מבחן שוונג || נעלי ריצה של 361° מדגם Stratomic

הבוחנת שלנו קיבלה את 361, מותג נעלי הריצה החדש שעשה עלייה מסין ועשתה לו מבחן דרכים קשוח - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 70 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


נעלי הריצה של המותג 361° (361 Degrees) עשו עלייה לישראל ונדמה לי שזכיתי להיות בין הראשונים בארץ שרצו עם הנעל החדשה – אליי עשו עלייה, זוג נעלי ריצה מדגם סטרטומיק (Stratomic). אולי בכוונה ואולי לא, נעלמה ממני העובדה שמדובר בנעל תוצרת סין, לפני שנעלתי אותן לריצת הבכורה. לאיכות של מוצרים סיניים יש מוניטין בעייתי, ואני מודה שאם הייתי יודעת מראש שמדובר במוצר ששורשיו בסין, הייתי מעקמת את האף לפני שהייתי נותנת להם צ'אנס לריצה יחד. אבל האמת, שמחתי להתבדות.

בלימת הזעזועים יעילה

כבר מהצעד הראשון היה לי ברור שמדובר בנעל נוחה להפליא וככל שהצטברו הקילומטרים, הבנתי שאכן: מיליארד סינים לא טועים. 361° הסינית, עשתה הכול בניסיון לחדור לשוק האמריקאי. זה לקח לה פחות מארבע שנים להפוך מחברה שעמלה לפלס את דרכה לשוק המערבי, לחברה של נעלי ריצה מוכרת ומשגשגת עם הישגים מוכחים בתחום הטכנולוגי, ולא פחות חשוב, העיצובי. לאחר שביססה את מעמדה בשוק התחרותי ורווי המותגים הוותיקים, מנסה החברה לתת מענה של פתרונות טכנולוגיים בלי לוותר גם על העיצוב. ואחרי שבסין היא כבר מזמן הפכה להיות מותג נעלי הריצה המוביל, עכשיו היא הגיעה כאמור גם לישראל.

מבחן טכני

הגפה העליונה של הנעל עשויה מחומרים שאם להיות כנה, אין בהם חידוש או בשורה. הגפה עשויה רשת שמאפשרת אוורור ונידוף הזיעה כמו שאנחנו רואים בלא מעט נעלי ריצה, אבל בנעל הזו על פי בדיקה שלי הרשת העליונה גם מרופדת קלות מבפנים, במטרה להגביר את הנוחות. זה כמובן פוגם ביכולת האוורור אבל עדיין נשמרת רמת נידוף טובה.

השריכה היא באמצעות שרוכים אובליים, מהסוג שלא גורם ללחץ על הקרסול וזה יתרון חשוב אך לא בלעדי בקרב נעלי ריצה באשר הן. וגם הנעל עצמה מרופדת עם מעין כריות ריפוד קטנות סביב הקרסול – מין צמיד הייתי מגדירה זאת אם תרצו, או טבעת היקפית מוקצפת. יחד עם השרוכים שמגיעים ממש גבוה סביב הקרסול, הם נותנים תחושת נוחות ואחיזה מאד מוצלחת. בחנתי את הנעל גם בריצה על חול וגם שם נעדרת לגמרי תחושה של עקב מטלטל או חופשי יתר על המידה. העקב כולו שוכן לבטח ומעורסל כולו בתוך הנעל גם במשטחים לא ישרים.

לשונית הנעל מיוחדת בצורתה וגם פה מטרה כפי שמבטיח היצרן, לשפר את אחיזת הרגל. ה"לשון" בנויה בצורה אנטומית ועשויה חומרים רכים שמורידים את תחושת הלחץ גם מהעקב וגם מחלקו העליון של הקרסול. יש מי שטוען שזה גם נעים מאוד למי שחייב, או אוהב לרוץ ללא גרביים. מודה שלא יצא לי לנסות.

מבחן סוליה

החלק החשוב בנעל מיוצר בטכנולוגיה ייחודית לחברה אשר קיבלה את השם QU!KFOAM, שזו בעצם סוליה שבנויה בשכבות מתערובת של חומרים שיוצרים ריפוד רך בדיוק במידה הנכונה. כמו לא מעט נעלי ריצה, גם פה משתמשים בשתי שכבות של גומי מוקצף וקרבון שהופכים את הסוליה לעמידה יותר. השילוב בין גומי לקרבון עלול ליצור בעיות של גמישות בתנועת הנעל ובזוויתיות שלה, אבל המכשול הזה נפתר בזכות חריצים עמוקים ומעוקלים בסוליה שמסייעים לה להיצמד לשטח המגע ולתת אחיזה טובה יותר בקרקע. הטכנולוגיה הזו מיועדת למנוע החלקה גם במצבים לא אופטימליים כמו גשם ורטיבות.

שתי שכבות של גומי מוקצף וקרבון

ימי הגשם שלנו היו מעטים עד כה, אבל גם ביום הכי רטוב שהצלחתי למצוא הנעל נתנה תחושה של אחיזה טובה ויציבה. כריות הנעל רכות יחסית. החשש הוא שרכות כזו תפגע בקפיציות של התנועה. למרות הנוחות לא מדובר ברכות יתר, כזו שתפגום במהירות התנועה. בלימת הזעזועים יעילה בהחלט למרות הרכות ומידת הדחיסה של הכריות שומרת על הדינמיות ועל תגובה יעילה של הנעל לרגל הנעה בה.

רצים שזכו לרוץ עם הנעל הזו כחודשיים שלושה עם ממוצע של ארבעים קילומטר שבועי מדווחים שהשחיקה של הסוליה מינימלית וגם אחרי מאות קילומטרים היא לא מגלה סימני עייפות אחיזת העקב טובה ותורמת לתחושת היציבות. יחד עם הסוליה הם הופכים את הנעל לכזו המתאימה גם למשטח ריצה לא כבוש כמו על אבנים ולא רק על כביש כבוש או שביל מסותת.

משקל: 320 גרם למידה 43

דרופ: 8 מ"מ

ריפוד: נושם

שרוכים: אובליים

ריפוד עקב: רכה מאוד

מחיר: 700 שקל

ציון מבחן שוונג: 9

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Hagiting הגיב:

    אחלה ביקורת, ויש מצב שתקראו לי שטחית אבל הנעליים האלה מכוערות פחד! נכון שיופי זה לא הכל בחיים, אבל הן ככ לא אלגנטיות שלא הייתי ששה לנעול אותן 4 פעמים בשבוע כשאני יוצאת לרוץ?
    *בכללי חסרה לי בביקורות שלכם גם התייחסות למראה של הנעל. גם לפן הזה יש חלק בבחירת נעל (הבולטות שלה על המדף לעומת אחרות), בלי לזלזל כלל בפרמטרים הקשורים בביצועים ונוחות.

  • דוב הגיב:

    מחמד משווק נעליים אלו?

    1. דוב הגיב:

      מי משווק?

  • עמית דוד הגיב:

    700 ש״ח?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג