מבחן שוונג || מחשב רכיבה של גרמין מדגם Edge 830

הבוחן שלנו רכב עם הדגם החדש של מחשבי הרכיבה, המנתחים את ביצועי הרוכב בזמן רכיבה ומספקים תובנות ביצוע דינמיות שיעזרו לו לשפר את הביצועים - כל התוצאות והניתוח כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

רכיבת מבחן: המחשב נבדק ונבחן למרחק 2,000 ק"מ רכיבה (מינימום הדרישה למבחן מחשבי רכיבה בשוונג עומד על 1,000 ק"מ)


כאשר גרמין (Garmin) מכריזה על מחשב רכיבה חדש שעומד לצאת לשוק, מיד קהילת הרוכבים מתחילה לרעוש ולגעוש ולא בכדי. חברת גרמין האמריקאית שנוסדה ב-1989 והיום היא המובילה בתחום מכשירי איכון, ניווט וכושר כאשר היא שולטת בשוק הריצה, טריאתלון והאופניים בשנים האחרונות. סדרת מחשבי הרכיבה של החברה נקראת EDGE וכיום כוללת בתוכה את ה-1030 האח הגדול ומעט ותיק יותר, ה-830 כמובן עליו נדבר בהרחבה וה-530 שדומה ל-830 בגודל, אך נחשב מעט נחות יותר והוא היחידי ללא מסך מגע. הציפייה למחשב רכיבה חדש ואיכותי בגודל בינוני (יש שיגידו "הנכון") עם מסך מגע היתה גדולה מאוד וזאת מכיוון שהדור הקודם ה-820 הושק לפני זמן רב יחסית (יוני 2016) וגם היה מכשיר שקיבל ביקורות בינוניות בשלל מגזינים והרבה משתמשים דיווחו על חוויה מאכזבת. רבים נדדו למכשיר הפשוט יותר עם לחצנים דגם 520 ואז שנה לאחר מכן ל-1030 הגדול שהיה מוצלח יותר, אך הציג מכשיר גדול וארוך במיוחד שלא התאים לכל הרוכבים מבחינת נראות ומשקל.

Edge 830

לחצני המכשיר

בוא נגש לעניינים, קיבלנו למבחן את גרסת הבאנדל BUNDLE, כך שמלבד המכשיר עצמו יש באריזה – רצועת דופק, מד קאדנס/סל"ד, מד מהירות, כבל הטענה סטנדרטי (מיקרו USB) ומחברים שונים לכידון. מבחינת נראות המכשיר עבר שדרוג – הוא שחור כולו, מלבני ומעוגל בצדדיו ועם צורה זוויתית נאה שמשדרת מהירות. למרות שאת רוב הפעולות ניתן לבצע עם מסך המגע יש למכשיר 3 לחצנים שימושיים – הראשון הוא כיבוי והדלקה כמובן בצידו השמאלי, לחצן זה גם משמש כלחצן סגירת מסך כך שבמידה ולא תלחצו לחיצה ארוכה על כיבוי הוא רק ייכנס למצב שינה ויחזור בדיוק למקום בו עזבתם אותו לפני, לחיצה קצרה על אותו לחצן בזמן אימון תוביל לפעולה של נעילת מסך מגע שיכולה להיות רצויה במידה ואתם רוצים שהמסך נתונים שלכם לא יתחלף בטעות.

בחלק התחתון של המכשיר מופיעים הלחצנים המוכרים לרוב משתמשי גרמין – לחצן ההתחלה ועצירה של האימון בצד ימין ולחצן ה-LAP אשר מבצע חיתוך זמן של ההקפה או מקטע עבודה, השיפור המשמעותי פה הוא הגישה ללחצנים וזאת מאחר שבדגמים הישנים הלחצנים היו פחות נגישים וכעת יש להם זווית אלכסונית ונוחה להפעלה, ביניהם נמצא שקע הטענה עליו מגן מכסה פלסטיק קשיח.

מה במארז? כל הפריטים שהקופסה מכילה מלבד מחשבון הרכיבה

הגדרות המכשיר

כל האריזה מרגישה ונראית איכותית והחוויה החיובית ממשיכה אל תוך תהליך ההגדרה הנוח המתבצע כמובן מול הטלפון החכם שלכם עם האפליקציה הנלווית של גרמין שגם היא עברה מתיחת פנים ונראית מעט יותר ידידותית למשתמש. באפליקציה הובילו אותנו צעד אחר צעד למילוי כל הפרטים האישיים וקישור לתוכנות וחיישנים שונים. הקישוריות לטלפון נוחה וההגדרות קלות, יש חלק של הגדרות מוכרות ונפוצות שעוזר למצוא את המדדים הרצויים והנפוצים ביותר.(וואטים ממוצעים ל-3 שניות, אחוז מדופק מקסימלי, קאדנס ועוד).

עם הרשמת המכשיר באפליקציית גרמין בטלפון מקבלים דוא"ל הצטרפות עם מגוון הצעות, השווה שבהם לדעתנו הוא שלושה חודשים התנסות חינם בתוכנת צד שלישית שנקרטת "טריינינג פיקס" (Training Peaks) שמאפשרת מעקב וניתוח אימונים ברמה הגבוהה ביותר. בעולם של אפליקציות הרי זה רק מתבקש שגם במכשיר עצמו יהיו כאלה שישפרו ויוסיפו לחוויית המשתמש ועל זאת אמונה חנות האפליקציות של גרמין הנקראת IQ ואכן למי שיש אייקיו גבוה או לפחות הרבה סבלנות יוכל להפיק מפה אינספור תכונות ומאפיינים מעניינים שחלקם נכתבו על ידי חברות גדולות וחלקן על ידי משתמשים פרטיים.

זרוע תושבת נוחה וארגונומית לרוכב

לרוכבי השטח שבינינו יש פה שינוי גדול בדמות שיתוף הפעולה של גרמין עם חברת "טריילפורקס" (TrailForks), אשר מתמחת במפות שטח וניווט אינטרקאטיבי, אפליקציית ה-IQ שלהם מותקנת כבר במכשיר וכוללת הרבה מפות מפורטות כמו גם אפשרות של שמירת מסלולים שאהבתם ובחירה בפיצול הנכון כשאתם בצומת דרכים. תוספות משמעותיות שנעשו לרוכבי אופנים הרים הם המדדים של רכיבה טכנית המתבססים על מד התאוצה המובנה במכשיר, המיוחד שבהם בעינינו הוא "זמן אוויר" בעצם מדד כמה ביליתם בקפיצות במהלך הרכיבה שלכם.

תפקוד המכשיר ברכיבה

מבחינת שימושיות ברכיבה עצמה יש פה את כל מה שמצופה ממכשיר ג'י.פי.אס מתקדם, יוצאים החוצה, מדליקים ותוך מספר שניות יש נעילת לוויינים וגם אם שכחתם להפעיל את המכשיר הוא מזהה שאתם בתנועה ומפציר ממכם ללחוץ על כפתור ההתחלה, הנתונים מדויקים ולא חוויתי ניתוקים או הפרעות ברכיבות.

חשוב לציין שגרמין הכניסו למכשיר הזה כמות בלתי מבוטלת של שדרוגים מבחינת פעולות אפשריות ולא נמנה את כולן פה, אבל בהחלט נציין את אלה שאנחנו אהבנו ובלטו לטובה – הניווט פה מעולה, מה הכוונה? אפשר לבנות מסלול באפליקציות סטרבה או RideWithGPS המוכרות ולהשתמש בו בקלות דרך המכשיר עצמו לאחר סנכרון זריז. בעת שאתם עוקבים ברכיבה אחר המסלול, יופיע לכם אוטומטית בכל תחילת עלייה הפיצ'ר המגניב Climb Pro שיציג לכם את הנתונים החשובים בעלייה שאתם מטפסים כעת, מאוד שימושי גם למאמנים ומובילי קבוצות וגם למתאמנים עצמם ואף יותר משמעותי בחו"ל אם אינכם מכירים את אורך ושיפוע העלייה ואיפה אתם נמצאים ביחס לסיום.

חלוקת מסך ל-8 מסכים קטנים של נתונים עם מגוון אפשרויות סידור

התזכורות החכמות של תזונה ונוזלים הקיימות בדגם זה, מהוות חידוש שמאוד תורם להתנהלות הרכיבה בפועל. במקום התראות רגילות שמודיעות על התראת תזונה ונוזלים כל 45 דקות, כאן יש אלגוריתם מורכב שמשלב גם תנאי מזג אוויר ובעיקר מתבסס על מה שגרמין חושבים שאתם צריכים לצרוך לפי רמת המאמץ שלכם במסלול נתון. מדובר בדבר חדש שקשה לנו למדוד אם הוא מדויק, אבל בהחלט היה נדמה שהוא עובד לא רע. הנתונים הללו נשמרים ובסוף הרכיבה המכשיר ישאל אתכם כמה צרכתם בפועל מבחינת קלוריות ונוזלים. יש גם התראה חדשה לגבי גניבת אופניים שניתן להפעיל בעת עצירת קפה, כך שהמכשיר יפעיל רעש חזק מאוד אם מישהו יזיז לכם את האופניים מהמקום.

חיישנים ותוספות הכרחיות

כמה מלים על החיישנים הנלווים למכשיר, ובכן היום בעולם רכיבת הכביש וגם באימוני איש ברזל, מתבססים בעיקר על מד וואטים שנותן לנו את המידע החשוב ביותר, כמה אנחנו דוחפים ברגליים וגם כמה מהר אנחנו מסובבים אותן (קאדנס/ סל"ד), כך שלקהל מסוים מד הקאדנס (מותקן עם גומיות על זרוע שמאל של הקראנק) שסופק יהיה פה מיותר. אם זה המצב אנחנו ממליצים להשתמש בו על זוג האופניים השני שלכם, או פשוט לתת לפרטנר או חברה. לגבי מד המהירות (מתלבש עם גומיות על ציר גלגלי האופניים) גם פה יש ספק לגבי הצורך שבו, הלוא מדובר במחשב רכיבה שמודד מהירות בעזרת ג'י.פי.אס, אך יש בו יתרון אם הרכיבות שלכם מתבצעות באזורים עם קליטה בעייתית כמו בשטח או חשוב לכם לא להפסיד אפילו מטר אחד (כשעוברים במנהרה למשל), מד המהירות יעזור לכם לדייק את ההקלטה ולייצר קובץ אחיד יותר עם פחות קפיצות והפרעות. לגבי מד הדופק לא נרחיב על חשיבותו ורק אם תשתמשו בו תקבלו את סיכום האימון המדויק ביותר, הוא מדד היטב את הדופק בתקופת המבחן ללא בעיות, לטעמנו הרצועה עצמה פחות נוחה מאחרות שמדדנו בעבר אבל עושה את העבודה. לסיכום, ניתן לומר שזוהי עליית מדרגה לעומת הדורות הקודמים ומדובר במחשב רכיבה מוצלח ומתקדם, אשר זמין לו כבר עדכון גרסה לקבלת התראות בעברית.

ממש אהבנו

  • את יכולות הניווט המשופרות, גם ובעיקר בשבילי אופניים בחו"ל
  • את התזכורות החכמות של תזונה ונוזלים לפי רמת המאמץ
  • את סיכומי האימון המידיים שנותנים אמדן למצב הכושר הנוכחי (VO2max ועוד)

פחות אהבנו

  • המחבר העיקרי לכידון האופניים הוא ארוך מאוד ונראה שיועד לדגם 1030 הגדול יותר, זה מייצר מראה בולט מאוד ופחות נקי ממה שהיינו רוצים, אך למזלנו יש היום הרבה חברות חיצוניות שמייצרות מחברים בכל הגדלים והצורות כך שיש פתרונות אחרים למי שירצה.
  • רצועת הדופק פחות אלסטית בהשוואה למוצרים אחרים שניסינו, אולי זה עדיף מבחינת עמידות, אבל קצת פחות נעים על הגוף לטעמנו.

נתונים וציון

    • משקל: 77 גרם
    • מסך: מסך מגע צבעוני, גודל 2.6 אינץ', רזולוציה ‎246×322
    • אורך חיי סוללה: 20 שעות (40 שעות במצב שימור סוללה)
    • קליטת GPS: טובה מאוד
    • עמידות במים: תקן IPX7 (עד עומק של מטר למשך 30 דק' מקס')
    • אומדן VO2MAX: יש
    • אחסון מוזיקה: אין
    • קישוריות: משדר וקולט – ANT+, BLUETOOTH, Wi-Fi
    • התחברות לקהילות ספורט: Garmin Connect & IQ Store, Strava
    • מחיר: 1,880 שקל
    • ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

לקניית השעון לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יואב לוי הגיב:

    לא כתבתם סיבות למה כדי לקנות מחשב רכיבה.
    אני אשמח לקבל כמה אם זה אפשרי

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג