מבחן שוונג || נעלי ריצה של HOKA מדגם Clifton 7

הבוחן שלנו רץ יותר מ-200 ק"מ במצטבר עם הדגם החדש של הוקה, שהוא אחד הדברים היותר נוחים שאפשר לדמיין. מה שכן, נוחות ורכות זה לא הכל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי הוקה מדגם קליפטון 7

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 200 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


פעם לא היה אינטרנט ולא היו ביקורות נעליים והדרך היחידה שלנו למצוא את הנעל המתאימה היתה ללכת ולמדוד עד שמרגישים תחושה מושלמת בכף הרגל, וגם בשביל זה היה צריך הרבה מזל. יש כאלה שיגידו שזה בדיוק מה שצריך לעשות גם בעידן הנוכחי, אבל כיום אנחנו יודעים הרבה יותר דברים שלא ידענו פעם כמו למשל איזה נעליים יותר מתאימות לכפות הרגליים שלנו באופן כללי.

ולמה הזיכרון הנוסטלגי הזה בחנויות הנעליים של פעם? כי הדגם החדש של הוקה, Clifton 7, עונה בדיוק לתיאור הזה של הנעל שמספקת לרגל תחושה כל כך נעימה. ובמקרה הזה אני גם מרשה לעצמי לתאר שרוב האנשים ירגישו ככה, כך שהדבר הראשון שיש לי להגיד על הנעל הזאת הוא שזה מאוד מרשים לייצר נעליים שמספקות תחושה כל כך נעימה עוד לפני שבכלל מתחילים לרוץ.

מבחן שוונג לקליפטון 7

אבל עוד משהו שהיום אנחנו יודעים יותר מפעם הוא שתחושה כל כך נעימה ברגל במדידה הראשונה לא בהכרח אומרת שהנעל היא איכותית, יציבה, עמידה וזה יותר פופולרי בשנים האחרונות – מהירה. זו בדיוק הסיבה שאם תקראו ביקורות של בוחנים אמריקאים, שבדרך כלל משתדלים להישמע כמו רצים מקצוענים (ובצדק) מדובר בעיקר בנעל שטובה מאוד לאימונים – רק פחות לתחרויות ולאימונים מהירים כמו אינטרוולים.

ולמה זה? כי בנעלי ריצה בדרך כלל התחושה המפנקת באה על חשבון דברים אחרים כמו התגובה מהקרקע ובכלל הקשר של כף הרגל אל הקרקע שגורם לנו לרוץ בצורה יותר טבעית. ולכן דגמי ה-Clifton של הוקה משמשים את הרצים התחרותיים יותר בעיקר לאימונים, אבל כשמדובר ברצים החובבים הממוצעים, שמחזיקים זוג נעליים אחד בכל פעם עד שהם מחליפים, או אולי כאלה שיש להם עודף משקל – נעליים מרופדות בהחלט נחשבות לאטרקטיביות כי בסופו של דבר זה הקהל שמחפש את הנעל הכל כך נוחה.

מהדגם השביעי בסדרה הכי מוצלחת של הוקה עד היום היו הרבה ציפיות כי בגלגולים הקודמים שלה היו כמה עליות וירידות, אבל הנעל הקודמת בסדרה, Clifton 6, נחשבה למוצלחת מאוד ולכן לאנשי הוקה היתה בעיה כשהם ניגשו לדגם השביעי לסדרה מתוך ידיעה שהרכב מנצח לא מחליפים.

ממש נראה שזו היתה המטרה שלהם ונספר לכם כבר עכשיו שהם הצליחו לעשות את זה. למעשה לא ממש נגעו בסוליה הפנימית והחיצונית ואותה תחושה נוחה ברגליים שמי שהיה לו את הדגם הקודם מכיר מצוין, נותרה בדיוק כפי שהיתה. השינוי העיקרי בעיצוב של ה-Clifton 7 הביא בעצם לשינוי משמעותי לטובה בתחושת הנוחות. עשו שם מספר דברים: שינו את הרכב החומרים ב"אפר" (החלק העליון של הנעל) בצורה כזאת שגורמת לתחושה מאוד מרווחת באזור האצבעות כשמכניסים את כף הרגל. בנוסף, תפרו את הלשון לחלק הפנימי של הנעל כך שהיא לא ממש יכול לזוז בזמן הריצה. האמת שזה אולי קצת מקשה יותר לקשור את השרוכים, אבל יש תחושה מאוד נעימה בחלק העליון של כף הרגל. ודבר נוסף הוא הגבהה של הנעל בחלק האחורי כדי לתת יותר מרווח ותמיכה באזור גיד אכילס.

אז ההרגשה בפנים היא לא רק נעימה ומרווחת אלא גם אוורירית, ובקיץ שלנו זה משהו שהוא בהחלט חשוב. מעבר לתחושת הנוחות, אחרי מספר ריצות עם הנעליים האלו, מי שטיפה יותר מנוסה בריצה למרחקים ארוכים יוכל להבין שיש נעליים הרבה יותר מהירות שבהן אנחנו ככל הנראה נדרשים להפעיל פחות אנרגיה בכל פעם שהרגל פוגשת את הקרקע ובהן כדאי להתחרות. עם נעליים כל כך רכות כמו ה-Clifton תצטרכו להתאמץ יותר כדי לייצר מהירות, אבל מצד שני בימי הקיץ החמים כשאין יותר מדי מטרות באופק – אלו נעליים טובות עבורכם.

מעבר לעובדה ש-Clifton 7 הן מרווחות, מציעים לנו אותן גם בדגם רחב וזה משהו מאוד חשוב כי הרבה אנשים מחפשים דגמים רחבים ואצל חלק מהיצרנים זה לא קיים. אני רצתי עליהן במצטבר כ-200 קילומטרים גם על כביש, גם בשבילי עפר וגם פעמיים במסלול שטח שכלל אבנים. חשוב לציין שלא מדובר בנעלי שטח, אמנם הרגשתי שהן די חזקות, אבל כשכפות הרגליים שלנו מתענגות על "תחושת המרשמלו" זה עלול להגדיל את הסיכון שלנו ליפול. עדיף לרוץ אתן בעיקר על אספלט, מסלול רך כמו באצטדיון או שבילי עפר רגילים ולהימנע מאבנים, שטחים משתנים ובטח ירידות בשטח.

בסופו של דבר חלק גדול מהסוליה החיצונית עשוי מקצף, וכדי שהנעל הזאת תהיה קלה מאוד (247 גרם למידה 42) שמו בה כמות מינימלית של גומי שנמצא בחלק של כריות כף הרגל ובעקב. זה אומר שהיא די חשופה וריצה על אבנים וסלעים תפגע משמעותית באורך החיים שלה. מה שכן, אחרי 200 קילומטרים הנעליים עדיין מרגישות לי חדשות לגמרי, יהיה מעניין לבדוק את אורך החיים שלהן ואני מאמין שאוכל ליהנות מה-Clifton 7 לפחות לעוד 500 קילומטרים.

הדרופ של הנעל

מבחינת הדרופ (ההבדל בגובה בין החלק האחורי של הסוליה לחלק הקדמי) אנחנו מדברים על 5 מ"מ כמו שקורה בדרך כלל בהוקה, ובמקרה הזה גובהו של החלק האחורי של הסוליה מהקרקע הוא 29 מ"מ לעומת 24 מ"מ בחלק הקדמי. אנחנו תמיד ממליצים לרצים חובבים שרוצים להחליף נעליים לבדוק עם איזה דרופ הם התרגלו לרוץ (בדרך כלל 10-12 מ"מ) ואז לעשות את המעבר לדרופ נמוך יותר (כמו בהוקה) בהדרגה – כלומר בריצות קצרות יותר בהתחלה כדאי לתת לרגליים להתרגל. במקרה של Clifton 7 הרכות היא כל כך דומיננטית שאף אחד לא ירגיש שיש שינוי בדרופ, אבל צריך לדעת את זה ולהבין שהרגל מתנהגת קצת אחרת וצריכה להתאים את עצמה.

לסיכום, מדובר באחד הדגמים היותר נוחים שיצא לי לרוץ איתם. מבחינתי האישית אני ארצה לרוץ עם ה-Clifton 7 בעיקר בריצות קלות-בינוניות ובריצות נפח בקצבים לא מהירים שיהיו בעיקר על כביש/אספלט (לא בשטח). אחרי שניסיתי לא מעט דגמים של הוקה ההרגשה הכללית היא שזו חברה שממשיכה להתקדם וכל חוויה חדשה עם הוקה גורמת לי לחשוב שאין שום ספק שבזמן מועט מאוד החברה הזאת הפכה לשחקן משמעותי מאוד בשוק נעלי הריצה הבינלאומי.


נעל: כביש, אימון

פחות: זה מוזר להגיד את זה, אבל תחושה רכה מדי עלולה לפעמים להטעות

יותר: נוחות (ברמה שקשה למצוא), אווריריות, משקל קל

דרופ: 5 מ"מ

גובה עקב: 29 מ"מ

גובה קדמת הנעל: 24 מ"מ

רכות בעקב: גבוהה

משקל: 247 גרם (מידה 42)

מחיר: 649 ש"ח

ציון שוונג: 8.5 מתוך 10 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג