רצים לזכרם: "המיזם מעניק משמעות חדשה למשפט – 'לכל איש יש שם'"

לאחר שבועז יעקב איבד כמה חברים טובים במערכות ישראל, הוא מצא דרך לפרוק חלק מהרגשות הפוקדים אותו מדי יום זיכרון והקים מיזם לחיבור בין חללי צה"ל לרצים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במרוץ "רצים לזכרם" אין נקודת זינוק, מדידת זמנים או פודיום. זהו מרוץ שמתקיים למשך שעה אחת ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בכל הארץ באותה שעה. למיזם נרשמים דרך אתר רצים לזכרם וכל נרשם מקבל באופן אקראי שם של נופל או נופלת ממאגר של למעלה מ-23 אלף הנופלים מאז קום המדינה ועד היום, לזכרו הוא מקדיש את הריצה.

"לכל איש יש שם" | צילום: באדיבות "רצים לזכרם"

בועז יעקב,41, מהנדס במקצועו וחובב ריצה, שבשירותו הצבאי היה בשייטת 13, איבד כמה חברים טובים לנשק וגם חברים לחיים במערכות ישראל. בשנים האחרונות הוא מצא דרך לפרוק חלק מהרגשות הפוקדים אותו מדי יום זיכרון. "מצאתי את עצמי יוצא לריצה בנופיה הקסומים של ארצנו היפה בשיאו של יום הזיכרון, ריצה בה בעיקר זכרתי את הקרובים לי והרגשתי רגשות עמוקים של עצב וכאב שהפכו להכרת תודה לאלה שהקריבו בשביל כולנו את היקר מכל", אומר בועז.

לאחר שבמשך 6 שנים הנהיג בועז יעקב בהתנדבות קבוצה לקידום נוער דרך פעילות הכנה לצבא, הוא הקים את עמותת "דרך הרגליים" על מנת לקדם מטרות חברתיות משמעותיות דרך פעילויות ספורט שונות. את מיזם "רצים לזכרם" הוא ייסד לפני 3 שנים מתוך מטרה להפוך את הריצה לפעילות לאומית ארצית ביום הזיכרון. "זו פעילות חוצה מגזרים, עדות ודעות ותפקידה לאפשר לנו כאומה לזכור את כלל הנופלים באשר הם. המיזם מעניק משמעות חדשה למשפט הידוע: לכל איש יש שם".

להפוך את המרוץ הזה לאירוע לאומי | צילום: באדיבות "רצים לזכרם"

הרישום ל"רצים לזכרם" מתבצע דרך אתר המיזם ותמורת תשלום סמלי מקבלים חולצת ריצה לבנה עם סמל המרוץ והמערכת מאתרת באופן אקראי שם של נופל או נופלת במערכות ישראל לזכרו ירוצו הנרשמים. לכל נרשם נשלח קישור ובו מידע מפורט על הנופל שהוא נבחר לרוץ לזכרו. מי שמעוניין, יכול להוסיף שם של נופל נוסף לזכרו הוא רוצה לרוץ ושני השמות מודפסים על גבי מספר החזה שנתלה על החולצה. קובץ עם שמות הנופלים נשלח במייל לנרשמים בפורמט של "מספר חזה" ואותו הם מדפיסים ומצמידים לחולצה בעת הריצה. במקביל נשלחת הודעה לטלפון הסלולרי של הנרשמים ובה מצוין סניף של רשת חנויות הנוחות so good שנבחר על ידי המשתתפים לאיסוף החולצות.

יש לציין כי זו השנה השלישית בה יתקיים המרוץ לאחר ששנה הראשונה נרשמו למיזם כ-4,700 משתתפים ובשנה שעברה כ-7,400 איש מרחבי הארץ, אולם בפועל השתתפו במרוץ ביום הזיכרון הרבה יותר רצים. "זה היה מרגש ומדהים", נזכר בועז. "עמוד הפייסבוק של המיזם התמלא באותו זמן בצילומים מרגשים של הרצים ובסרטוני וידאו בהם הרצים תיעדו את עצמם. הלב שלי התרחב לנוכח אלפי האנשים שבחרו להנציח את חללי מערכות ישראל בדרך הזו. אני מזמין את כל עם ישראל להצטרף אלינו גם השנה ולעזור לנו להפוך את המרוץ הזה לאירוע לאומי".
כל ההכנסות הן קודש לפעילות עמותת "דרך הרגליים".

מרוץ "רצים לזכרם" יתקיים ביום הזיכרון 8.5.19 בשעה 17:30.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג