מבחן שוונג || שעון מולטי ספורט Polar Vantage V

הבוחן שלנו רץ במצטבר 300 קילומטרים עם שעון המולטי-ספורט של פולר שמיועד לטריאתלטים ורצים - כל התוצאות והניתוח כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: השעון נבדק ונבחן למרחק 300 ק"מ ריצה (מינימום הדרישה למבחן שעונים בשוונג עומד על 200 ק"מ)


עולם הספורט זקוק למגוון רחב יותר של שעוני מולטי ספורט, בוודאי בעקבות כמות הספורטאים החובבים והמקצועיים הגואים ועולים בענפי הריצה, טריאתלון ואיש ברזל. שעוני מולטי-ספורט נותנים למשתמשים עומק איכותי שלא ניתן לקבל בשעונים רגילים וזאת בזכות הביצועים של השעון המתאפיינים ביכולת ניתוח של השחייה, האופניים והריצה. השעון החדש הוא בהחלט כזה והוא מצעיד את החברה מפינלנד שנוסדה בשנת 1977 ופיתחה את שעון הדופק האלחוטי הראשון למחוזות חדשים וטובים. השעון נבחן כחלק מהאימונים למרתון המלא בתל אביב וכלל מאות קילומטרים של בדיקה ובחינה בזמן ריצה והתאמה לתכנית ההתאוששות שהוא הציע, בהתאם למאפיינים האישיים שהוזנו בו בתחילת המבחן.

המולטי-ספורט מדגם Vantage V

בפולר היו צריכים לעשות קפיצת דרך גדולה לאחר שכבר תקופה ארוכה לא הוציאו שעון מולטי-ספורט חדש לשוק שרק הולך וגדל כל הזמן בטריאתלטים ורצים. מבחינת התוצאה מדובר במוצר איכותי ומקצועי ביותר לטריאתלטים ורצים, השעון מדגם Vantage V שנבחן, מצליח להביא לספורטאי המקצועי והחובב שמתאמן כמו מקצוען תמורה מלאה להמתנה ולמחיר. ישנו פער של אוקיינוס בין ה-Vantage V לשעון המולטי-ספורט האחרון ה-V800 – לא מובן לי מדוע בחרו בחברה הפינית להימנע מהוצאת דגמי ביניים לאורך השנים, אבל אין עוררין על כך שהתוצאה בהחלט מהודרת, מעוצבת וטובה מאוד.

הספק הריצה

זו אולי התכונה החדשנית הכי מעניינת וחשובה שיש לשעון הזה להציע. רוכבי אופניים מכירים היטב את התכונה הזו שבה הם מקבלים מידע על כמות הוואטים שלהם באימון או בתחרות. עולם הריצה נמצא בחיתוליו בכל הקשור להספק הריצה, אך הצעדים הראשונים לכך נעשו עד היום באמצעות פוד ריצה שנמצא על שרוך הנעל. בדגם זה יש לראשונה ניסיון אמיץ ובהחלט מעניין לשלב "הספק ריצה" (Running Power) כמדד המשלים את ניטור הדופק ועוזר לנטר את העומס החיצוני של הריצה. החישוב מתבצע באמצעות האלגוריתם של פולר ומבוסס על נתוני ה-GPS והברומטר שלכם. השעון משתמש בהספק הריצה לחישוב העומס על השרירים – עומס האימון על המפרקים ועל מערכות השרירים והשלד. הנתונים מוזרמים למסך כמו כל נתון בסיום כל ריצה וניתן לנתח את הספק הריצה הנוכחי שלך ולהשוות אותו כמובן לריצות אחרות שעשית. לוקח קצת זמן ומעט ריצות על מנת לקבל יחסיות ולמצות את איכות התוצאות למסקנות, אך ברגע שהבנת את המנגנון ההשוואה וההתייחסות לנתון הזה פשוט הופכת לחשובה והכרחית.

נתוני הספק הריצה

קריאת דופק מפרק כף יד

כבר ממבט ראשון ניתן לראות שתפיסת העיצוב והנראות של פולר השתנתה, לאחר שרוב שעוני הריצה האחרונים שלה היו מרובעים, היא בחרה הפעם לצאת עם שעון בעל מסך עגול תוך שהיא מיישרת קו בנושא עם מתחרותיה בשוק. דגם ה-V הוא צבעוני ובעל מסך מגע שמתפקד מצוין ונענה מיידית וללא דיחוי לפקודת ההזזה של קצה האצבע. כמו כן, השעון מודד דופק מפרק כף יד אך ניתן להוסיף גם רצועה למי שמעדיף דיוק רב יותר. מהבדיקה שערכתי חשוב להדק היטב את הרצועה על פרק כף היד ולהצמיד את השעון מאחורי עצם כף היד, על מנת לקבל תוצאת דופק טובה ומהימנה. שעון רפוי קלות ישבש את נתוני הדופק כך שיש לשים לב לכך. על מנת לחדד את המהימנות של קריאת הדופק שולב בשעון חיישן Polar Precision Prime המשלב אמצעי מדידה אופטיים בנוסף לאמצעי מדידה במגע העור, במטרה לשלול השפעה של גורמים שונים העלולים לשבש את קריאת הדופק ולהציג קריאות לא מהימנות. על מנת לדייק את קריאת הדופק מכף יד שלעתים לוקה בחסר בכל השעונים, הגדילו כאן את מספר הלדים ל-9 בנוסך ל-4 ריבועי מטליים קטנים שאמורים לייצב את הקריאה האופטית.

התאוששות

אחת התכונות שאני באופן אישי משתמש בהן על בסיס קבוע היא האפשרות של ההתאוששות. מאוד נוח שיש "שומר ראש" שעוקב אחריך ומעדכן אותך מה היחס בין עומס האימונים לך למנת המנוחה לה הגוף זקוק אחריה. הנתון הזה ניתן לכל סוגי הספורט ומאזן אותך לאחר האימון בזמן שנותר עד לתחילת האימון הבא. לאחר הפעילות הספורטיבית ניתן לקבל מדד שעזר לי לראות את הגבולות האישיים שלי לגבי האימון (האם התאמנתי יותר מדי) ומה טווח ההתאוששות בו אני צריך לשקוע. זוהי תכונה הקיימת כבר בחלק מהשעונים המתחרים, אך כאן יש גם תכונה שנקראת "משוב התאוששות" (Recovery Pro). תכונה זו נתנה לי משוב הן עבור רמת ההתאוששות הנוכחית של המערכת הקרדיו-וסקולרית והן בנוגע לאיזון לטווח רחוק בין האימונים וההתאוששות. השעון משלב את שני הנתונים להמלצת אימונים יומית מותאמת אישית (נדרש חיישן Polar H10).

מאוד נוח שיש "שומר ראש" ששומר על ההתאוששות

יש עוד שלל תכונות מעניינות בשעון שקצרה היריעה מלספר עליהן, כך למשל לפרופיל הספורטיבי של השעון יש 130 אפשרויות של סוגי ספורט שונים והעדכון נעשה באפליקציית Polar Flow. ניתן להגדיר את המדדים האינדיבידואליים של הדופק, המהירות או אזורי הכוח ולבחור אילו נתונים יופיעו במסך הראשי של השעון בשעת האימון. בנוסף לכך, דרך אפליקציית Polar Flow ניתן למעשה לעדכן את כל האפשרויות, המדדים והנתונים הפיזיים של הספורטאי ולצפות בהם ביומן הפעילות המפורט לרזולוציות הקטנות ביותר.

שימו לב כי ה-Polar Vantage מגיע בשני דגמים V ו-M, כאשר דגם ה-Vantage V הינו משוכלל יותר והוא בעל יותר תכונות ואפיונים כאשר משווים אותו לדגם Vantage M. בדגם ה-V יש תכנית התאוששות (Recovery Pro), מדידת הספק ריצה מפרק כף היד, אורך חיי סוללה של 40 שעות, מסך מגע וברומטר – תכונות אלו לא נמצאות בדגם ה-M. השעון לא נבחן בשחייה אך הוא נותן מדדי שחייה בבריכה ובמים פתוחים, ועוקב באופן אוטומטי אחר המרחק שעשיתם, הדופק, קצב השחייה וזמני המנוחה.

משקל: 66 גרם (45 גרם לדגם M)
מסך: מסך מגע צבעוני, גודל 1.2 אינץ', רזולוציה ‎240×240
אורך חיי סוללה: 40 שעות (30 שעות לדגם M)
קליטת GPS: טובה מאוד
עמיד במים: 30 מ' (WR30)
אומדן VO2MAX: יש
אחסון מוזיקה: אין
התחברות לקהילות ספורט: Endomondo ,Nike+ Run Club, Strava
יתרון: אפשרות לשיתוף המאמן שלכם בנתונים (Polar Flow for Coach)
מחיר: 2,200 שקל לדגם V
1,250 שקל לדגם M

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

לקניית השעון לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוליה הגיב:

    בתור משתמשת פולר שעון מאכזב. ועוד אחרי שנים של המתנה לדגם חדש. רמת ביצועים בינונית בריצות כביש ושטח (זיוף גפס). לא מובן למה פולר התעקשו לוותר על גלילאו (אבל כן הכניסו גלונס) . מדידת דופק גרועה (ללא רצועת חזה) באימון פנים (חד"כ, קרוספיט, הליכון). המון פיצ'רים שהיו בגרסאות קודמות (כמו פיטנס טסט, נעילת HR, ועוד) חסרים (חלקם כנראה יוצאו בעדכוני תוכנה מתישהו בהמשך). האפליקציה באמת בנונית והמחיר באמת לא מצדיק את הביצועים. באותו תווח מחיר ניתן לקנות בהחלט גרמין עם ביצועים ופיצרים יותר טובים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג