מה הקשר בין שורש הכורכום לפציעות בקרב ספורטאים?

הכורכומין יכול לעזור בשני אספקטים חשובים לספורטאים, מכיוון שתכונותיו נוגדות דלקת ומונעות פציעות, וגם מכיוון שהוא נחשב לנוגד חמצון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ענף הספורט העממי כבר שנים תופס תאוצה מרשימה ומקדם אורח חיים בריא בשילוב כייף והנאה. מדובר על תופעה תרבותית שהיא כבר הרבה מעבר לטרנד. היום כל מדרכה, מדרגה או מעקה נותנים לנו הזדמנות להתנשף ולהזיע. האימונים שלנו הפכו להיות יצירתיים ואת התפשטות התופעה רואים הכי הרבה בגנים ציבוריים. פתאום כל גן מתחפש לחדר כושר אלטרנטיבי ודינמי שמתפקד כזירת אימונים מאתגרת.

יותר ישראלים מתאמנים ונפצעים | צילום: Dirk Ingo Franke

תזונה לפני אימון

השאלה הנשאלת היא איך משלבים תזונה לאורח החיים המעט תובעני הזה. בשביל לעשות את זה נכון ובטוח חשוב להיוועץ עם איש מקצוע בשביל שיתאים תפריט אישי לסדר יומו של המתאמן. כן קיים קונצנזוס בקרב כל הגופים הבינלאומיים השונים לתזונת ספורט לגבי חשיבותה של תזונה מגוונת, הכוללת צריכה אנרגטית מספקת של כל אבות המזון: פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. הדעה הרווחת היא כי אכילה מדויקת, בדגש על מזון איכותי מסביב לשעות הפעילות, יעניקו למתאמן את הכלים המתאימים בשביל להתמודד מול מאמצים פיזיולוגיים שונים, לרבות מהירות ההתאוששות מהם.

היכולת לרוץ, לדווש, לשחות ולעמוד במאמצים שונים תלויה ביכולת הגוף להפיק אנרגיה. היות ופחמימות הן מקור האנרגיה הראשוני של הגוף שלנו, ממליצים המומחים לשמור על מאגרי פחמימות מלאים. דרך טובה לשמור על רמות אנרגיה גבוהות בלי להגיע לאימון עם תחושת מלאות בלתי נסבלת, היא לאכול 4-3 שעות לפני האימון ארוחה עשירה בפחמימות (אפשר יחד עם מעט חלבון), כמו כריך מקמח מלא עם חומוס/טופו/ממרח עדשים או מנת אורז עם עדשים. בסמוך לאימון מומלץ לקבל אנרגיה זמינה באמצעות מנת פרי קטנה של תמר, תאנה או בננה.

צריכה נכונה ומדויקת של אבות המזון הנוספים כמו חלבון, תלויה בסוג הפעילות הגופנית ובנתוני המתאמן, אבל חשוב לדעת שאכילת חלבונים באופן ספורדי לאורך היום תתרום להתאוששות טובה יותר. צריכת שומנים מסוג אומגה 3 (זרעי צ'יה, פשתה, אגוזי מלך), יכולה להוריד את הסיכון לדלקות. עקרון חשוב נוסף הוא ההקפדה על נוזלים. כשמדובר על ענף ספורט כמו שחיה, לשתייה יש חשיבות מכרעת גם אם לא מרגישים צמא, בעיקר כי היא גורמת לאיבוד נוזלים ולהזעה מבלי שנרגיש בגלל הסביבה הימית.

חשוב לבצע התאוששות לאחר הפעילות | צילום: Inductor

לשמור על רציפות האימונים לאורך זמן

כל תכנית אימונים, בין אם היא אינטנסיבית יותר או בין אם פחות, אמורה לכלול אימונים מסוגים שונים שמטרתם להביא לשיפור הביצועים של המתאמן. מטבע הדברים, אימונים אלו גם חושפים אותו לעומסים מוגברים ומשתנים שתורמים להיווצרות רדיקלים חופשיים (בגלל צריכת החמצן הגבוהה), הגורמים לחמצון ומגדילים את הסיכוי להתפתחות דלקות ופציעות.

בשביל להתמיד בשגרת האימונים ולהמשיך ליהנות מאורח חיים ספורטיבי, יש לספק לגוף את הכלים הנכונים לתחזוקתו השוטפת תוך הקטנת הסיכון לפציעות. כלי חשוב למטרה זו הוא שימוש בתוסף תזונה העונה על מגוון רחב של צרכים, כמו תוסף כורכום שמכיל ריכוז גבוה של החומר הפעיל הנחקר – כורכומין, שעליו אם עוד לא יצא לכם לשמוע, חשוב שתעשו היכרות רשמית.

מדובר בשורש בעל איכויות מרפא מגוונות לעוסקים בספורט, כורכומין יכול לעזור בשני אספקטים חשובים: ראשית, תכונותיו נוגדות הדלקת הדומיננטיות יכולות לעזור בטיפול ומניעה של דלקות ופציעות. שנית, מאחר וכורכומין נחשב לאחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר, הוא מנטרל רדיקלים חופשיים ובכך מונע את נזקיהם ותורם לבריאות כללית.

מכיוון שקיימים לא מעט מוצרי כורכום על המדף, הנה דוגמה לדור החדש: כורכומין ליקוויד ג'ל עם הפטנט BCM-95. הרכב הפטנט מאפשר ריכוז גבוה של חומרים פעילים (כורכומין + שמני כורכום) כנוזל בתוך כמוסת הג'ל וכך נהנים מיתרון כפול: מסיסות טובה יותר וספיגה מהירה יותר. היתרון הנוסף הוא תוספת שמני הכורכום העוצמתיים שאותם אבקת כורכום לא יכולה כלל להכיל. השילוב מוביל לשיפור ניכר בזמינותו הביולוגית של הכורכומין לגוף וליעילות מקסימלית. כורכומין ליקוויד ג'ל מבית סופהרב כשר בהשגחת הבד"ץ העדה החרדית.



תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג