אילו מסלולים יוזנקו באירועי מרתון תל אביב 2019?

אלפי רצים ורצות צפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים שיתקיימו השנה במרתון תל אביב ה-11 - הנה כל הפרטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
MARATHON SAMAUNG TEL AVIV 2018

מרתון סמסונג תל-אביב-יפו, שהפך למסורת בתחום הספורט הישראלי, יתקיים השנה בפעם ה-11 בלב העיר תל-אביב-יפו ובמתכונת גדולה וחגיגית שבמרכזה המוטו BE YOUR BEST המזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועניים, לעשות את הכי טוב שהם יכולים ולהצטרף לרצים והרצות הרבים הצפויים לקחת חלק באירוע המרתון.

מרתון תל אביב 2018 | צילום: רונן טופלברג

האירוע, המתקיים ביוזמת עיריית תל-אביב-יפו, יתקיים ביום שישי 22 בפברואר עם אלפי רצים ורצות הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים ובהם: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון לילדים שיתקיים ב-20 בפברואר (500 מטר ו-1 ק"מ).

האם יישבר שיא המסלול?

נכון להיום כמעלה מ-25 אלף משתתפים כבר הבטיחו את מקומם, עלייה ניכרת בהרשמה לעומת שנים קודמות בתקופה זו. ב"כפיים" צופים כי מרבית המשתתפים יבטיחו את מקומם עד ל-24 בינואר מועד סיום ההרשמה המוקדמת. כחבר באיגוד המרתונים הבינלאומי, AIMS, מרתון סמסונג תל-אביב מושך רצי עילית מרחבי העולם המגיעים במיוחד לישראל, בכדי להתחרות במסלול מישורי ואורבני המאפיין את תל-אביב-יפו ורחובותיה התוססים. השנה, צפויים להשתתף כ-2,500 רצים ורצות מרחבי העולם כולל משלחות של רצי עילית, שינסו לשבור את שיא המסלול של המרתון 2:10:30 שע' אותו קבע הרץ הקנייתי וויליאם קיפרונו יגון (William Kiprono Yagon) ב-2015 ומאז עומד בעינו.

נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח, משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים שיבדילו ביניהם ויעברו באתריה המרכזיים של העיר תל אביב-יפו. לאורך המסלול, יעברו הרצים גם דרך שדרות רוטשילד, נמל תל–אביב וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. מרתון סמסונג תל- אביב-יפו הינו בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה ק"מ ממסלולו עוברים לאורך חוף הים.



לאורך המסלולים ייהנו הרצים מבימות מוזיקה ועמדות מים בחסות מי עדן. עיריית תל-אביב-יפו ממשיכה במגמה לעידוד תרבות הספורט בעיר ועל כן, אלפי תלמידי בתי הספר של תל-אביב-יפו, ייקחו חלק בעידוד הרצים לאורך כל המסלול ויתרמו לאווירה החגיגית שעוטפת את העיר. המרתון יסתיים בחניון גני יהושע (מול גני התערוכה), שם יחכה לעשרות אלפי המשתתפים והמעודדים הפנינג סיום מרהיב הכולל מוזיקה, מתחמי VIP ומתחמי מכירה של מוצרים מעולם הספורט והאקטיב לייף-סטייל.

השנה תתקיים חלוקת ערכות הרצים במתחמים ייעודיים בחמישה מוקדים מרכזיים, על מנת לאפשר לרצים לאסוף את הערכות בקלות ובנוחות: קניון איילון, קניון רמת אביב, קניון גינדי TLV, דיזינגוף סנטר ונמל תל-אביב. ערכת הרצים כוללת: חולצת ריצה מנדפת זיעה של נייקי בעיצוב חדשני, מספר חזה, שבב מדידה ושלל פינוקים, מבצעים והטבות.

האם יישבר שיא המסלול? | צילום: מארק נומדר

מיני מרתון תל אביב, מקצה הילדים יתקיים כאמור יומיים לפני כן, במתחם שרונה בהשתתפות כ-2,000 ילדים וילדות שירוצו באווירה משפחתית ומהנה ויציע שני מסלולי ריצה: 500 מטר ומסלול 1,000 מטר ומתחמי בילוי ופעילויות אקטיביות לכל המשפחה. מסיבת הפסטה המסורתית של המרתון בה ייקחו חלק מרתוניסטים ורצים בכירים, תתקיים ביום חמישי ה-21.2.2019 – במתחם הכינוס של המרתון בשדרות רוקח.

"העיר תל-אביב-יפו כבר מזמן הפכה לעיר עולם, הניצבת בשורה אחת עם הערים הגדולות והמובילות בעולם כדוגמת ניו-יורק, פריז ולונדון", מציין רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, "אחת ההוכחות לכך היא מרתון תל־אביב-יפו, המתקיים ברציפות זו השנה ה-11, ואשר הפך עם השנים לאירוע בין-לאומי המהווה מוקד משיכה של ספורטאים מכל קצוות תבל, חובבנים ומקצוענים כאחד, הבוחרים בתל אביב-יפו שנה אחרי שנה כעיר היפה והאופטימלית לריצת מרתון ייחודית ואורבנית. המסלול השנה יעבור ברחובות המרכזיים ובמהלכו יוכל הקהל ליהנות מהרב-גוניות והססגוניות של העיר תל אביב-יפו ותושביה. המרתון מהווה חגיגה גדולה, לא רק לספורטאים, אלא לכל תושבי העיר ומבקריה ומעודד פעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא בעיר. אני מאחל הצלחה והנאה לכל המשתתפים ומזמין את כל תושבי העיר לקחת חלק בחוויה".

מרתון סמסונג תל-אביב-יפו ממשיך גם השנה לחבק עשרות עמותות ולתמוך במעורבות חברתית ותרומה לקהילה, עם המסלול החברתי שיאפשר למשתתפי המרתון לנצל את השתתפותם במרוץ לצורך גיוס תרומות עבור עמותות שונות.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג