מבחן שוונג || נעלי הוקה מדגם בונדי 8

יצאנו לבחון את בונדי 8, הדגם החדש של הוקה, שמוגדרת כבעלת יכולת שיכוך ובלימת זעזועים גבוהה, ועם תחושת יציבות משופרת. אז מה היו המסקנות? כל התשובות כאן במבחן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הוקה בונדי 8 | צילום: יח"צ הוקה

אחרי הפוגה לא קצרה מריצה, בעיקר עקב פציעות ורגישויות שונות במפרקי הרגליים השונים, החלטתי לחזור לרוץ על השבילים והכבישים באזור מגוריי. החלטה על חזרה לריצה אחרי הפוגה ממושכת עשויה להיות הרת גורל. זיכרונות של רגישויות במפרקי ועצמות הרגליים עקב מאמצים ברמות שונות ותנאי שטח משתנים, עשויים להתעורר במהרה כשחוזרים לרוץ אחרי הפוגה, ולהניא מהשלמת המשימה.

גילוי נאות – מעולם לא רצתי עם נעליי הוקה בעבר, והפעם כשהחלטתי לחזור, החלטתי לעשות זאת עם הבונדי 8. על מנת לסבר את האוזן, אינני מהקלילים על המסלול – מעל 90 ק"ג ביום שגרתי. מדובר במאפיין שיוצר עומס רציף ומתחדש על הרגליים, שגורם ללחץ על שרירים, גידים, רצועות, מפרקים ועצמות, שלא חוו ריצה ארוכה כבר זמן ממושך. הבונדיי היא נעל נייטרלית (לא מונעת גלגול של כף הרגל) וככזו, היא הדגם הנייטרלי העבה, הרך והמשכך ביותר של הוקה. גרסתו השמינית, הבונדיי 8, נועדה לשמר על תכונות השיכוך והרכות, ולשפר את עמידות הסוליה החיצונית.

נעל רכה ונוחה

קודם כל, על הוקה מרגישים יותר גבוהים. דבר שאותי בהתחלה מעט הרתיע. התחלתי לאט, במרחקים לא ארוכים. התחושה המיידית הראשונה – שנמשכת מאז ההתחלה – היתה של נעליים סלחניות ורכות. כל המערכות הגופניות שנדרשות להיזכר מחדש במלאכת הריצה, נאלצות לספוג ולסבול עומסים בלתי שגרתיים. בהוקה, יותר מכל נעל אחרת איתה רצתי בעבר, ההתחלה והגדלת המרחקים שבאה בעקבותיה, היתה רכה, נוחה וסלחנית.

כאבי השרירים הצפויים היו פחותים, וחשוב יותר – נמשכו זמן קצר בהרבה עד שנעלמו. עם הבונדי 8, הברכיים והשוקיים לא סחבו את זיכרון הריצה האחרונה משך ימים, וההתאוששות השלד והשרירים מהירה בהרבה. אין דרך להפריז בחשיבות נקודה זו. היא קריטית. עומס נמוך יותר והתאוששות מהירה יותר עשויים להיות ההבדל בין חזרה הדרגתית לשגרת לריצה, לבין ויתור. אף אחד לא ניהנה כשכואבות לו הרגליים. למעט התכווצויות שרירי רגליים קלות וצפויות בשלבים הראשונים, הבונדי 8 פשוט חסכה ממני לגמרי את כל סבלי ההנעה מחדש הכרוכים בחזרה מהפסקה, ועל זה, נתונה תודתי למתכנני הנעל.

סוליה בעלת בגיאומטריה חדשה המעניקה רכות, בלימה והחזר אנרגטי גבוה | צילום: יח"צ הוקה

כל רץ יודע, כשחוזרים מהפסקה, המטרה הראשונה היא לעבור ממצב של דחיפה מכוונת ומאומצת של הגוף קדימה, חזרה לאותה נקודה בה הריצה חוזרת לשטוף. אותה גלישה משוחררת שנותנת את תחושת זרימה ושטף המיוחדת, שרק הריצה יודעת להעניק. החזרה לתחושה הזו, היתה, מבחינתי, יעד ראשון. עם הבונדי 8, החזרה אליה, היתה נוחה, נעימה, קלה בהרבה מבעבר, ולא גבתה ממני מחירים. תענוג.

תחושת יציבות גבוהה

אינני מכיר נעלי הוקה מהעבר, אבל אחרי פעמיים-שלוש כשהתרגלתי לגובה, על המשטחים עליהם נבחנה הנעל – שבילי כורכר ודרכי אספלט – תחושת היציבות והבטחון במגע הרגל עם הקרקע, היתה מצוינת. על האספלט הנעל רכה ועוטפת, ובשבילי השטח היא משרה בטחון כשהיא בולעת כל רמז לחצץ, אבנים, או שיפועים ובורות קטנים, שמאפיינים את שבילי הכורכר באזור.

מעבר לכך, הגיאומטריה של הבונדי 8 יוצרת תחושת גלישה בתנועה. לא נחיתות אימפקט קשות של כף הרגל או העקב, אלא גלישה מתגלגלת שנמשכת קילומטרים. גילוי נאות – ייתכן שדימוי הגלישה נובע מהיכרות מוקדמת עם חוף בונדי המפורסם בסידני, אוסטרליה – אחד מחופי גלישת הגלים המפורסמים בעולם. כך או כך, הנעל "גולשת" ואני ממשיך לגלוש עם הבונדי 8 בשבילי האזור בהנאה גדולה.

ביחס למהירות תחרותית – ספק בעיניי אם מהירות היא המאפיין המצטיין של הבונדי 8. זו אינה נעל מרוצים. היא אמנם ניחנת בקפיציות מורגשת בהחזר הצעד, אבל אין בה את תחושת חיית המהירות המורעבת והדוחקת שקיימת בנעלי תחרות. הבונדי 8 היא נעל אימונים ומרחקים נוחה ורכה מאין כמוה, שהפינוק שהיא מעניקה לא רק לכף הרגל, אלא גם לשרירים ולמפרקי הרגליים בכלל, תסייע להשאירכם נינוחים ומחויכים גם בסופן של ריצות ארוכות וגם אחריהן. מגיע לכם! בדיוק מה שהייתי צריך.

לסיום, על עמידות הנעל לאורך זמן עדיין אינני יכול להעיד. היא איתי פחות מחודשיים. אבל נראה שהסוליה התחתונה המוצקה, צפויה בהחלט לסייע בנקודה זו.

מחיר: 750 שקל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יעל הגיב:

    רציתי לדעת באיזה גיל הכותבת (שניסתה את הנעליים )ואחרי כמה זמן הפגוה חזרה לרוץ…. והאם הנעליים יהיו טובות למי שלא רץ הרבה זמן ועם כאבים בברכיים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג