מחירות לעבדות – על מתכוני חג משודרגים

הנה שוב הגיע פסח, עם הפרחים, מזג האוויר ההפכפך, ההכרה שהקיץ והביקיני מתקרבים וההכנות לקראת ליל הסדר: אצל מי חוגגים, מי מכין מה, מי מנקה מה, נקרא את ההגדה עד הסוף או רק עד החלק של הארוחה ואולי בכלל נעוף מהארץ ונדלג על הניקיונות וארוחות החג?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הנה שוב הגיע פסח, עם הפרחים, מזג האוויר ההפכפך, ההכרה שהקיץ והביקיני מתקרבים וההכנות לקראת ליל הסדר: אצל מי חוגגים, מי מכין מה, מי מנקה מה, נקרא את ההגדה עד הסוף או רק עד החלק של הארוחה ואולי בכלל נעוף מהארץ ונדלג על הניקיונות וארוחות החג?

מאת:יעל היינמן-ברמן

אני אישית אוהבת את פסח, יש חופשה ארוכה, אוכל אחר שאני מתגעגעת אליו ושמחה לפגוש בו פעם בשנה וזה ממש מספיק,אין צורך להיסחף ולהמשיך בחוויה הקולינרית הזו לאורך זמן: גפילטע פיש, קניידעלך, מצה בריי, עוגת מצות, מצה עם שוקולד או ריבת תותים, לחמניות של פסח ועוד.

סיפור קצר ונמשל בסופו
לקראת פסח השנה, החלטתי לקחת מתכון מצליח (של אימי) לכדורי שוקולד מקמח מצות ולשדרג אותם מבחינה תזונתית, יעני, לקצץ להם דרמטית את הקלוריות ולהפוך אותם למזינים, בריאים וגם טעימים!

המתכון מכיל 100 גרם שוקולד מריר ו-100 גרם שוקולד חלב, 100 גרם חמאה, ככוס סוכר ועוד.



המשדרגת הנאמנה שלכם הורידה ל-100 גרם שוקולד מריר בלבד (כי הוא מרחיב את כלי הדם ועשיר בנוגדי חמצון וחסכתי כ-500 קק"ל מהשוקולד שוויתרתי עליו), הפחתתי את הסוכר לחצי כוס (אני מפחיתה את הקלוריות ואת רמות הדלקת בגוף), הפחתתי ל-50 גרם חמאה (אין לי בעיה עם חמאה, אך חייבים להוריד קלוריות).

מפה לשם, אני אחסוך לכם את כל התהליך, התערובת יצאה יבשה והייתי צריכה להוסיף חלב ואח"כ גם יין מתוק, כדי שלא נגיע לידי מתן עירוי נוזלים לוריד מכדורי המצות המשודרגים שלי. כדררתי כדורים מהתערובת, גלגלתי בקוקוס והנחתי בקופסאות יפות.

מאד רציתי שהמתכון שלי יצליח ומייד אכניס אותו לאתר שלי ואפרסם אותו על גלי המרשתת, אך זה לא היה המקרה. בני הקטן, בן השנה ו-8 חודשים שאוהב כל דבר מתוק (הגננות שלו אמרו לי שבטח נורא קשה לי כדיאטנית לראות את הקטנצ'יק שלי משוגע על מתוקים.

לכו תשברו את כל התיאוריות שבנו עלינו כמשפחה של דיאטנית, שאוכלים רק חסה, לחם שאור, דגי סלמון, שוקולד חרובים ונבטוטים כחטיף לאירוח, שכל המשפחה שלנו אוהבת מתוקים וזה ממש בסדר, ב מ י ד ה !) בקיצור, הקטנצ'יק טעם את כדורי המצות שלי והבין שאמא שלו הכינה את גרסת הפסח לעוגת חנק ויש כאן איום אמיתי על חייו. הקטן הגה רעיון אדיר, וכפולני טוב, טבל את כדורי המצות שלי בכוס התה הירוק ואז הצליח לבלוע ואפילו ליהנות מהם.

והנמשל: 
לא חייבים לשדרג כל דבר.

לפולנים יש הרגלים מצילי חיים.

לדיאטנית שלפניכם יש שריטה לגבי מתכונים עשירים בקלוריות היא חשה חובה להציל את המתכון מעצמו.

והנמשל החשוב מכול, אפשר לאכול הכל, אך במידה. אפשר לאכול בפסח מצות, חרוסת, קניידעלך ואפילו כדורי שוקולד מהמתכון המקורי אך במידה. אפשר להנות מהאוכל כמו שהוא, החוכמה היא להפסיק בזמן ולפני שעולה בנו תחושת הפיצוץ והבאסה.

לשם כך, כדאי ללכת לליל סדר עם בגדים צמודים ומחמיאים ולא כאלו עם גומי ורחבים, שאפשר להתפוצץ בתוכם בנינוחות.

בדיחה קצרה לפסח
(אפשר לספר ליד שולחן החג ולעשות צחוקים, לצחוק זה בריאות!)

בעל ראה את אשתו בשיא הלחץ בנקיונות ערב פסח. שאל אותה, מה אני יכול לעזור לך?
אמרה לו, תאמין לי, לך מהבית זו כבר תהיה עזרה גדולה.
שמע האיש ומיד יצא מהבית.
לאחר חצי שעה דלת הבית נפתחת והנה הוא חוזר.
שאלה אשתו, זהו? כבר חזרת? 
ענה לה: יש גבול כמה גבר יכול לעזור!

מאחלת לכולנו בחירות טובות!

25.3.2013


יעל היינמן-ברמן
דיאטנית קלינית ומנחת קבוצות (M.A) .
ליווי משפחות במסגרת קבוצתית או פרטנית לאורח חיים בריא.
מנחת קבוצות לירידה במשקל , לגמילה מעישון.
מרצה במגוון נושאים מתחום התזונה לקהל הרחב ולקהל מקצועי( רופאים, אחיות )
אשמח לשאלות ותגובות.
אתר האינטרנט שלי – 
yaelheinemann.co.il



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג