מתכון מנצח: הסלט שתיקחו לארוחת הסדר

הסלט שתאכלו בליל הסדר וכל הקיץ. ירוק עם צ’יפס של תלתלי בטטה והמון דברים טובים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הסלט שתאכלו בליל הסדר וכל הקיץ. ירוק עם צ'יפס של תלתלי בטטה והמון דברים טובים

מאת:מרב אדלר


המרכיבים:
עלי רוקט או בייבי
כמה עלי חסה שטופים וקצוצים
2 בטטות
2-3 מלפפונים
חופן אגוזים/שקדים/גרעינים קלויים קלות
חופן חמוציות

רוטב:
1/3 כוס שמן זית
1/3 כוס חומץ בלסמי
1/4 כוס סילאן או דבש
1 כפית חרדל
שפריץ של מיץ לימון
שן שום כתושה
קורט מלח

אופן ההכנה:

1. את הבטטות קולפים ושוטפים ועם הקולפן קולפים פרוסות דקיקות מגוף הבטטה. את ה"גזע" שנותר בסוף קוצצים לפרוסות דקות ככל האפשר (הגודל או האורך אינו משנה).
2. אם עוד לא קליתם את האגוזים, חממו מחבת כבדה ללא שמן וקלו אותם מספר דקות על המחבת. את האש יש להוריד לאחר דקתיים ולבחוש כל הזמן כדי שהאגוזים העדינים לא יישרפו. מעבירים לצינון על צלחת.
3. אל אותה מחבת (חמה!) מוסיפים שתי כפות שמן זית. מטילים את פרוסות הבטטות ובוחשים אותן מדי כמה דקות כדי שלא תיחרכנה. הנפח של הבטטות מצטמצם כמו חתול פרסי שנרטב באמבטיה. בוחשים כל הזמן (אפשר להוריד את האש אחרי כמה דקות) עד שהבטטות מזהיבות וטיפה מעבר לכך.
4. משקשקים חזק את כל רכיבי הרוטב בצנצנת אטומה.
5. עורמים את כל מרכיבי הסלט ומוסיפים את הבטטות והאגוזים הקלויים, שופכים את הרוטב בנדיבות ומערבבים. תיזהרו מההסתערות על הסלט.

4.4.2012


שוונג שופ – הגרנולה של מרב

המתכון באדיבות הגרנולה של מרב.

צילום: מרב אדלר



מרב אדלר - הגרנולה של מירבמרב אדלר- רצה (למרחקים), לשה (לחמים), רוקמת (חלומות) ובעלת "הגרנולה של מרב".


אורית שמש, דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט: בפסח ידועות 10 מכות, כאשר אצל המהדרין מתקיימת אחת נוספת והיא העצירות. הגורם הבעייתי הינו המצות הפשוטות שאנו צורכים העשויות קמח לבן דל בסיבים, דחוס ויבש. המצות מתווספות לארוחות כבדות ומתמשכות, וקצת עצבים ("עד שאוכלים פה אפשר למות"). שילוב של סלטים, כדוגמת הסלט המוצע כאן, וכן מרקים, תבשילי ירקות ופירות טריים/מיובשים יוכלו להוסיף סיבים תזונתיים לתפריט ולעזור לפעילות מערכת העיכול. כמו כן פעילות גופנית סדירה במהלך החג יחד עם שתייה מרובה יקלו על מערכת העיכול וימנעו התפתחות של טחורים ופיסורה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג