מבחן שוונג || שעון הריצה של G-SHOCK

הבוחן שלנו רץ עם שעון הג'י-שוק החדש של קסיו ובו פיצ'ר חדשני במיוחד לקהילת הרצים המודד מרחק, קצב, אינטרוולים לצד תכונות פיטנס נוספות - כל התוצאות והניתוח כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

מי שחי את עולמות הספורט בשנים האחרונות רואה את הפריחה והצמיחה המזהירה הקיימת בתחום. הספורט האישי הכולל ריצה, רכיבה ושחייה בקרב הספורטאים החובבים, צומח ברחבי העולם ובפרט בישראל וכחלק מההדהוד הזה וכתגובה לאותה פריחה ישנו גם שגשוג טכנולוגי. אותו שגשוג כולל חדשנות ופיתוח מוצרים המשפרים ותורמים להתייעלות הפעילות הגופנית שכל אחד בוחר לעשות ולהתעסק בו בזמנו החופשי.

שעון ייעודי לאימוני ריצה. ג'י-שוק | צילום: יח"צ חול

החדשנות הטכנולוגית 

כך למשל עולם שעוני הריצה הוא סוג של מראה המציג את ההתקדמות של הענף והמגוון של האפשרויות כיום, בו ניתן פתרון לכל הקהלים והסגנונות הקיימים. פריצת דרך חדשה שהפתיעה אותנו לטובה ורק מראה כיצד ההתפתחות הזו מגיעה לכל מקום, היא שעון הריצה החדש של קסיו (Casio) לדגם הג'י-שוק (SHOCK-G) הוותיק והפופולרי שלהם. הג'י-שוק הוא שעון שנפוץ מאוד בקרב חיילים וצעירים ויש לו מראה קשוח ועמידות גבוהה שנועדה להתמודד עם הפעילות השוטפת של קהל היעד הזה ומצליח להיות שנה אחרי שנה ה"חייל המצטיין" של שעוני המתגייסים.

כעת כחלק מהחדשנות הטכנולוגית וההתאמה לעולמות הספורט והפעילות הגופנית, הצליחו שם לשלב ולהפוך את הג'י-שוק בנוסף לכל התכונות המקוריות והאיכותיות שלו גם לשעון אימוני ריצה בפרט וכושר בכלל. הדגש כאן הוא על שינוי תרבותי ולא רק שינוי טכנולוגי, אנחנו מדברים על התאמה של שעון נישה (חיילים/צעירים כאמור), שמבין את השינויים החברתיים ואת הפנייה ההולכת וגוברת של צעירים שעושים ספורט על בסיס קבוע ורוצים עוד שכבה של מידע טכנולוגי-ספורטיבי שיזרום לתוך השעון שלהם.

גם כאן, בדומה לשעוני ריצה מובילים, יש לשעון אפליקציה ייעודית אליה זורמים שלל הנתונים והתוצאות מהאימון שתעשו, אותם ניתן לנתח ועל פיהם לקבוע את איכות האימון אותו ביצעתם. הורדנו את האפליקציה הייעודית וביצענו צימוד (Pairing) של השעון אל מול הטלפון הנייד. לשעון הג'י-שוק אין GPS ולכן במידה ורוצים למדוד מרחק ואת קצב הריצה (Pace) צריך לרוץ עם הטלפון הנייד שלכם. על מנת לבצע את המבחן עשינו השוואה עם שעון ריצה נוסף, על מנת לראות האם יש פערים בתוצאות בין השניים.

מאוד נוח לשלוט בכפתורים | צילום: יח"צ חול

מבחן שוונג לשעון ג'י-שוק

הג'י-שוק מוגדר כשעון אימונים המיועד לאימוני ריצה ולמגוון פעילויות ספורטיביות נוספות. מגוון האפשרויות של השעון כוללים: מדידת זמנים, קצב ריצה, מרחק ריצה, שריפת קלוריות ואימון אינטרוולים. סך הכל מדובר כאן במרבית הפרמטרים שיש לשעוני הריצה המוכרים לנו. על מנת שהשעון יידע לתת נתונים אישיים יש להזין במסך הפרופיל (Profile) את הגובה, המשקל והגיל שלכם, וכך תקבלו נתוני עומק מדויקים על הביצועים שלכם. בזמן הריצה היה מאוד נוח לשלוט בכפתורים מכיוון שהם בולטים מאוד החוצה ומי שרץ בחורף עם כפפות, זה יקל עליו מאוד את ההפעלה השוטפת.

הדבר שמבחינתי הוא גולת הכותרת של המבחן הזה, הוא כפתור ההפעלה (Run) הנמצא ככפתור חמישי (בג'י-שוק מן השורה יש ארבעה כפתורים) בצד השמאלי של השעון. בכל השעונים המוכרים בשוק כפתור ההפעלה זהה לשאר הכפתורים, אך כאן יצרו בידול ואף הגדילו לעשות ומצוין עליו Run. מבחינת ההתנהלות בריצה מאוד אהבתי את הקלילות והמעבר הפשוט בין הפיצ'רים השונים של ההקפות (Laps), או המעבר בין תצוגת קצב הריצה למרחק וכדומה – בקרב קהילת הרצים הנוחות הזו חשובה והפעלת השעון צריכה להקל על הרץ ולא לעכב אותו.

מדידת הזמנים והמרחק הם שלב קריטי כשמדובר בשעון המיועד לריצה כיוון שאלו המדדים העיקריים עליהם מסתמכים ונשענים הניתוחים שלאחר הריצה ומהתוצאות הללו גוזרים הלאה לתכנון האימון הבא. לצורך המבחן רצתי מספר פעמים מסלול של 10 ק"מ המוכר שלי וכל פעם מדדתי והשוואתי את הקטע עם שעון נוסף (כן, רצתי עם שני שעונים) שענדתי על פרק יד ימין שלי. המטרה היתה לבחון האם המרחק והקצב (Pace) בזמן אמת מדויקים או לפחות קרובים לדיוק – ואכן התוצאה היתה שהם מדייקים מאוד ונותנים תוצאות זהות לשעון איתו עשינו את ההשוואה.

יפה, מדויק ועצמתי | צילום: יח"צ חול

מעבר לכך, הג'י-שוק מאוד יציב ומוצק, אך אינו כבד כפי שהוא נראה (69 גרם) ואין חשש שיקבל מכה או שפני השעון העשויים זכוכית מינרלית (עמידה כנגד שריטות) ישרטו או יפגעו. התייחסתי אליו כאל שעון גאדג'ט שמעבר להיותו מעודכן לקהל צעיר הוא גם מעודכן כאמור כשעון ריצה, אך גם, וזאת אסור לשכוח גם כמד צעדים ומד שריפת קלוריות, תכונה ותוסף נהדר לכל צרכני הפיטנס למיניהם שרוצים לקבל עדכון לגבי הפעילות הספורטיבית שלהם. ואם כבר דיברנו על גאדג'ט, אז הנה התשובה של הג'י-שוק להתראות (Notifications) שהם חלק מהעולם הדיגיטלי של חיינו. החיבור לסלולרי נותן למעשה את האפשרות של הצגת התראות מהנייד ישר לשעון וכל זאת בזמן אמת. החיבור לבלוטות' הוא פשוט וקל ודרכו ניתן לכוון את השעה ובעזרת האפליקציה הייעודית תוכלו לנתח את המידע, לתכנן אימונים עתידיים ולהציב מטרות חדשות.

נתוני עומק

אורך: 58.2 מ"מ
רוחב: 49.3 מ"מ
גובה: (עובי) 17.0 מ"מ
משקל: 69 גרם
GPS: השעון משתמש ב-GPS של הטלפון הנייד
בלוטות': השעון מפעיל קישוריות בלוטות' עם הטלפון הנייד
עמידות במים: עד עומק 200 מ'
מחיר: 739 שקל
ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מאיר הגיב:

    שעון ספורט וריצה ללא GPS וללא מד דופק ???

  • מילא בלי gps אבל בלי מד דופק? איזה רץ ייקנה אותו הגיב:

    לא ייקנו אותו,בלי gps ובלי חיישן דופק,יכלו להתאמץ עוד קצת כי סה"כ יש לו עיצוב יפה.

  • עידו אב הגיב:

    במחיר הזה גרמין הכי זול לא רואה אותו ממטר…

    ללא gps ומד דופק שווה 150₪ לא יותר…

  • עומר רפאלי הגיב:

    אם אני צריך את הטלפון בשביל שלשעון יהיה gps אז השעון לא רלוונטי, עדיף להשתמש באפליקציה בטלפון

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג