רצים בצבע: "בעצם קיום המרוץ אנו מציינים את העובדה כי לפוסט טראומה יש צבע"

עמותת נט"ל ממשיכה במסורת ותקיים זו השנה השביעית את המרוץ להעלאת המודעות לפוסט טראומה על רקע לאומי וטרור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ רצים בצבע יתקיים זו השנה השביעית במעמד יהודית יובל רקנאטי, מייסדת ויו"ר העמותה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אנשי קהילת העסקים, אמנים ואישי ציבור. צפויים להשתתף השנה למעלה מ-5000 איש ביניהם: משפחות, בני נוער וחיילים מכל חיילות צה"ל.

המרוץ מדגיש את הצבע לפציעה הנפשית השקופה | צילום: מריוס ויגדר, מרוץ נט"ל

חמש שנים לאחר צוק איתן וחודשים ספורים לאחר סבב הלחימה בדרום, עמותת נט"ל מדווחת כי חלה עלייה של 55% בצריכת שירותי העמותה: קו הסיוע, היחידה הקלינית והיחידה הקהילתית וכן בעקבות המצב בדרום נכנסו לקו הסיוע בלבד למעלה מ- 2000 פניות חדשות. עוד עולה מנתוני העמותה כי 20% מכלל האזרחים נושאים איתם תסמינים של פוסט טראומה.

פוסט טראומה כתוצאה ממלחמה או טרור נחשבת לפציעה שקופה מאחר ואין מדובר בפציעה הנראית לעין או נכות ורבים כלל לא מודים כי הם סובלים מהלם קרב או סוחבים פוסט טראומה. המרוץ המסורתי של נט"ל מדגיש את הצבע לפציעה הנפשית השקופה. בית ההשקעות אלטשולר שחם נותן החסות הראשית, מלווה את פעילות העמותה ואת המרוץ השנתי מזה מספר שנים במטרה לסייע לנפגעי טראומה מטרור ומלחמה ולבני משפחותיהם וכך גם השנה.

"עמותת נט"ל פועלת למעלה מ-20 שנה על מנת לסייע לעשרות אלפי אזרחים ומשפחותיהם בהתמודדות עם פוסט-טראומה והשפעותיה", אומרת אורלי גל, מנכ"לית עמותת נט"ל, "הפגיעה מלווה לאורך שנים ארוכות וללא טיפול ותמיכה עלולה להוביל למצבים קשים מאוד ותחושה של חוסר אונים. בעצם קיום המרוץ אנו מציינים את העובדה כי לפוסט טראומה יש צבע, יש שם ולא צריך להישאר לבד. כל ההכנסות מהמרוץ הנן אך ורק להמשיך לסייע ולטפל בכל מי שזקוק לעזרה".

במרוץ ישנם שלושה מקצים: מקצה 300 מ' המיועדים לילדים עד גיל 7, מקצה 1.5 ק"מ ומקצה של 5 ק"מ. כבר מהשעה 8:30 יחלו המקצים ובנוסף במקום יתקיים הפנינג נרחב לרצים ולילדים: סדנאות תיפוף ולוליינים, מתנפחים, קיר צביעה ועוד. במהלך הריצה ולאורך המסלול יפוזרו על הרצים אבקות צבע ידידותיות לאדם ולסביבה ובאופן סימבולי "יצבעו" את הפציעה השקופה באופטימיות כסמל לבחירה בחיים ובסיום הריצה תתקיים מסיבת קצף צבעונית למשתתפים. כל ההכנסות מהמרוץ יוקדשו לתמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה.

להרשמה למרוץ לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג