מבחן שוונג || נעלי הריצה של אדידס מדגם Ultraboost 21

השקה חדשה של אדידס עם דגם חדש לסדרת האולטרה בוסט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 110 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


ממש בקרוב נוכל "לחגוג" שנה להופעתה הבלעדית של מגיפת הקורונה בחיינו שהשביתה לחלוטין את המרוצים ההמוניים. במקביל לפסק הזמן שהווירוס הביא על העולם, חברת אדידס לא חשבה פעמיים ולמרות המצב השיקה את האולטרה בוסט (Ultraboost) 21 החדשה שלה. השקה שנתית שכזו מחייבת כל חברת נעליים לשדרג ולאתגר את עצמה, על מנת להראות שיש לדגם החדש רלוונטיות וצורך שוק ולכן יצאנו לבחון את הנעל ולראות מה חדש בה.

אם כבר נגענו בעידן הקורונה שבו אנו נמצאים וטרם יצאנו ממנו, כדאי להתעכב על סקר שביצעה אדידס ובדק עד כמה ריצה יכולה לסייע לשינוי חיובי ולשיפור הרווחה הפיזית והנפשית של הרצים במיוחד במהלך תקופת הקורונה. תוצאות הסקר מצאו כי לרצים יש סיכוי של 20% יותר מאשר לאלו שאינם רצים, לחוות חוויות עם רמות אנרגיה גבוהות יותר. בעוד שיותר מ-40% מהנשאלים שהגדילו את תדירות הריצה שלהם, גם הוסיפו ואמרו כי הם פיתחו השקפה חיובית יותר על החיים. כמו כן, 1 מ-3 אנשים טענו שהיתרון שבריצה לבריאות הנפש, הוא ללא ספק אחד הגורמים המניעים אותם לפעולה.

מבחן שוונג

אז בואו נצלול לפרטים ולמבחן, אז הדגם החדש פותח בשיתוף פעולה עם קהילות הרצים שלה "אדידס ראנרס", שהתנסו בנעל לאורך תהליך הפיתוח ונתנו לה משובים והצעות על מנת לשפר אותה מנקודת המבט של הרץ החובב. אדידס נוהגת לשתף את הקהילה שלה ועשתה זאת במספר דגמים בשנים האחרונות וזאת מתוך הבנה שקהילתיות ותגובות של הרץ הממוצע הם הקול האותנטי שסוחף היום את הקהל ברחבי הרשת.

אדידס מדגם Ultraboost 21| צילום: יח"צ אדידס

מי ששואל את עצמו מה ההבדל בין הדגם הנוכחי לקודמו, אז חשוב לציין כי האולטרה בוסט 21 שונה באופן מהותי מהאולטרה בוסט 20 מכמה בחינות. ה"בוסט" (Boost), אותו חומר מחזיר אנרגיה עליו מבוססת הטכנולוגיה של המותג, המגיע בצורת כדוריות (קפסולות) לבנות ודחוסות מהן מורכבת הסוליה של הנעל, קיבל בגרסה החדשה זריקת מרץ של 6% באופן השוואתי לדגמים הקודמים. מדובר כאן באלמנט חשוב כיוון שכל המיתוג של נעלי הריצה של אדידס נשענים על הפיתוח הזה שהושק לראשונה בשנת 2013.
אבחנה נוספת היא החלק האחורי של הנעל ובמיוחד העקב שזוכה בדגם הזה לסוג של המשכיות שמזכיר קצת "זנב" ובעצם אינו מסתיים בעקב. אותו "זנב" תורם ליציבות כף הרגל לאורך כל התנועה וברמה הפרקטית הוא עוזר להשיל את הנעל בצורה קלילה יותר מהרגל בתום הריצה.
אלמנט נוסף הוא מערכת הפיתול המחודשת שנמצאת בנעל ונקראת "Adidas lep" (דחיפת אנרגיה לינארית), אשר עוצבה מחדש עם חומר קשיח ונמצאת במרכז הסוליה, כדי לספק לרצים תמיכה מוגברת בכף הרגל ושיפור ביצועים בתנועה.

פירוק הסוליה לגורמים | צילום: יח"צ אדידס

סוליית הנעל והחזר האנרגיה

ומה לגבי החומרים ממנה עשויה הנעל? אדידס מקפידה בשנים האחרונות לבסס את הפיתוחים שלה על חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה כחלק מהסטנדרטים והאג'נדה הסביבתית שלה. כך למשל החלק העליון של הנעל מיוצר מחומר בשם פרימבלו (Primeblue) שהוא חומר ידידותי לסביבה, המכיל לטענתם לפחות 50% פלסטיק ממוחזר שנאסף מהאוקיינוסים על ידי ארגון "פרליי" (Parley) העולמי ומעובד בפועל לסיבי בד.

רצתי למעלה מ-100 ק"מ עם הנעל והמסקנה שלי היא כי יש בה נוחות והחזר אנרגיה מרשימים ביותר. הנעל שוקלת 340 גרם (למידה 42) והיא קצת יותר כבדה מהגרסאות הקודמות של האולטרה בוסט, אך לא באופן חריג. נראה כי כל חלקי הנעל עברו שינוי ושדרוג וזה כולל את הסוליה, הגפה והעיצוב.

כמו שהזכרנו לעיל חלו עדכונים ושינויים בסוליית הנעל שגם הפעם מיוצרת בשיתוף פעולה עם "קונטיננטל", רק שהפעם הוחלפה הסוליה והיא אינה עשויה מגומי בעל בליטות, אלא ממשטח חדשני המשתלב עם החומר הדחוס של הסוליה (ניתן לראות בצילום). במהלך הריצה אי אפשר שלא לחוש את החזר האנרגיה שמגיע מהנעל בתגובה לדריכה על הקרקע. ככל שהתרבו הריצות היתה תחושה שהסוליה קיבלה את המנח של הרגל ושיפרה אט אט את החזרת האנרגיה, מה ששיפר את ההרגשה ואת נוחות הריצה.

אדידס מדגם Ultraboost 21| צילום: יח"צ אדידס

אדידס מדגם Ultraboost 21| צילום: יח"צ אדידס

הנחת הרגל בתוך הנעל נוחה מאוד ואני מניח שזו התרומה הישירה של הגפה העשויה מסריגה ושתוכננה לתמיכה ולתנועה משופרת. הגפה העשויה מסריג ארוג (Primeknit) נצמדת לאורך כף הרגל ומרגיש צמוד כמו גרב על כף הרגל. היתרון בשיטה זו היא שיטת ההיתוך המבטלת את שכבות הדבק ומספקת נוחות וחיבור ישיר למדרס. אם תבחנו לעומק את החלק העליון של הנעל לא תבחינו בתפרים והגפה היא בעצם יחידה אחת אורגנית. אותה גפה סרוגה הינה מחוררת על מנת שהנידוף יהיה מקסימלי.

כחלק מעיצוב הגפה לנעל אין "לשון" נפרדת והיא חלק בלי נפרד מהדי.אנ.איי של הסריגה, מה שנותן תחושה אחידה. השורה התחתונה היא שהנעל מונחת על כף הרגל בצורה צמודה והיקפית ונותנת תחושה שהיא המשך ישיר לרגל ולא רכיב שמתווסף על הרגל וזהו הבדל מהותי. קשירת הנעל קצת לוקה בחסר לטעמי, כיוון שהשרוכים דקים מדי (הייתי מעדיף שרוכי ספגטי עגולים) ומונעים קשירה הדוקה וגם מספר החורים שבהם משחילים את השרוכים הוא קטן (8 במקום 12 ויותר), אך לא מדובר בדבר שפוגם בריצה עצמה.
עיצוב הנעל עלה כיתה והיא בהחלט נראית אופנתית במיוחד בזכות השילוב בין הצבע הלבן (שנוטה אמנם יותר להתלכלך) לצהוב הזרחני, אך ציפור קטנה לחשה לי כי בנוסף לצבעים הקיימים תוצע הנעל גם בצבעים נוספים במסגרת מהדורות מיוחדות שיושקו בהמשך.

משקל: 340 גרם (מידה 42)

דרופ: 10 מ"מ

גפה: סריג

מחיר: 800 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג