מבחן שוונג || אזניות ריצה של Jabra מדגם Elite 75t

הבוחן שלנו רץ במצטבר לא פחות מ-300 ק"מ עם הדור החדש של אזניות הכפתור החדשות של ג'ברה - כל התוצאות והניתוח כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: האזניות נבחנו למרחק 300 ק"מ ריצה ולאחר חודש של שימוש (מינימום הדרישה למבחן אזניות בשוונג עומד על 50 ק"מ)


כשחברה לקבוצה הריצה הציעה לי לרוץ איתה 50 ק"מ במרוץ ים המלח, נדלקתי על הרעיון מיד. לרוץ בפעם הראשונה מרחק גדול יותר ממרתון, במסלול עם מעט מאוד טיפוס במרוץ שיכול לשמש כשער כניסה לעולם ריצות האולטרה – נשמע לי מושלם. ואז הבנתי שאני בבעיה רצינית.

נבחנו למרחק 300 ק"מ | צילום: יח"צ

אזניות הטרולי וויירלס שיש לי, ג'ייבירד ראן (Jaybird Run), מחזיקות 3.5 שעות. ארבע מקסימום. אנחנו ביחד כבר שנתיים, הן מוצר טוב מהדור הראשון של הטרולי, אבל אני צריך כאלו שיכולות ללוות אותי בריצה של 5 שעות. אז התחלתי לחפש אזניות טרולי וויירלס ייעודיות לספורט. ואז גיליתי שבשנתיים האחרונות יש יובש בהשקת אזניות טרולי וויירלס לספורט בעולם בכלל ובישראל בפרט. למשל, מאז השקתן של הג'ייבירד ראן לפני יותר משנתיים, לא הושקו בישראל אזניות טרולי ויירלס שמוגדרות כמיועדות לריצה. אפילו את הגרסה החדשה של הראן, בחרה ג'ייבירד לא למכור בישראל. הסיבה ליובש? רוב הטרולי וויירלס הרציניות הן ברמה המאפשרת מלבד שימוש יומיומי גם שימוש ספורטיבי בזכות תקני אטימות למים ונוחות אחיזה באוזן. לכן, יצרנים רבים כבר לא מרגישים צורך להגדיר את האזניות כמיועדות לספורט. המפרט כבר מראה שהן מתאימות לאימון.

מבחן שוונג

מהסיבות הללו הרגשתי בנוח לבחור ב-Jabra Elite 75t שהכריזה עליהן החברה הדנית לאחרונה (ממשיכות את דור ה-65T) כשותפות לתכנית ההכנה ל-50 הראשון שלי, למרות שהן לא מוגדרות כאזניות ריצה, ובעיקר כי היצרן (אחד מהנפוצים במונחים של נתח שוק) הבטיח 7.5 שעות של מוזיקה. את המבחן אני כותב לאחר יותר מחודש של שימוש בג'ברה במהלכו רצתי כ-300 ק"מ. מעבר לכך, האזניות משמשות אותי כדיבורית הבלעדית לשיחות טלפון (לפחות 90 דקות ביום), ולצורך מוזיקה וספרי שמע.

עיצוב

נראה שהתפיסה המנחה את ג'ברה בעיצוב הוא – שימושיות קודם. הג'ברה 75t, כמו יתר האזניות האלחוטיות שלה, נראות קצת גדולות כשהן מחוץ לאוזן. אבל הן נעלמות בקלות לתוך האוזן, ואז לא יותר בולטות משמעותית, למשל, מהראן של ג'ייבירד.

מטען אלגנטי בגודל של קופסת גפרורים | צילום: יח"צ

גם נרתיק ההטענה מעוצב בצורה שימושית. הראן, למשל, מגיעות עם מטען קפסולה, שמאוד בולט ולא נוח בכיס המכנס. הג'ברה מגיעות עם מטען אלגנטי בגודל של קופסת גפרורים שלא מרגישים ובקושי רואים בכיס. האזניות עצמן בעלות מגנטיות עדינה, שמסייעת להכניס אותן בקלות למטען, תוך שהיא מונעת נפילה של האזניות מנרתיק ההטענה בטעות.

אחיזת אוזן

הג'ברה 75t, יושבות באוזן בצורה יציבה, גם בריצה וגם על האופניים (לא מומלץ לרכוב עם אזניות). בניגוד לאזניות רבות אחרות, הן לא מגיעות עם סנפיר או מעטפת חיצונית בגדלים שונים להתאמה. כן, מגיעות עם כיסוי אוזן (Ear Buds), אך לא הרגשתי שזה גורע במאומה מהנוחות. גם בתנועה מהירה ובטלטולים היתה תחושה שהג'ברה 75t, הן חלק מהאוזן. קלילות, נוחות ויציבות.

כפתורים

הכפתורים מאפשרים מגוון רחב של פעולות נדרשות ובהן העלאת והורדת עוצמת השמע, מעבר בין שירים, עצירה וניגון שירים, מענה לשיחות, מעבר בין שיחות ממתינות, שימוש בעוזרת אישית של הטלפון הנייד ועוד.

אזניית דיבור

אפשר לשוחח איתן באמצעות אזנייה אחת או שתיים. הסאונד טוב מאוד לשני הצדדים, כל עוד אין רוח. במהלך המבחן השתמשתי באזניות ככלי השיחה המרכזי שלי ביותר מ-90 אחוזים מהשיחות שניהלתי.

האיטום לרעש מבחוץ משמעותי | צילום: יח"צ

האפליקציה

אפליקציית Sound+ של ג'ברה נוחה מאוד לשימוש והיא מאפשרת קביעה של שלושה מצבי שימוש עיקריים (האזנה נטו, בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית ועבודה), איתור האזניות ועוד. נקודה שהייתי מטפל בה היא האקוולייזר שיש בו לצד האפשרות לעיצוב צליל עצמאי, רק שישה פריסטים (מצבי אקוולייזר מתוכנתים מראש) מובנים. בהשוואה לאפליקציה של Jaybird, שבה יש כמות אדירה וכל משתמש יכול להעלות את הפריסטים שעיצב, היא דורשת שיפצור.

סאונד

הצליל בהאזנה למוזיקה ברמה גבוהה למדי, כמצופה מאחד מהמותגים החזקים בשוק. האיטום לרעש מבחוץ משמעותי, ומאפשר להתמקד בהאזנה. דגש בטיחותי – שימו לב לסביבה. התכונה החביבה עליי היא ה-HearThrough, שמאפשרת בלחיצה כפתור לשמוע את הסביבה בשילוב עם המוזיקה. ניתן דרך האפליקציה בטלפון הנייד לקבוע את עוצמת השמע של הרעש הסביבתי, וכך ניתן גם להימנע מתאונות, וגם לתקשר עם אנשים אחרים מבלי להסיר את האזניות. אם יש רוח (או בזמן רכיבה על אופניים) נוצר רעש שיכול להיות מאוד חזק. זה לא באשמת האזניות, אבל צריך לדעת איך לאזן את זה באמצעות האפליקציה.

צימוד

חשוב לציין לשבח את "הצימוד" הקל והמהיר של האזניות למכשיר הטלפון הנייד. אני משתמש באזניות כאזניות דיבור, ולוקח כשלוש שניות מהרגע בו אני רואה את השיחה ופותח את נרתיק האזניות, עד שאני בשיחה.

רמת אטימות

בנוסף, רמת האטימות היא IP55. קרי, האזניות מוגנות מאבק ומהתזת מים. ההגנה מספקת אותי לחלוטין. לאחר 300 ק"מ של הזעה וריצות מרובות בגשם שוטף, אין סימנים לפגיעה בביצועי האזניות. יש אזניות טרולי וויירלס שמשלבות פיצ'רים ייעודיים לריצה. למשל, מד דופק. אך אני לא רואה יתרון במד דופק באזנייה בהשוואה למד הדופק ששעון הריצה שלי מספק.

הסוללה והמטען

היצרן הבטיח עד 7.5 שעות האזנה למוזיקה. וזו ההבטחה הגדולה והחשובה מכולן מבחינתי. אז בחנתי את זה לעומק. ביצעתי עם האזניות ריצות ארוכות פלוס, ויש לי שימושים שנעים גם בין 4.5 ל-6.5 שעות. חישבתי את אחוז שימוש הסוללה ביחד לזמן השימוש והגעתי בריצות הארוכות לזמן שימוש אופציונלי של 6.5-7.5 שעות. ג'ברה עמדה במלה שלה.

כדי שזמן השימוש יהיה המקסימום הנדרש, צריך שהמכשיר המשדר (הסלולרי, השעון המשולב מוזיקה או הנגן) יהיה ממוקם בצד ימין של הגוף ומקדימה (למשל בכיס מכנס קדמי או בכיס תיק ריצה קדמי). זה המקום הקרוב ביותר לאזניית ימין ללא הפרעות. עם המטען, לטענת ג'ברה, ניתן להגיע ל-28 שעות שימוש, וטעינה של 15 דקות מספיקה ל-60 דקות שימוש. שוב היצרן צדק.

המחיר

העלות היא 700 שקל וזה מחיר הוגן למוצר עם סוללה חזקה כפי שיש לה. האזניות נותנות תמורה ראויה מאוד למחיר, והן שדרגו מאוד את ההנאה שלי מההאזנה בזמן הריצה וגם הרבה מעבר אליה.

מחיר: 700 שקל

קוטר רמקול: 6 מ"מ

צימוד: ניתן לצמד עד 8 מכשירים, עד 2 בו זמנית

סוללה: עד 7.5 שעות האזנה למוזיקה. 15 דק' טעינה מספיקות לשעת שימוש

משקל: אוזניה 5.5 גרם; נרתיק הטעינה 35 גרם

אפליקציה: קיימת אפליקציה המאפשרת שליטה על האקולייזר ונוחה מאוד לשימוש

פחות: מעט מדי מצבי אקוולייזר מתוכנתים מראש באפליקציה

יותר: אחיזת אוזן טובה ויציבה גם בריצה וגם ברכיבה

ציון מבחן שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שייע הגיב:

    כבר לפני פרסום הסקירה הזאת יצא ה Jabra 75t Elite Active. סקירה שלהן תהיה הרבה יותר מעניינת.
    חוץ מזה, לא "טרולי ווירלס". True Wireless.

  • אנדריי שינדלר הגיב:

    אני כבר חודש עם האוזניות הללו והן מעולות, חוץ מהקטע שהן שהן טיפה רגישות להפרעות מאותות חיצוניים , יש מקומות קבועים שכשאני עובר בהם יש הפרעה לקליטה.
    הסאונד מעולה , נוחות וחיי סוללה מאוד ארוכים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג