כיצד מרעננים את נעלי הריצה?

שפשפת, היא אחת מהתופעות המעיקות ביותר על ספורטאים העוסקים בריצה או ברכיבה על אופניים, אבל מתברר שיש פתרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם ספורטאים ובעיקר אלו שעוסקים בריצה וברכיבה על אופניים זקוקים למשהו נוסף מלבד נעליים טובות, ביגוד קל ומסלול נח? מאחר ואנו חיים במדינה חמה ובדרך כלל גם מאוד לחה, עלינו לדעת כי טמפרטורה גבוהה, לחות או יובש, עשויים להקשות מאד על מי שמנסה להיצמד לתכנית אימונים ארוכת קילומטרים. גם בעונת החורף ובימים גשומים, שילוב של גשם כבד ובגדים צמודים עשוי לגרום להיווצרות שפשפות.

צילום: pixabay

בריצות, ברכיבה על אופניים ובאימוני ספורט שמתקיימים בחוץ, עור הגוף חשוף לתנאי האקלים. העור מהווה שכבת מגן המאפשרת לנו לבוא במגע מתמיד עם חומרים שונים, מיקרואורגניזמים ותנאי אקלים משתנים, לכן חשוב לשמור עליו ולספק לו את התמיכה לה הוא זקוק.

שפשפת, היא אחת מהתופעות המעיקות ביותר על ספורטאים העוסקים בריצה או ברכיבה על אופניים. היא מופיעה לרוב במפשעה ובחלק העליון הפנימי של הירכיים למרות שהיא יכולה להופיע גם בפטמות ובבית השחי. הסימפטומים של שפשפת הם בדרך כלל אדמומיות של האזור, גרד, עקצוץ וצריבה חזקה. השפשפת מתפתחת בתנאים של הליכה מאומצת, מלבישת בגדים שעשויים מבדים שאינם "נושמים" כמו לייקרה או ניילון, או מהזעה הגורמת להרטבת הבגד. גברים סובלים משפשפות יותר מנשים, ובעיקר סובלים מהתופעה חיילים קרביים, אצנים ורוכבי אופניים.

המלצות לסובלים משפשפות

1. מומלץ להשתמש באופן קבוע, לפני תחילת אימון, בקרם יעודי למניעת שפשפת. בשום פנים ואופן אין להשתמש בווזלין מאחר והוא סותם נקבוביות העור.
2. במידה והתפתחה שפשפת, הימנעו ממקלחות תכופות. למרות הרצון הרב להקל על ההרגשה, הן אינן עוזרות ואף יכולות להחמיר את המצב משום שהלחות המוגברת והשפשוף בסבון מעודדים את התפתחות השפשפת.
3. מומלץ ללבוש מכנסיים רפויים ובגדים תחתונים העשויים 100% כותנה. לגברים מומלץ ללבוש תחתוני בוקסר.
4. יש ליבש היטב את האזור המגורה לאחר מקלחת או בריכה לפני שמתלבשים.
5. במידה והופיעו תסמיני השפשפת הראשונים, במצב בו השפשפת מוגדרת קלה עד בינונית, השתמשו בקרם טיפולי אנטי פטרייתי. כאשר לא מטפלים בבעיה, השפשפת עלולה להחמיר ולהזדהם ובקרים אלו יתכן ואף תזדקקו לאנטיביוטיקה.
6. אל תשפכו אפטר שייב על אזור השפשפת מאחר והבושם שבתכשיר עלול לגרום לכוויה בעור.

תופעות כמו שפשפות, יבלות, שלפוחיות, פטמות מגורות ועור סדוק מאלצות ספורטאים רבים לחפש פתרונות. מותג אקילן, מציע את סדרת "אקילן ספורט", המציעה גם קרם להגנת העור ולמניעת חיכוך, המסייע בשמירה על העור רך וגמיש בזמן מאמץ ובתנאים קשים. מבוסס על חמאת שיאה וויטמין E היוצרים איזון ברמת הלחות בעור ומונעים גירוי וצריבה בעור.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג