רצים בדממה: המרוץ שמשמיע את קולן של "מלאכיות הדממה"

בשבוע הבא יוזנק מרוץ רמת אביב ג' השנתי של העמותה לתסמונת רט והפעם באווירה מיוחדת לאור ניסוי קליני ראשון מסוגו לקראת מציאת תרופה לתסמונת שעומד לצאת לדרך לאחר שנים של המתנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המרוץ של העמותה לתסמונת רט הפך ב-11 השנים האחרונות לסמל, כשמאות רצות וצועדים מקצועיים וחובבנים כאחד, אשר נותנים יד להעלאת המודעות למאבק לקראת מציאת תרופה מתאימה לתסמונת הנדירה בקרב הציבור הרחב.

מיקי ברקוביץ' ואולסי פרי נרתמים כל שנה למרוץ | צילום: יח"צ

במשך השנים הפך המרוץ לחגיגת ריצה לכל המשפחה ולמסורת אשר מתאימה את עצמה לעולם הכושר ובריאות הגוף, מרוץ אשר מחדיר את שמחת הריצה לכל משתתף. אולם השנה, המרוץ יתקיים באווירה חגיגית במיוחד, לאור ניסוי קליני ראשון מסוגו בדרך למציאת תרופה לתסמונת שלאחר שנים של המתנה עומד לצאת לדרך בקרוב לאחר שכבר הוכח כאפקטיבי בתנאי מעבדה. לכן גם השנה, כל ההכנסות מהמרוץ יוקדשו למימון ולקידום מחקר זה ואחרים. כיום מאובחנות כ-350,000 בנות ברחבי העולם שמקוות מדי יום כי בקרוב תמצא להן התרופה שתשחרר אותן מגופן הפגוע.

המרוץ, אשר יוזנק ב-11 במאי ברמת אביב ג' ומסלולו לאורך השדות החקלאיים של צפון תל אביב, יאפשר לרצים ליהנות מאירוע ספורט איכותי ויציע חמישה מקצים שונים – 10 ק"מ, 5 ק"מ, 3 ק"מ, 2 ק"מ, ואף מקצה מיוחד לקטקטים באורך 300 מטרים בו ניתן לרוץ בליווי הורים. מדי שנה מצליח המרוץ לסחוף מאות רצים, משפחות וילדים, צעירים ומבוגרים, שירוצו כולם למען עתידן של "מלאכיות הדממה" ובני משפחותיהן – שמשתתפים אף הם. משתתפי המרוץ ירוצו עם חלוצת המרוץ שעוצבה על ידי אחת האימהות של ילדה בעלת תסמונת רט כשבכל שנה נבחרת חולצה בצבע שונה והשנה הצבע הנבחר הוא סגול – בדומה לצבע המזוהה עם תסמונת רט ברחבי העולם.

גם השתתפה במרוץ, אנה ארונוב | צילום: יח"צ

אחד המשתתפים שירוצו השנה יהיה ערן פסטרנק, הרץ הוותיק ביותר במרוץ שמשתתף בו כבר 10 שנים ברציפות במקצה ה-10 ק"מ. תחילה רץ כרווק, לאחר מכן ביחד עם בת זוגו, בשנה השלישית כבר רץ עם עגלת בנו הבכור ולפני שנה ביחד עם ארבעת ילדיו שהמצטרפים אליו לריצה – הכל כדי להעלות את המודעות לתסמונת הקשה, אחרי ששמע עליה ממש במקרה והלוקות בה נכנסנו לו ללב.

"מרוץ ג' למען 'מלאכיות הדממה' חושף את הרצים לקשיים הרבים והיום-יומיים איתם מתמודדות הבנות והמשפחות, וכן מפגיש אותם עם העוצמות שלהן וכיצד הן נלחמות מתוך תקווה ואמונה כי בקרוב תמצא תרופה לתסמונת", מספרת סיגל הרץ-תירוש, מנכ"לית העמותה לתסמונת רט, "אותם רצים עוזרים לעמותה להעלות את המודעות לתסמונת הנדירה. השנה מטרת המרוץ הינה לגיוס כספים למען מחקר ההמשך שינסה להעביר את הממצאים שנמצאו בתנאי מעבדה למחקר קליני ראשון מסוגו למציאת תרופה לתסמונת שתאפשר לבנות לחיות חיים רגילים. זו השנה ה-11 שמרוץ מתקיים ואני נרגשת לראות את ההירתמות הגדולה של מאות אנשים שישתתפו במרוץ על מנת לעזור להעלות את המודעות למאבק למציאת מרפא לתסמונת."

המרוץ השנתי נולד מתוך אמונה משותפת כי שילוב בין אירוע ספורטיבי לאפשרות לתרום לקהילה, מהווה שילוב מנצח שאנשים רבים כמהים לו. השתתפות במרוץ הינה הזדמנות להביא לשינוי ממשי ואף גורלי בחייהן של הילדות הנלחמות בתסמונת הנדירה, כשכל הכנסות המרוץ מוקדשות להמשך מימון מחקרים למציאת מרפא לתסמונת רט ושיפור דרכי הטיפול. תסמונת רט היא הפרעה גנטית התפתחותית קשה המופיעה בעיקר אצל בנות. התסמונת מתאפיינת בהתפתחות לכאורה תקינה בשלבי החיים המוקדמים, אך בהמשך מתחילות להופיע מגוון הפרעות: אובדן יכולת הדיבור, אובדן יכולות מוטוריות, תנועות בלתי רצוניות בידיים, הפרעות בהליכה, נשימה לא סדירה, קשיי עיכול, התקפים אפילפטיים ועוד.

למרות הקשיים איתם מתמודדות, הילדות מצליחות לתקשר עם הסביבה – באמצעות העיניים, ובאמצעותן בלבד. סוג התקשורת מכונה "עיניים מדברות" כי רק בעזרתן הן מצליחות להביע את עצמן. הן חיוניות ומלאות שמחת חיים ומסיבה זו מכונות בחיבה ברחבי העולם "מלאכיות הדממה". בשנים האחרונות מחקרי מעבדה הוכיחו כי התסמונת הפיכה בקרב חיות מעבדה, אולם טרם מצאו תרופה שתוכל לרפא אותה בקרב בני האדם. כעת מחקר המשך ינסה לאשש את הממצאים אצל בני האדם.

לפרטים נוספים ולרישום למרוץ – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג