בסקסו בנק, הקבוצה בה חתם לאחרונה סאגאן, ובה רוכב מנצח הטור בעבר, אלברטו קונטאדור הספרדי. מרגליות: "החוויות המשמעותיות בחיי קרו לי בזכות הרכיבה, וזאת ההזדמנות שלי להחזיר לענף שנתן לי כל כך הרבה. הדור הנוכחי הוא אולי הכשרוני ביותר שהיה פה אי פעם. מגיעה להם ההזדמנות הזו ואני שמח לסייע להם בהגשמת החלום".

בר און היה בעצמו רוכב הרים בצעירותו, ולאחר מכן תמך ברוכבים אחרים. בעשר השנים האחרונות הוא תמך בשלומי חיימי ובנגה כורם, שניים מהשמות הבולטים ביותר של אופני ההרים, וברוכבים נוספים. כשהוא ליווה את הטור דה פראנס כצופה, הוא נפגש עם לומברדי, והרעיונות מהרכיבה עם מרגליות החלו להתממש. סייקלינג אקדמי יצאה לדרך, אולם בר און מדגיש: "נצטרך לגייס תמיכה ותרומות נוספות בעתיד".

חגיגות אחרונות לפני העבודה הסזיפית

חגיגות אחרונות לפני העבודה הסזיפית

ואכן, קברניטי הקבוצה כבר פועלים על מנת לגייס תומכים נוספים, ואתמול בערב נערכה תצוגה נפרדת של הקבוצה עבור אורחים VIP, אנשי עסקים ויזמים, שעשויים להצטרף אל גלריית נותני החסות. על הפן המקצועי יהיו אחראים, יאן וואלאך הסלובקי, רוכב עבר והמאמן שטיפח את סאגאן, ודרור פקץ', מקצוען ישראלי בעבר ובוגר קורס המאמנים של ההתאחדות העולמית. למחרת בירושלים תתקיים מסיבת עתונאים ורכיבת ראווה, בכפוף לתנאי מזג האויר, ולאחר שיימוגו אדי הבושם והדי הנאומים וההופעות, יתחיל שלב העבודה האפורה והסזיפית, שבסיומה אולי יחצה ישראלי ראשון את שער הניצחון בפריז.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג