הרצים שהתגייסו למלאכיות הדממה

מאות גדשו את מתחם הקאנטרי ברמת אביב ג’ כדי לקחת חלק במרוץ למען ילדות הלוקות בתסמונת רט. מוטי מזרחי ודיליה פקלמן קטפו את המקום הראשון במקצה ל-10 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מאות גדשו את מתחם הקאנטרי ברמת אביב ג' כדי לקחת חלק במרוץ למען ילדות הלוקות בתסמונת רט. מוטי מזרחי ודיליה פקלמן קטפו את המקום הראשון במקצה ל-10 ק"מ

מאת:עוז כרמל


מרוץ האביב למען מלאכיות הדממה, ילדות הלוקות בתסמונת רט, הצליח להביא מאות רצים מכל הגילים למתחם הקאנטרי ברמת אביב ג', כדי להעלות את המודעות למחלה הקשה. זו הפעם השניה שמארגני המרוץ נרתמים כדי לשתף פעולה עם עמותת רט. "אני שמחה על ההשתתפות המדהימה במרוץ", אמרה לשוונג מנכ"לית העמותה, סיגל הרץ-תירוש. "אנשים מתגייסים ועוזרים ותורמים. אני רוצה למנף את זה כדי שהמודעות תעלה, שנקבל עוד תרומות ושנוכל להגשים את התקוה שלנו להמשיך את המחקר ולמצוא תרופה לתסמונת רט".


סיגל הרץ-תירוש / צילום: עוז כרמל

האירוע נפתח ב"ריצת הקטקטים" המסורתית ל-200 מטרים. הילדים הנרגשים הקיפו את המסלול בבריכת הקאנטרי וזכו במדליה. לאחר מכן נערך המרוץ התחרותי לילדים עד גיל 12 למרחק של שני קילומטרים, בו ניצח סתיו רבינוביץ'. בהמשך נערכו המקצים המרכזיים למרחק 5 ו-10 ק"מ בהשתתפות מאות רצים.

הרצים הקפידו להדגיש את המטרה האמיתית של המרוץ: העלאת המודעות לתסמונת רט. מנצח המקצה התחרותי ל-10 ק"מ, מוטי מזרחי, מאמן הריצה מקבוצת אקטיביו שניצח גם במירוץ צהלה לפני כשבועיים, אמר לשוונג: "באנו למירוץ כדי ליהנות. זה מירוץ למען עמותת רט והוא היה מאורגן ממש כמו שצריך, מהכניסה לקאנטרי ועד היוגורטים. זה מסלול שטח והיום היה חם מהרגיל עם לחות גבוהה. לא היה קל, אבל המושך היה רוכב אופניים והיה ממש כיף לרדוף אחריו".

אלונה אברין, המנצחת מבין הנשים במסלול לחצי המרחק, ואף היא מקבוצת אקטיביו, אמרה: "עשיתי תוצאה של 20:28 דק'. נהניתי מאוד, המסלול היה קצת קשה אבל היה כיף, למרות החום. אליהם הצטרף בדבריו ערן הדר: "המטרה הראשונה הייתה לתמוך בעמותה, זה מרוץ מפנק עם אווירה טובה. הגעתי שלישי בקטגוריה שלי לגילאי 45 ומעלה".
 

 
קטקטים מנצחים / צילום עוז כרמל

הרץ-תירוש, מנכ"לית עמותת רט הוסיפה: "מבחינה סטטיסטית אחת ל-9000 לידות של בנות תהיה חולה במחלה. זה אומר שיש 450-500 ילדות ונשים שלוקות בתסמונת רט בישראל, אבל רק 130 מאותרות. כלומר, כל השאר מאובחנות בצורה לא נכונה או שמדובר בנשים מבוגרות שקשה לאתר אותן. כך נוצר פער גדול בין הילדות המאובחנות ומטופלות בצורה מקסימאלית לבין אלה שלא". על הקשר האישי שלה, סיפרה המנכ"לית: "אני מכירה באופן אישי את כל המשפחות של הילדות מכיוון שאני מנהלת את העמותה. אני דודה לילדה עם תסמונת רט, הדר. חלק ניכר מהאנשים שעוסקים איתנו במלאכה מחויבים ברמה האישית, דודות, אחיות ואימהות".



בסיום המרוץ חולקו גביעים למנצחים בכל הקטגוריות. בנוסף, מנצחי המקצה ל-5 ו-10 ק"מ זכו במכשיר GPS מתנת חברת איתורן והמנצחים במרוץ לילדים עד גיל 12 זכו בתיק גב מתנת חברת א'וניל. המשתתפים נהנו גם מחטיפי אנרגיה של nature valley ומעדני יוגורט יופלה של תנובה.

בין נותני החסויות הבולטים באירוע היו נעלי הספורט האיכותיות mizuno, יצרנית הרכב BMW שסיפקה כובעים למשתתפי המירוץ וחברת פלאפון יחד עם עמותת רט, שהדפיסו אלפי חולצות עבור הרצים.

גברים 10 ק"מ:
1. מוטי מזרחי 32:28 דק'
2. נדב הרמן 35:35 דק'
3. טל מור  38:32 דק'

נשים 10 ק"מ:
1. דיליה פקלמן 42:05 דק'
2. ורד אופיר 44:06 דק'
3. דנה אלפסי 45:40 דק'

תמונות ותוצאות: מרוץ קאנטרי ג' 2010


מזרחי, אברין וערן הדר / צילום: עוז כרמל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג