נוסעים לחו"ל כדי ללכת

טרקים הם טיול מסוג אחר, המאפשר להתחבר אל המדינה אליה אתם טסים בצורה שונה לחלוטין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טרקים הם טיול מסוג אחר

כאשר טסים לחו"ל פעמים רבות, מתחילים להרגיש כאילו במקום להכיר מקום חדש, למעשה עוברים חוויה מהונדסת מראש ולעוסה. הטיולים בעולם נולדים עבור רבים מתוך דחף לגלות, לחקור ולהכיר, וכמעט לא ניתן לעשות זאת כאשר עוברים רק במסלול הידוע והמוכר ולא יוצאים מהערים. טרקים הם טיול מסוג אחר, המאפשר להתחבר אל המדינה אליה אתם טסים בצורה שונה לחלוטין. בהליכה איטית תוכלו להבחין ולגלות נופים שהיו מוסתרים מכם אחרת, להכיר אנשים מקומיים ולשוחח איתם, ולהרגיש חופשיים לחלוטין. מעבר לכך, טרקים מאפשרים לנו לגלות את עצמנו יותר טוב. ההתמודדות עם קשיים, בין אם היא התמודדות אישית או קבוצתית, מאפשרת להכיר את החוזקות והחולשות שלנו, ולהתגבש יחד כקבוצה.

צילום: Toomas Tartes

אילו מסלולי טרקים מומלצים ואהובים על ידי ישראלים?

לאחרונה, נראה שכולם יוצאים לטרקים ברחבי העולם. ישראלים רבים אשר טעמו את טעמם של הטרקים בישראל, בין אם מדובר בשביל ישראל, שביל הגולן או טיול מים אל ים, רעבים לעוד. ברחבי העולם מסלולי טרקים מדהימים, שטיול בהם יהיה חוויה בלתי נשכחת. רוב המסלולים המוכרים והאהובים על ישראלים נמצאים באירופה, אך ישנם מסלולים רבים שכדאי לשקול במקומות אחרים בעולם, כמו האנאפורנה בנפאל, שביל חוצה סיני החדש במצרים, ה-pacific crest trail בארצות הברית, או זינוק הנמר במחוז יונאן שבסין. מסלולי הטרקים האהובים ביותר על ידי ישראלים כוללים בין השאר:
• סובב מון בלאן: סובב מון בלאן הוא שמו של טרק במשולש הגבולות של איטליה, צרפת ושוויץ. הטרק לוקח את המטיילים מסביב להר המון בלאן, הר עצום וגבוה ברכס האלפים. במהלך הטיול תהיו מוקפים לעתים במטיילים אחרים מכל רחבי העולם שהגיעו לטיול הפופולרי. הלינה מתבצעת בבתים אלפיניים מבודדים, המציעים שירותי לינה בהזמנה מראש, כמו גם הסעדה. הטיול ייקח אתכם בין פסגות מושלגות, מרבדי פרחים עצומים, כפרי הרים נטושים ועוד, כל זאת כאשר בהפסקות תוכלו לשתות ממעיינות לאורך הדרך, ולנשנש מאפים וגבינות איכותיות.

• דרך קמינו דה סנטיאגו: על פי האמונה של מספר זרמים בנצרות, הליכה במסלול זה זיכתה את המאמין מכפרה על כל חטאיו. הטרק נמשך עד כמעט חוף האוקיינוס האטלנטי, ומתחיל במקומות שונים ברחבי אירופה. הטרק הרשמי כולל בערך 1,000 קילומטרים, כאשר הלינה מתבצעת במנזרים ואכסניות צליינים לאורך הדרך במחירים זולים. ההליכה עצמה מתבצעת לא מעט על כבישים, מה שפוגע בהנאה של חלק מהמטיילים, אך החוויה התרבותית שווה הכול.

• הדולומיטים: בהרי הדולומיטים באיטליה תוכלו לצאת למגוון עצום של טרקים וטיולים. הטרקים יכולים לכלול מסלולי טיול סטנדרטיים, או מסלולי וייה פרטה, הדורשים רתמת טיפוס וכוללים הליכה על צוקים עד החלקים הגבוהים ביותר בהר, כך זאת כאשר אתם מאובטחים עם כבלי מתכת שמוברגים בחוזקה לסלע.

כדאי מאוד לנסות מסלולי טיול בארץ לפני היציאה לדרך

לעתים, הרצון לעשות טיול בלתי נשכח בחו"ל גורם להתעלמות ממגבלות. יציאה לטרקים ברחבי העולם היא מהנה, אך היא חייבת להיות תואמת לכושר הגופני, להתמצאות הגאוגרפית, ולציוד שיש ברשותכם. כדאי מאוד לפני יציאה לטרקים בחו"ל, לנסות וללכת לטיול באחד מהשבילים בישראל. כך תוכלו לבדוק האם החוויה הזאת מתאימה לכם, האם אתם נהנים ממנה, ומה רמת הכושר שלכם. שביל ישראל, הנמתח מאילת בדרום ועד קיבוץ דן בצפון, הוא אחד משבילי ההליכה הארוכים הנחשבים ליפים בעולם, והחלוקה הברורה לימי הליכה מאפשרת לכל אחד לטייל בו בנוחות. לפני היציאה לטרקים, כדאי להצטייד במפה רגילה, אך גם להוריד אפליקציית ניווט לפלאפון, שתאפשר לכם למצוא את דרככם בעזרת אות לוויני ללא חיבור אינטרנט.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג