מה הם התרגילים המועילים ביותר למניעת דליפת שתן?

דליפת שתן היא תופעה נפוצה, אך ההשפעה שלה על איכות החיים היא עצומה, אז כיצד שיפור הכושר הגופני יכול להביא להקלה ומניעת התופעה הזו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דליפת שתן היא תופעה נפוצה, אך ההשפעה שלה על איכות החיים היא עצומה. בריחת שתן היא לעתים קרובות מקור לבושה, והסובלים ממנה מחפשים פתרונות. לצד הפתרונות הרפואיים הכוללים טיפולים במקור דליפת השתן, או טיפולים ניתוחיים, ניתן בהחלט לסייע בצמצום דליפת השתן בעזרת פעילות גופנית ותרגילים. במאמר זה נסקור כמה מהתרגילים הללו.

חיזוק שרירי רצפת האגן | צילום: pexels

דליפת שתן היא בעיה שניתן בהחלט לפתור

מבחינת בריאות הציבור, אחת הבעיות החמורות ביותר היא נוכחות של מחלה או בעיה בריאותית, אשר הסובלים ממנה אינם מגיעים לרופא לקבל טיפול. דליפת שתן היא דוגמה לבעיה כזו. תחושת הבושה, ההרגשה שרק לי זה קורה וחוסר ההיכרות עם הפתרונות השונים גורמים לרבים להישאר עם דליפת שתן המפריעה לתפקוד היום יומי שלהם, בלי לקבל סיוע. למעשה, מדובר בתופעה נרחבת למדי, אשר קיימת באחוזים גבוהים יותר בנשים, בעיקר לאחר הלידה, אך היא קיימת בכלל האוכלוסייה. הגורמים הנפוצים ביותר לבריחת שתן כוללים סוכרת, לחץ נפשי, הריון, חבלה, ולחץ על עמוד השדרה. ניתן להתמודד עם חלק גדול מהגורמים הללו ולפתור אותם, או לנסות להילחם באופן ממוקד בדליפת השתן בעזרת פתרונות ספיגה, או תרגילים גופניים מוכווני מטרה.

חיזוק שרירי רצפת האגן

שרירי רצפת האגן הם למעשה השרירים הרבים המחברים את חלקם התחתון של עצמות ה-pelvic. מדובר בשרירים אשר למעשה מרימים את כל אברי הבטן כלפי מעלה ומחזיקים איברים רבים. בתוך החללים בשרירים הללו, נמצאים צינורות השופכה, איברי המין, והאנוס. חיזוק שרירי רצפת האגן הוא הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כאשר סובלים מבריחת שתן. שרירי רצפת האגן הם רכיב תומך בשליטה על הסוגרים, בין אם מדובר על שתן או צואה. כאשר המנגנון המרכזי של בקרת שחרור השתן נפגע, ניתן לעשות שימוש נוסף בשרירים הללו כדי למנוע את הבריחה עד הגעה לחדר שירותים. נוסף על כך, שרירי רצפת אגן מאומנים ומתוחים, מסייעים ליציבה טובה יותר של השלפוחית עצמה, ומצמצמים לחצים עליה. תרגילים אלו יכולים לעזור לכל אחד, אך בייחוד לנשים אחרי הריונות.

שיפור הכושר הגופני

אלמנט נוסף אשר יש לו השפעה אדירה על בריחת שתן, הוא השמנה. השמנה גורמת לשינויים במערכות רבות של הגוף, שינויים אשר ניתן להחזיר לאחור על ידי שיפור הכושר הגופני. הלחצים על שלפוחית השתן בגופם של אנשים הסובלים מעודף משקל, יכולים בהחלט לגרום להתרוקנות שלה ללא שליטה. בנוסף, ההשמנה עשויה גם להעלות את הסיכויים לסוכרת סוג 2 ולעצירות, שתי תופעות אשר עשויות להוביל לבריחת שתן. שיפור הכושר הגופני יכול להתבצע בעזרת אימונים אירוביים, הנמשכים זמן ארוך יחסית. ניתן לבחור בין אימון ריצה, אופניים, או שחייה. כדאי להתחיל באימונים באופן מדורג, עד שיפור הכושר. נסו לשלב אימונים קטנים בשגרת היום, כמו הליכות בוקר, או נסיעת אופניים לעבודה.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג