ארוחה לבנה לשבועות בבית

אז מה בתפריט? נתחיל במרק תפו"א מוקרם ולוהט, נמשיך עם פיצה לבנה עם טוויסט בריא ונסיים במנה קלסית, זו שאף חג שבועות לא שלם בלעדיה - עוגת גבינה קטיפתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם לחגים היה צבע, הרי ששבועות היה קוטף ללא כל מאמץ את התואר הנחשק: חג הצבע הלבן. הגבינות המפנקות נחתכות בחגיגיות על מגש עץ, הילדים לובשים לבן, זר פרחים צבעוני מעטר את ראשם ואין תפאורה קולינרית מתאימה יותר מאשר מתכונים לשבועות ברוח החג – כולם על טהרת הלבן. אז מה בתפריט? נתחיל במרק תפו"א מוקרם ולוהט המוגש לצד סלט אבוקדו וביצים, נמשיך עם פיצה לבנה עם טוויסט בריא ולצידה נגיש פסטת שמנת מפנקת, ונסיים במנה קלסית, זו שאף חג שבועות לא שלם בלעדיה – עוגת גבינה קטיפתית.

צילום: Photo by Flo Dahm from Pexels

מנה ראשונה: מרק מוקרם וסלט

מרק תפו"א מוקרם
מרק אירופאי מושלם ומנחם, המורכב מתפוחי אדמה, עשבי תיבול, חמאה וגבינת פרמז'ן. בסיר גדול נמיס חמאה ונטגן בצל ושום. לאחר שהבצל הופך לשקוף, נוסיף קוביות תפוחי אדמה ונמשיך לטגן במשך מספר דקות. לאחר מכן נוסיף מרק צח, עלי דפנה, תימין, מלח, פלפל ו-1/4 כפית אגוז מוסקט. לאחר רתיחה קלה, ננמיך את הלהבה ונבשל למשך שלושים דקות. נסיר מהאש ונוציא את עלי הדפנה. נערבב היטב, נוסיף שמנת ונתקן טעמים. נוסיף מיץ לימון ונחמם שוב. נחלק לקעריות מרק ונגרר מעט אגוז מוסקט, פטרוזיליה קצוצה וגבינת פרמז'ן להשלמת המנה.

סלט אבוקדו וביצים
סלט פשוט להכנה וטעים להפליא! מרתיחים בסיר חמש ביצים ושלושה תפוחי אדמה, את הביצים חוצים בתוך קערה. את תפוחי האדמה קולפים מקליפתם וחותכים לקוביות קטנות. אחר כך מפרידים אבוקדו מהגרעינים, חותכים לרבעים ומוסיפים לקערת הביצים ותפוחי האדמה. מועכים את הביצים, תפוחי האדמה והאבוקדו, מוסיפים בצל סגול קצוץ דק, מלח, פלפל ומיץ לימון ומערבבים היטב. על אף שזה נוגד את עקרונות הארוחה הלבנה שלנו, הוא משתלב נפלא עם שאר הארוחה הלבנה.

מנה עיקרית: פיצה ופסטה

פיצה כרובית
פחמימות הם החיים עצמם ופיצה "אמיתית" היא תענוג שקשה לתאר במילים. אך, לטובת הבריאות שלנו ושל האורחים, החלטנו לגוון עבורכם את הארוחה, עם פיצה כרובית נהדרת, וממכרת לא פחות מהגרסה המקורית.
מחממים תנור ל-240 מעלות ובינתיים מפרידים את פרחי הכרובית מהגבעול, שוטפים היטב וחותכים לחתיכות קטנות. כותשים שום ומחממים שמן זית במחבת. מוסיפים שום ועלי אורגנו לטיגון קצרצר ומוסיפים רסק עגבניות. מערבבים ומוסיפים סוכר, צ'ילי ומים רותחים ומבשלים כחמש דקות על אש בינונית. עד שהרוטב יצטנן במקצת, פונים להכנת הבצק.

במעבד מזון מעבדים את הגבעול ופרחי הכרובית בפולסים קצרים עד שמקבלים פירורים קטנים. סוחטים היטב מנוזלים. מוסיפים לתערובת הכרובית ביצים ומלח ומערבבים היטב – זהו הבצק שלנו. משטחים את הבצק על נייר אפייה, ומרדדים היטב עד לקבלת שכבה דקה של כס"מ אחד. מעבירים לתבנית ואופים לכ-20-15 דקות. אחרי שהבצק אפוי, מוסיפים את הרוטב שהכנו, גבינה צהובה ומוסיפים תוספות שונות לבחירתכם (עגבניות, תירס, פטריות, זיתים וכדומה). ומחזירים לתנור לעוד לחמש עד שמונה דקות נוספות.

פסטה ברוטב שמנת וערמונים
לאחר שהפחתנו מהפחמימות, זה הזמן להעלות אותן שוב לבמה הגסטרונומית, הפעם עם אחת המנות הכי טעימות ומנחמות שיש: פסטה ברוטב שמנת בתוספת ערמונים. זו אומנם נשמעת כמו מנה סבוכה, אך למעשה היא פשוטה מאוד להכנה. מתחילים מהכנת הרוטב, המורכב משום כתוש, רבע כוס יין לבן , שמנת וערמונים. מקפיצים את הערמונים עם השום ומוסיפים לאחר מכן את השמנת, היין, המלח, פלפל ואגוז מוסקט. נותנים לרוטב להסמיך, ומבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מסננים את הפסטה, מוסיפים אותה לרוטב המצומצם ומערבבים היטב. להגשה ניתן להוסיף מעט גבינת פרמז'ן.

קינוח: עוגת גבינה איטלקית

אם אתם רוצים שלארוחת חג השבועות שלכם יהיה אקורד סיום מוצלח לא פחות מתחילתה, אתם חייבים לפנק את עצמכם ואת האורחים עם עוגת גבינה קטיפתית, עם מתכון איטלקי למהדרין. מחממים תנור ל-190 מעלות ומצפים את התבנית בחמאה ומעט סוכר. טורפים בקערה גבינת כנען, חלמוני ביצה, סוכר, קמח, קליפת לימון, מלח ותמצית וניל ובקערה נפרדת מקציפים חלבוני ביצה. מוסיפים בהדרגה סוכר עד שמתקבל קצף יציב. לוקחים שליש מכמות הקצפת לבלילה שבקערה הראשונה ולאחר מכן מוסיפים את יתרת הקצפת בתנועות עדינות. התערובת מוכנה וזה בדיוק הזמן להעביר אותה לאפייה של כשעה בתנור, עד לקבלת גוון שחום ויפה. לפני שמחלצים את העוגה מהתבנית, מניחים לה להצטנן על רשת מספר דקות. להגשה מומלץ לזרות אבקת סוכר.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג