מבחן שוונג || ערכת טורבין להגברת כניסת האוויר בריצה או רכיבה

טורבין הוא מוצר שהמטרה שלו היא להרחיב את נחירי האף, להגביר את יעילות תהליך הנשימה וכניסת האוויר ובמבחן התוצאה לשפר את הביצועים הספורטיביים. יצאנו לרכיבת כביש על מנת לבדוק את המוצר - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טורבין
טורבין

אומרים שהחיים לוקחים אותך למקומות שבחיים לא היית חושב שתגיע אליהם. בעיני זה נראה הגיוני, שכן למקומות שתכננתי להגיע בעצמי, הייתי כבר אמור להגיע מזמן. רק במקומות מפתיעים אלו אתה באמת מגלה על עצמך מי ומה אתה. זאת היתה בדיוק החוויה שלי כשלקחתי למבחן את ערכת עזרי הנשימה לספורטאי סיבולת של Turbine.

טורבין

רוכבי אופניים מובילים בעולם נוהגים להיעזר בטורבין לשיפור הביצועים

במה מדובר? ובכן, באתר החברה מצוין כי טורבין הוא מוצר המרחיב את נחירי האף, מגביר את יעילות תהליך הנשימה וכניסת האוויר לריאות ב-38% ומשפר את הביצועים בספורט ואיכות החיים בפרט.

זוכרים את המדבקות שהיו נוהגים ספורטאים ובעיקר שחקני כדורגל להדביק על נחירי האף בכדי לפתוח את דרכי הנשימה העליונות ולהגביר את זרימת האוויר ואיתו החמצן שכל כך חסר לנו בקטעים אירובים? אז חברת ריינומד האוסטרלית מייצרת את הדור הבא של הטכנולוגיה הזו. רק שבמקום להדביק אותן על הצד החיצוני של האף, הם בצורת התקן שמוכנס פנימה לחלל האף ונקרא טורבין. טורבין או טורבינה בעברית הוא מין אביזר פלסטי אשר מזכיר בצורתו, וסליחה מראש על הדמיון והדימוי, את מבנה מערכת הרבייה הנשית. ההתקן הפלסטי הגמיש חודר לכל נחיר, מרחיב אותו ומשאיר אותו פתוח. כאשר שני החלקים שבנחיריים מחוברים ביניהם בגשר אלסטי להקל על ההחדרה וההוצאה.

לטענת היצרנים כך ישמרו חללי האף והנחירייים פתוחים בצורה אופטימלית לצריכה מקסימאלית של אוויר וחמצן. דבר שמחקריהם מוכיחים כי הוא מגדיל ב-38% את זרימת האוויר לריאות ועקב כך יביא לעלייה של 3.7% בביצועים לספורטאי, כל זאת תוך הקלה על תחושת חוסר האוויר במאמצים אירובים. לדבריהם ישנם רוכבי אופניים מובילים בעולם שנוהגים להיעזר בטורבין לשיפור ביצועיהם, וללא ספק זה אומר משהו.

עוד מבחני שוונג
מבחן שוונג || ניו באלאנס 1080v4
מבחן שוונג | נעלי ריצה של נורת' פייס מדגם הייפר טראק
מבחן שוונג || נעלי ריצה מבית ניוטון לדגם Gravity

ערכת הניסיון שהגיעה אליי היתה בקופסה צהובה מהודרת לשימוש חוזר והכילה שני התקנים בגדלים שונים באותה הערכה. האחד בגודל לארג' והשני במדיום, לשני גדלים של אפים או 2 סוגי מבנים של האף. המחיר באתר לערכת טורבין המכילה 3 התקנים עומד על 119.90 שקל, כאשר בעתיד הם מבטיחים שיהיה ניתן לרכוש גם ערכות שיכילו התקנים בגודל קטן יותר ממדיום. היצרן ממליץ על שימוש חוזר של עד שלוש פעמים בכל התקן, אולם נראה לי שכמו בהמלצות סכיני הגילוח הרב פעמיים שבשוק, ניתן יהיה להשתמש בכל התקן קצת יותר פעמים מהמלצת היצרן.

טורבין

לטענת היצרנים כך ישמרו חללי האף והנחירייים פתוחים בצורה אופטימלית לצריכה מקסימאלית של אוויר וחמצן. ערכת טורבין

בשלב הראשון הייתי צריך להחליט איזה גודל של טורבין מהשניים שבערכה מתאים לאף שלי. לשם כך מודדים את רוחב האף ואת אורכו ולפי הטבלה שבאתר האינטרנט של היצרן רואים לאיזה גודל התקן אתה שייך. כאן כבר חיכתה לי ההפתעה הראשונה. אורך האף שלי היה קצר מה המינימום של המידה הקטנה ביותר בטבלת היצרן ורוכבו היה רחב מהמקסימום של המידה הגדולה. כלומר, לא מתאים לאף מידה ובקיצור מתברר שככל הנראה יש לי אף נגריטי.

בנוסף יש לי גם את התכונה המעצבנת שכאשר מתעסקים לי באף, אני מתחיל להתעטש וטפטופי נזלת אלרגית מתחילים לזלוג ממנו ללא הפסקה. כך בדיוק גם קרה כאשר ניסיתי לבדוק שוב ושוב מי משני ההתקנים של טורבין יושב יותר טוב יותר באף שלי. בכל פעם שצד אחד מההתקן חדר לנחיר, הצד שני החליט לצאת החוצה. אבל, גם כאן אין זו אשמת המתקן, אלא ככל הנראה גם המידה לא מתאימה וגם מתברר שהאף שלי אינו סימטרי.

לעומת התיאורים הללו באף הספציפי שלי, ההחדרה, השהייה וההוצאה של טורבין הינה קלה, פשוטה יחסית ואינה כרוכה כלל בכאב, אלא כוללת רק תחושת אי נוחות קלה כאשר המתקן שוהה בפנים. שהרי בכל זאת יש לך משהו באף והמשהו הזה מחזיק את הנחירים פתוחים. בעת האימון חיכתה לי הפתעה טובה. לראשונה מזה זמן נשמתי לרווחה מהאף. התחושה היא שהמתקן אכן מאפשר זרימת אוויר טובה וגדולה יותר למערות האף. ואפילו הנזלת האלרגית שהתחילה ושבדרך כלל היתה סותמת אותו, לא מנעה ממני לנשום לרווחה ולצרוך הרבה יותר אוויר מכרגיל.

רכבתי עם טורבין על האופניים מעל ל-10 ק"מ עד אשר שוב "התפלק" לו החוצה אחד מפותחי הנחיר וזאת כאמור ככל הנראה בגלל מבנה האף הייחודי שלי. יצוין כי במקרה של אימונים עצימים הדורשים הרבה אוויר, אני אישית מעדיף להשתמש בתעלת האוויר, שבאופן מובנה רחבה יותר מהאף ולעבור לנשום דרך הפה. אבל, כאמור הדבר תלוי הרגל ומשתנה מספורטאי לספורטאי.

כאן גם הסתיים הניסוי שלי במסקנה שבהנחה שיש לכם מבנה אף תקין, ובהנחה שאתם ספורטאים לא נטורליסטים, כלומר מעדיפים אי נוחות קלה בתנאי שתניב שיפור כלשהוא בביצועים, קרי אתם בטח גם משתמשים בגרבי לחץ וגם בחליפות שחייה לוחצות בכל הזדמנות אפשרית, ומה שיכול לקדם אתכם זה שיפור בזרימת האוויר באימון או בתחרות, אז ניתן ככל הנראה לשפר את התוצאות שלכם במחיר של אי נוחות קלה שגורמת העובדה שתקוע לכם משהו באף, והרי לכם הדבר הבא בשבילכם.

מחיר: 119.90 שקל (לערכה עם 3)

ציון שוונ: 8 מתוך 10


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אדי אידלמן הגיב:

    המחיר אגב הוא לחבילה של 3. פרטים נוספים באתר http://www.theturbine.co.il. בהצלחה לכולם.

  • אלון הגיב:

    אתם מידרדרים עוד מהרגיל, הפעם זו כתבת יחצנות גסה בלי שום מראית עין של אובייקטיביות. המכשיר לא היה נוח לנסיין אבל הוא מאשים את האף שלו? נו, באמת.

    1. Turbine ישראל הגיב:

      אלון, תרשה לי לחלוק על דעתך. הנסיין בחן את המוצר והגיב ע״פ התרשמותו האישית.אם זה לא אוביקטיבי , אז מה זה אוביקטיבי ? המבנה האנטומי של האף במקרה הספציפי הזה יכול לפעמים להוות מכשול כמו למשל מבנה כף רגל ונעליים. מצד שני יש מאות אלפים בעולם אשר משתמשים במוצר ומאוד מרוצים מהתוצאות.אני אישית לא מכיר מוצר שמתאים באותה מידה לכולם.
      אני מזמין אותך ליצור קשר דרך האתר http://www.theturbine.co.il ולנסות את המוצר . בהצלחה.

  • אביהו הגיב:

    אלון, להבנתי אם היה מדובר במאמר יחצנות גס לא היה נראה לי שהיו נותנים למישהו שהתקשה עם המוצר לכתוב על כך. אלא היו נותנים את הניסוי למישהו עם אף מושלם – אלמנטרי ווטסון…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג