מבחן שוונג || נעלי הוקה מדגם בונדי X

יצאנו לבחון את דגם הקרבון המדובר של הוקה, שנחשב למהיר ובעל יציבות בתנועה ובנחיתה. אז מה היו המסקנות? כל התשובות כאן במבחן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 180 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


לאורך השנים כשאני שואל רצים ורצות מה הם מחפשים בנעלי הריצה שלהם, התשובה שחוזרת על עצמה היא "נוחות". התשובה הזו מקפלת בתוכה בעיניי את המהות של הספורט עבור חובבי הריצה שהם רוב הקהל שלמעשה ממלא את הטיילת והפארקים במהלך ובסוף השבוע. אותה נוחות היא שם קוד לכך שאנחנו משלבים את הריצה כחלק מחיי היומיום שלנו השכם בבוקר עם הזריחה או בשעות הערב לאחר יום העבודה. הנוחות באה לידי ביטוי בכל מיני דרכים, אם בקבוצה שבה אנו מתאמנים ואם בביגוד שבו אנו משתמשים ואם בנעלי הריצה שאיתן אנו מעבירים מאות קילומטרים.

פלטת הקרבון טמונה בשכבה האמצעית של הסוליה | צילום: אתר היבואן

בונדי X של הוקה מגיעות עם הבטחה גדולה מבחינת המרכיבים ובעיקר משום שמשולבת בה פלטת קרבון (פחמן) המושתלת במרכז הסוליה. סוגיית הקרבון היא הדבר הבוער ביותר כיום כשמדברים על השיפור הטכני של רצים ורצות, והנעל החדשה מצליחה לתת תשובה מעודכנת ופלח שוק המעוניין בשיפור הטכני הזה. ההיכרות שלי עם נעלי הוקה היא ארוכת קילומטרים ושנים ומדובר בזוג הנעליים השלישי שלהם שאני רץ איתן ולאחר כ-200 ק"מ אני יכול לסכם שמדובר דגם הטוב ביותר שהיה לי עד כה. בעת המבחן עשיתי שימוש בנעליים באימונים, ריצות נפח ובמספר מרוצים שהארוך ביניהם היה למרחק חצי מרתון.

סוליית הנעל

אותה נוחות עליה דיברתי בהתחלה, מחלחלת וחוזרת אלי כל ריצה מחדש עם הבונדי X, כי בסופו של דבר מה שאנחנו הרצים מחפשים בנעליים שלנו, שהן כלי העבודה החשוב ביותר של הרץ לכל המרחקים, הוא שיהיה לנו נוח בתור התחלה ואחר כך שהרמה הטכנולוגית המושקעת בהן, תגיע גם לתחושה שלנו ברגליים. מהריצה הראשונה יש הרגשה שהן נתפרו במיוחד עבורך, מה שהופך את האימונים לאיכותיים ונוחים יותר (חזרנו לנוחות). אתה מסיר דאגה מליבך ולא חושב כיצד תתפקד באימון או במרוץ, כי אתה יודע שהן יודעות את העבודה שלהן.

פלטת הקרבון כנראה עושה הבדל מהותי בכל התחושה החובקת את כף הרגל וגורמת לדריכה שלך בזמן הריצה להיות קצת יותר קלילה והיא מעניקה לך שיכוך מלא בזמן הנחיתה. מבחינתי זיהיתי את השיפור שנותן הקרבון בעיקר באימון בו שיניתי קצבים והעליתי מהירות כאילו אותם סיבי פחמן העניקו לי דחיפה קלה קדימה.

סוליית הנעל עם צורת ה-V | צילום: אתר היבואן

נעבור לסוליית הנעל, החלק שעושה את רוב העבודה בזמן התנועה. לי חשוב שבזמן ריצה אני ארגיש שהנחיתה שלי נבלמת בצורה כזו שהחזר האנרגיה מהקרקע יקדם אותי. הדחיפה הזו שאנחנו נוהגים לקרוא לה בוסט, היא מהותית ולא כל נעל "יודעת" או יכולה לעשות זאת. הבונדי X עם 5 מ"מ דרופ, מצליחה להמיר ולתרגם את האנרגיה מהבלימה ולהפוך אותה לאנרגיה מתקדמת וזה בעיקר בזכות פלטת הקרבון הטמונה בה, אך גם ולא פחות בזכות הסוליה הטכנית הקיימת בה.

שלוש שכבות מרכיבות את הסוליה כאשר בחלק העליון והתחתון מצוי חומר בשם EVA (בו הוקה משתמשת בדרך כלל לסוליות הנעליים שלה) שהוא בעל יכולת ספיגה ובאמצע חבויה לה פלטת סיבי הקרבון. במבט על הסוליה, ניתן להבחין בצורת V קרוב לעקב ולאחר בדיקה הבנתי שהמבנה הזה מגביר את גלגול כף הרגל אל עבר הבהונות והצעד הבא. כמו כן, הסוליה מפוסלת בכריות גומי המשפרות את האחיזה עם הקרקע.

גפת הנעל

על פי הכתוב באתר החברה, כל הגפה עשויה מחומרים טבעוניים שזו גם גישה חדשנית ומסבירת פנים לקהלים שרוצים להרגיש מוסריות גם עם נעלי הריצה שלהם. שתי ההערות לגבי הגפה: הראשונה היא שבחלק האחורי ישנה לולאה שניתן בעזרתה לאחוז בנעל ולמשוך אותה כלפי מטה כאשר רוצים להוריד את הנעל מכף הרגל. בהמשך לכך, גם אפשר באותן לולאות לאחר הורדתן במקום להחזיק את הנעליים ביד. את הפטנט הזה יישמו גם בדגמים הקודמים של הוקה ומצאתי את האלמנט הזה לא הכרחי אמנם אך בהחלט נוח.

דבר נוסף היא לשונית הנעל. בדרך כלל אנו רגילים בנעלי ריצה ללשונית עבה ובעלת נוכחות. במקרה של הבונדי X מדובר בלשונית דקה במיוחד אשר הצדדים שלה מחוברים לרצפת הנעל. בשורה התחתונה אתם לא תרגישו את נוכחותה של הלשונית בזמן הריצה. בהמשך הובא לידיעתי שהלשון היא א-סימטרית וקצרה במיוחד וזאת על מנת שתתאים לקרסול בזמן תנועת כף הרגל.

לסיכום, התיאור הטכני הזה מסביר במדויק מדוע הנעל מרגישה מצד אחד נוחה ובעלת שיכוך מלא ומצד שני היא מסוגלת לתת לך בזמן הריצה יציבות בתנועה ובנחיתה. היא אולי נראית מסיבית כלפי חוץ אבל היא רכה ונעימה ובמשקל של 300 גרם (למידת גברים מידה 42) היא בהחלט נחשבת לנעל בעלת ביצועים גבוהים מאוד.


סוג הנעל: כביש

דרופ: 5 מ"מ (33 מ"מ בעקב ובכרית כף הרגל 28 מ"מ)

משקל: 300 ג' (מידה 42 גברים); 257 ג' (מידה 38 נשים)




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רון שפירא הגיב:

    רצתי עם נייק, ברוקס, מיזונו, און, ניו בלאנס…
    ואומר בלב שלם אחרי שנתיים מאז הקשר שלי עם הוקה – החברה הטובה והאיכותית ביותר !

  • רון טז הגיב:

    נעליים נוחות מאוד וגם בין היחידות בארץ שעונות לצרכי מי שתמיד צריך נעל רחבה. מאז ?היכרותי עם החברה לא ממשיך רק איתה בשל הנוחות.
    בעיה מרכזית שחוזרת ונראה שמחמירה זו העמידות…הנעליים פשוט לא מחזיקות יותר מחצי שנה – שנה…
    בונדי 6 החזיקה כחצי שנה
    בונדי 7 כ9 חודשים
    תוך מספר חודשים נפרמות בצד עד הנתקות מלאה של הסוליה…חבל כי הנעליים אינן זולות וזה החיסרון היחיד בהן

  • נדב גורמן הגיב:

    הבעיה עם הבונדי X זה שאין מידות גדולות.
    הכי גדול זה 12
    מבאס

  • רן הגיב:

    שלום, האם נעל נחשבת בקטגוריה של נעל מייצבת (לבעלי פלטפוס)?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג