שיעור בבחירת רכב לסטודנט הצעיר

מרבית הסטודנטים מתקשים להרוויח סכומי כסף משמעותיים, למרות זאת, רבים מהם זקוקים לרכב. במיוחד עבור קהל זה, נציג בכתבה הבאה טיפים לרכישת רכב לסטודנט הצעיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באופן סטריאוטיפי, אם כי גם די מבוסס, סטודנט הוא כמעט מילה נרדפת לתפרן. בתוך לחץ הבחינות וההגשות, המשרות הזמניות והצורך לנהל משק בית עצמאי בפעם הראשונה בחיים, מרבית הסטודנטים מתקשים להרוויח סכומי כסף משמעותיים, אם בכלל. למרות זאת, רבים מהם זקוקים לרכב – בין אם עבור הגדלת אפשרויות העיסוק, נסיעה למרכזי קניות מחוץ לעיר או לצורך טיולים מאווררים בסופי השבוע. במיוחד עבור קהל זה, נציג בכתבה הבאה טיפים לרכישת רכב לסטודנט הצעיר.

צילום: Photo by Dan Gold on Unsplash

אל תסתכל במחיר, אלא במחיר העתידי

קניית רכב עלולה להיות מתעתעת. הנטייה הראשונית היא לחפש את הרכב הזול ביותר הקיים בשוק, אולם רכב כזה עשוי להתגלות דווקא בהמשך כמכונית יקרה להחריד. כשקונים רכב יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות העתידיות, שהן לא מעטות בתחום זה: ביטוחים, צריכת דלק, מוסכים ואגרות רישוי לרכב.

לכן מומלץ לחקור את הנושא לעומק לפני רכישה, ולוודא שהרכב העתידי הוא אכן רכב חסכוני שיעמוד בתקציב הסטודנטיאלי. כדאי לבצע בדיקת רכב לפני הקנייה במוסך אמין ומורשה, על מנת לחזות תקלות אפשריות והוצאות תיקונים מוערכות. גם השוואת מחירי ביטוח רכב תהיה פעולה משתלמת, שעשויה לחסוך לכם לא מעט.

בנוסף, כדאי, במידה ואפשר, לרכוש רכב עם הילוכים ידניים, שהוא חסכוני בהרבה ממקבילו האוטומטי בצריכת דלק. כמו כן, במידה ולא מדובר בצורך בהול ודחוף, כדאי להמתין עם הרכישה עד לאחר גיל 24, שאז סיווג הנהג משתנה ועלויות הביטוח מוזלות באופן ניכר (זאת במידה וחלפו שנתיים מיום הוצאת הרישיון).

לבד לא טוב

קניית רכב היא רכישה משמעותית למדי, אולי אף הגדולה ביותר בחיי הסטודנט עד כה. מדובר בקנייה המצריכה ניסיון והבנה כלשהם, על מנת לבחור במוצר הנכון ולא ליפול קורבן למעשי מרמה כאלו או אחרים.

הרוב המכריע של הסטודנטים חסר בניסיון זה, וגם אם לא כך הדבר, תמיד עדיף שיהיו עוד זוג עיניים בוחנות עבור הרכב. אין בושה לבקש עזרה בנושא זה, ומומלץ מאוד להתייעץ עם אנשים שסומכים עליהם, ולוודא יחד איתם שהרכב המיועד אינו חתול בשק. בין אם זהו הורה, אח גדול או כל דמות מבוגרת אחראית אחרת, רצוי מאוד לקבל עזרה ולא לבצע את הרכישה לבד.

להתאים את הרכב לסיטואציה ולא להיפך

לפני שקונים רכב, יש לחשוב היטב איזה מטרה הוא מיועד לשרת. האם מדובר בהתניידות עירונית, בנסיעות ארוכות לבית ההורים או כל מטרה אחרת. לכל רכב יש את התכונות המאפיינות אותו, וחשוב לבחור ברכב שיהיה בעל המאפיינים שיתאימו לצורכיכם.

אם אתם מחפשים מכונית לתנועה בתוך העיר למשל, מוטב לקנות רכב קטן שישתחל בקלות למשבצות חנייה צפופות. לעומת זאת, אם הרכב שלכם מיועד לחרוש את כבישי הארץ, עדיף לקנות רכב חסכוני בדלק ובעל סבילות גבוהה, שלא ישלח אתכם למוסך לאחר כל נסיעה ארוכה. חשבו על מאפייני הרכב הדרוש לכם, ותכננו לפיכך את הקנייה. שיהיה במזל טוב.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג