לרוץ עם זיכרון בלב: ריצת בין אנדרטאות לחללי מערכות ישראל

בשעות שבין עצב לשמחה, בין יום הזיכרון ליום העצמאות מצאה קבוצת "רצי הגולן" ומחלקת הספורט של המרכז הקהילתי דרך ייחודית להנציח ולחלוק כבוד לנופלים שנלחמו על אדמת הגולן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשעות המיוחדות שבין עצב לשמחה, בין יום הזיכרון ליום העצמאות מצאה קבוצת "רצי הגולן" ומחלקת הספורט של המרכז הקהילתי דרך ייחודית להנציח ולחלוק כבוד לנופלים שנלחמו על אדמת הגולן, עליה הם רצים מדי שבוע. "ריצת האנדרטאות", שתתקיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובמסגרתה 150 חברי קבוצת הריצה מלווים בדגלי ישראל, ירוצו לאורך כביש 98 בין אנדרטאות בגולן ויספרו את מורשת הקרב שלהם.

ריצת האנדרטאות תעבור השנה בין ארבע אנדרטאות ותנציח את מורשתן:

1. אנדרטת גדוד 53 (סופה), חטיבה 188 (ברק). האנדרטה מנציחה את 78 חללי הגדוד שנפלו בכל מערכות ישראל, וממוקמת מזרחית לתל ג'וחדר, אזור קרבות עקוב מדם במלחמת יום הכיפורים.

2. אנדרטה לזכר סגן ערן אברוצקי ז"ל (אחיו של האלוף במיל' דורון אלמוג), מגדוד 82 חטיבה 7. נהרג מפגיעת פגז טנק סורי ב6.10.73, ביום הראשון של מלחמת יום הכיפורים, במהלך ניסיון הדיפת הכוחות הסורים שחדרו לדרום רמת הגולן (ממורמת בהמשך הכביש בין תל ג'וחדר לתל סאקי)

3. אנדרטה לזכר 8 לוחמים מגדוד 352 (מילואים של תותחנים) שנהרגו ב-10.10.73, במהלך הפגזה סורית על כוחותינו במלחמת יום הכיפורים.(סמוך לתל סאקי)

4. תל סאקי לזכר 35 לוחמים שנהרגו בקרבות שהתרחשו על הגנת התל מול הסורים בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, 6-8.10.73

מרוץ אנדרטאות צילום: אפרת מוסקוביץ

את ארבע האנדרטאות בחרה קבוצת "רצי הגולן" מתוך 140 אנדרטאות ואתרי הנצחה הקיימים במועצה האזורית גולן, שנחשבת לאזור המונצח ביותר בעולם ביחס למספר ההרוגים שנפלו בו. כל האנדרטאות בגולן וסיפורי הגבורה של הנופלים המונצחים בהן מופיעים על גבי מפה ממוחשבת באתר המועצה האזורית גולן, הרואה חשיבות גבוהה בהנגשת מורשת הקרב בגולן לציבור הרחב. ריצת האנדרטאות תתקיים כאמור ביום רביעי  8.5.19. כינוס בשעה 15:00 בצומת "הג'יפ התלוי" על כביש 98, זינוק בשעה 15:30 מקצה 8 ק"מ.

"אנו שמחים וגאים מאוד להמשיך במסורת החשובה הזאת יחד עם חברינו מרצי הגולן", יאיר נירון, מנהל מחלקת ספורט במרכז קהילתי גולן, "אנו שמחים לארח עוד רצים וגופים שמצטרפים אלינו כל שנה ובאים לחלוק כבוד לנופלים באירוע מרגש זה".

מרוץ אנדרטאות צילום: אפרת מוסקוביץ

"אנו רצי רמת הגולן שרצים במהלך כל השנה כאן רוצים פעם בשנה לכבד את הנופלים שבזכותם אנו כאן, אנו שמחים שהמסורת הזאת שהתחילה לפני שש שנים עם שלושה רצים הפכה לריצה המונית, זאת על מנת להעביר מסר חשוב זה, ככ אנו שמחים שבעוד מקומות למדו מאיתנו", מציין עמיחי זליגר, נציג רצי רמת רמת הגולן.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג