האולטראיסט קובי אורן ניצח בתחרות למרחק של 771 ק"מ במשך שישה ימים ועם שמונה שעות שינה בלבד

רץ האולטרה מרתון שמתמחה במרוצים רב יומיים ניצח בפעם הרביעית ברציפות בחו"ל. הפעם הוא רץ 771 ק"מ ב-6 ימים על מסלול של קצת יותר מקילומטר בנורבגיה וישן 8 שעות במשך כל התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קובי אורן רץ אולטרה מרתון מנצח במרוץ רב יומי בנורבגיה
קובי אורן רץ אולטרה מרתון מנצח במרוץ רב יומי בנורבגיה

האולטראיסט קובי אורן, שמתמחה במרוצים רב-יומיים, השיג בסוף השבוע ניצחון רביעי ברציפות בתחרות בחו"ל. אורן השתתף הפעם בתחרות ל-6 ימים שהתקיימה בעיר ג'סהיים שבנורבגיה, ובפרק הזמן הזה הצליח להשלים מרחק של 771 ק"מ. אורן כבר השתתף בסוף שנת 2014 במרוץ יותר ארוך ל-10 ימים בדרום אפריקה שבו ניצח, אבל מבחינתו המרוצים הנוכחיים בהם הוא מתחרה נועדו כדי לצבור ניסיון למרוץ הרב-יומי הארוך מכולם שמתקיים בניו יורק.

קובי אורן רץ אולטרה מרתון במרוץ רב יומי בנורבגיה

קובי אורן לומד מה זה קיץ נורבגי טיפוסי | צילום: באדיבות קובי אורן

אחרי ניצחונות ביוון, צרפת ודרום אפריקה זינק הפעם אורן עם 20 מתחרים למרוץ שהתקיים בפארק מקומי בעיר, ומבחינת המקומיים התנהל במזג אוויר נורבגי קיצי ויפהפה. "ככה הם קראו לזה", מספר אורן בשיחה ישירה מנורבגיה ומוסיף: "אחד הרצים אפילו אמר על אחד הבקרים שזה הבוקר הכי קיצי שהיה שם השנה. מבחינתי אלה היו 6 ימים של חורף ישראלי קשה. היו יומיים עם 12 מעלות ופעם אחת ירד גשם 10 שעות ברציפות עם רוח חזקה. הבאתי איתי ביגוד קיצי, אבל לא השתמשתי בו ומהיום השני רצתי עם מיטב ביגוד החורף שלי. גם בקושי היה חושך, היו 22 שעות של אור וזה היה ממש נחמד".

עוד כתבות באולטרה מרתון
קובי אורן אחרי המרוץ בצרפת: "המרוץ שהכי סבלתי בו" 
אריאל רוזנפלד מתכונן לספרטתלון: איך עושים הדמיה לריצה של 246 קילומטר? 
האיש שרץ 4,200 קילומטר בחומה הסינית מסביר למה עשה את זה 

על התנאים במרוץ מספר אורן: "המארגן בא לקראתי כי ביקשתי ממנו שהמסלול יהיה עם פניות כאלה שלא יחייבו עצירה. אז ההקפה שברובה רצנו על אספלט היתה באורך של 1,143 מטר במקום 1,000. אני רצתי ב-6 הימים האלה 771 קילומטר ומי שסיים במקום השני השיג עשרים ומשהו קילומטר פחות ממני. הוא היה קרוב אלי והיה כאן הרבה עניין מנטלי כי כל הזמן הייתי בתחושה שאם אני הולך לישון אז הוא עוקף אותי. אני מעריך שישנתי בסך הכל 8 שעות בתחרות הזאת".

היכולת של קובי אורן לתפקד בחוסר שינה היא זו שהובילה אותו לארבעת הניצחונות האחרונים בחו"ל ולמקום השמיני בדירוג העולמי של המירוצים הרב-יומיים. מצד שני הוא יודע שהיתרון הזה יהיה פחות משמעותי מול הטובים ביותר בעולם: "בכל התחרויות שבהן השתתפתי ישנתי הכי מעט, אבל אני משער שבדירוג העולמי מקדימים אותי מתחרים שגם הם ישנים ככה. כל תחרות מבחינתי היא עוד סמסטר באוניברסיטה. אני חייב ללמוד הרבה כי אני רק בתחילת התהליך. מכל תחרות אני יוצא עם רשימות ארוכות של כל מה שלמדתי. בעוד חודשיים אתחרה שוב בדרום אפריקה בתחרות ל-6 ימים. כמו שיש אנשים שמתאמנים למרתון ובונים בסיס של נפח, אני בונה בסיס לתופעות כמו היעדר שינה, שפשפות, בעיות ברגליים, עניינים מנטליים וכל זה לקראת מרוץ היעד שלי בניו יורק (מרוץ של 5,000 ק"מ בזמן יעד של 52 יום – ד"ב). סביר להניח שמהשנה הבאה אשתתף רק במרוצים של 10 ימים".

קובי אורן עומד בראש הפודיום בתחרות אולטרה מרתון רב יומית בנורבגיה

פעם רביעית ברציפות בראש הפודיום בחו"ל. קובי אורן | צילום: באדיבות קובי אורן

אחד הדברים המעודדים מבחינתו של אורן במרוץ הפעם היה מצבו הפיזי ביום שאחרי התחרות: "אני במצב סביר מאוד. בדרך כלל לוקח לי יותר זמן להסתגל לשינה. אני הולך, מרגיש מרוצה, ואפילו לא איבדתי יותר מדי משקל. אני בתחושה שהתזונה לא התנהלה כל כך טוב בתחרות, אבל כנראה שאני משתנה והגוף שלי סופג דברים אחרת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג