מסביב לעולם || חופשה אקטיבית במדריד

גם אתם בחו"ל בחג? הנה כמה הצעות לשילוב של חופשה, ריצה והיסטוריה בבירה הספרדית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מדריד, עיר הבירה של ספרד ומתגוררים בה כ-3.2 מליון תושבים. מדריד נחשבת לעיר הבירה הגבוהה באיחוד האירופי ועיר הבירה השנייה בגובה באירופה. מדריד שופעת אוצרות אומנות, תרבות והיסטוריה ומהווה אבן שואבת לתיירים מכל רחבי העולם. במדריד תוכלו למצוא שטחים ירוקים נרחבים, גנים ופארקים יפהפיים ולכן היא מקום נהדר לרצים לברוח אליו.

ריצה קלילה במדריד

אם מתחשק לכם לחלץ אברים ולנשום אויר נקי, המסלול הבא יכול להיות בדיוק בשבילכם. מסלול באורך 6 ק"מ, מתחילים בפלאסה דה סיבלס (Plaza de Cibeles), שהיא כיכר מפורסמת ואחד מסמלי העיר, לאחר מכן פנו למוזיאון הפראדו (Paseo del Prado), המוזיאון הגדול והמפורסם שבו נמצא אחד האוספים הגדולים ביותר של אמנות מן המאה ה-14 ועד תחילת המאה ה-19.

משם כנסו לגנים הבוטניים של מדריד (Real Jardin Botánico) שנועדו לשימור הצמחייה. קחו את השביל מעלה אל פארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro) המשתרע על שטח של 1.4 קמ"ר ומכיל פסלים, אנדרטאות ואגם ונחשב לאחד ממקומות הבילוי הפופולריים בעיר. רוצו עד הכיכר ופנו שמאלה, קחו את השביל השני מימין ועבורו ליד ארמון הקריסטל (Palacio de Cristal).

רוצו צפונה לאורך האגם ופנו ימינה, רוצו שמאלה בכיכר הבאה והמשיכו את הריצה, פנו ימינה וצאו מהפארק ברחוב Calle de O’Donnell וחצו אותו לרחוב Calle de Alcala וכנסו למחוז סלמנקה (Salamanca). רוצו ברחוב Calle de Castello לכיוון צפון עד רחוב Calle de Ayala ופנו שמאלה. רוצו כמה בתים עד Calle de de Serrana ופנו שמאלה שוב ובזאת סיימתם את הריצה ב- Plaza de la Indenpendencia, עכשיו הגיע הזמן לשבת ולנוח בבית קפה או מסעדה.

רוקנרול במדריד

מרתון מדריד, שיתקיים השנה ב-23 לאפריל, הוא חגיגה אחת גדולה. מעבר לעשרות אלפי הרצים שגודשים את הרחובות, יהיו שם כ-20 במות עם מוזיקה והופעות חיות והרבה הרבה שמח. המרוץ מוכר על ידי IAAF (הארגון הבינלאומי של פדרציית האתלטיקה) ובעל תג הזהב במרוצי כביש. התחרות מתחילה ב- Plaza de Cibeles, הרצים יעברו דרך מרכז העיר, העיר הישנה ודרך אזור המגורים של מדריד. המרוץ עובר באתרים כמו Puerta del Sol ("שער השמש") שהוא אחד המקומות המוכרים והעמוסים ביותר במדריד. פאורטה דל סול היתה בעבר אחד השערים בחומה שהקיפה את מדריד במאה ה-15. בכיכר ישנו שעון מפורסם שפעמוניו מסמנים את תחילתה של השנה החדשה ועל המדרכה, מול בית הדואר ישנו קילומטר אפס (Kilómetro cero). המרוץ מסתיים בפארק בואן רטירו שהוא אחד הפארקים המרכזיים והחשובים של מדריד.

מדריד מרתון צילום: Gryffindor

המרוץ מסתיים בפארק בואן רטירו שהוא אחד הפארקים המרכזיים והחשובים של מדריד | צילום: Gryffindor

ריצה מודרכת במדריד

עוד דרך מהנה לגוון את החופשה שלכם במדריד ולראות את העיר ועל הדרך להנות מריצה מהנה בקצב שלכם, היאא באמצעות ריצה מודרכת. ג'ון ג'ירארדין נולד וגדל במדריד ומכיר את העיר כמו את כף ידו. לג'ון, ניסיון ריצה של מעל 25 שנה והוא יקח אתכם לסיור ריצה מודרך ברחבי מדריד. ישנם מסלולים רבים ומגוונים אותם הוא מציע, תוכלו להתרשם ולהזמין באמצעות אתר האינטרנט שלו.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג