אדידס הוציאה נעל עשויה מפלסטיק ממוחזר

הנעל העשויה מפלסטיק ממוחזר מבקבוקים אשר נאספו מחופי הים ברחבי העולם, הוא חלק מפרויקט סביבתי להצלת האוקיינוסים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חברת אדידס והארגון הסביבתי העולמי Parley for the Oceans (פארליי), הפועל לטיהור האוקיינוס מחלקי פלסטיק עקב מצוקת הזיהום החמורה, השיקו פרויקט סביבתי ייחודי תחת השם: adidasXParley. במסגרת הפרויקט, מושקת הנעל הרשמית של מרוץ האוקיינוסים 2018, תנועת הריצה הגלובלית שהקימו adidas ופארלי כדי להיאבק בפסולת הימית ברחבי העולם: UltraBOOST Parley.

דגם בטכנולוגיית ה-BOOST

חידוש אקולוגי

המרוץ אשר מתקיים בכל העולם, יערך היום (רביעי) בחוף הים בתל אביב, בהשתתפות מאות רצים מרחבי הארץ ובהובלת קהילת הריצה Adidas Runners. כמו כן, השנה תתרום adidas דולר אחד לכל קילומטר, החל ממיליון הקילומטרים הראשונים, אשר יצברו בעולם באמצעות אפליקציית Runtastic , כאשר התרומה תשמש לתמיכה בתכנית טיהור האוקיינוס מפלסטיק של פארליי. הנעל החדשה יצאה תחילה בגוון כחול ים כהה, הנוצר בהשראת "תהום מריאנה", הנקודה העמוקה ביותר הידועה בקרום כדור הארץ ובה נמצא לאחרונה פריט פסולת הפלסטיק המפורסם ביותר- שקית פלסטיק שנעשה בהן שימוש אחד בלבד.

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת בייצור הנעל החדשה, הצליחו המפתחים באדידס וארגון פארליי לעשות שימוש מיוחד ב- Parley Ocean Plastic – חידוש אקולוגי אשר עושה שימוש בפסולת פלסטיק ומעבד אותו לאריג המרכיב את גפת הנעל. באמצעות הפיתוח הייחודי כל נעל המיוצרת בסדרה זו תורמת במניעת זיהום הים ב-11 בקבוקי פלסטיק פחות.

סדרת מרוצים עולמיים

בדגם החדש משולבת גם טכנולוגיית ה-BOOST, המעניקה את החזר האנרגיה הגבוה ביותר בשוק נעלי הריצה, תוך שימוש בסוליית Continental מגומי טבעי המספקת אחיזה מעולה בכל התנאים. בנוסף הנעל מכילה שבב NFC (תקשורת שדה קרוב) בנעל הימנית, המאפשר לנועל להגיע למידע נוסף על השותפות ועל דרכים לצמצום השימוש בפלסטיק בחיינו. הנעל החדשה תוצע ברשת החנויות של אדידס במחיר של 750 שקל.

יארחו אירועי ריצה בערי מפתח מסביב לעולם

מאז 2015 תומכת אדידס בתכניות החינוך והתקשורת של פארליי. כאשר במקביל, מייצר הארגון חידושים אקולוגיים יצירתיים, כגון Parley Ocean Plastic, המסייעים במאבק בזיהום האוקיינוסים בפסולת פלסטיק. בעזרת פעילויות ספורט ימי בבתי הספר בעולם, התכנית מציגה לצעירים את עולם המים, מלמדת אותם על השפעות הפלסטיק המזהם את הים והחיות ונותנת להם כלים והשראה לשמור על העתיד. מטרת מרוץ האוקיינוסים של אדידס ופארליי הוא להעלות את המודעות ולהראות כמה חשוב הים לכל אחד בעולם, ולהראות שמיליוני צעדים קטנים יכולים לגרום לשינוי ענק. בתוך כך אדידס ופארלי מארחים אירועי ריצה בערי מפתח מסביב לעולם וביניהן: לוס אנג'לס, ניו יורק, פאריס, ברלין, לונדון, ברצלונה, מילאן ושנגחאי, וכעת גם בתל אביב.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עינת הגיב:

    יפה מאוד, המחיר אמנם סביר אך עדיין לא לכל כיס לצערי (כמו רוב המוצרים האקולוגיים).

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג