קירוב לבבות: "מרוץ שכנים" ממשגב לסח'נין

קירוב לבבות הוא לא רק סיסמה במקרה של "מרוץ שכנים", אלא ממש יוזמה אמיתית מהשטח של העיר סח'נין והמועצה אזורית משגב החיות זו לצד זו בלב הגליל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה ל"מרוץ שכנים" לחצו כאן

קירוב לבבות הוא לא רק סיסמה במקרה של "מרוץ שכנים", אלא ממש יוזמה אמיתית מהשטח של העיר סח'נין והמועצה אזורית משגב החיות זו לצד זו בלב הגליל. מאז בחירתם לראשונה תפקיד לפני למעלה משנה, החליטו ראש עיריית סח'נין, ד"ר ספואת אבו-ריא וראש מועצת משגב, דני עברי, לשפר משמעותית את יחסי שיתוף הפעולה בין שתי הרשויות ואת קשרי השכנות בין תושביהן. מטרת האירוע היא העברת מסר של חיים ביחד בשכנות טובה במרכז הגליל וזאת מאחר וספורט, בכלל ומרוץ עממי גדול, בפרט יכול ליצור חיבור פשוט מעל לכל הבדל ושוני.

נוף הגליל | צילום: ארנולד בר

שני ראשי הרשויות פתחו בסדרה של מפגשים כדי לבחון ולקדם שיתופי פעולה שישפרו את איכות החיים של תושביהם במגוון רחב של נושאים כגון: פיתוח רשת התחבורה והכבישים באזור, קבלת אחריות משותפת על בית הספר הדו-לשוני "גליל", קידום יוזמות משותפות בנושא בריאות, תכנון ובניה של אזור תעשייה ותעסוקה משותף, בחינה של העברת שטחים ממשגב לסח'נין כדי לאפשר את פיתוח העיר ועוד.

במקביל לכל אלו, אחת היוזמות שהוסכם לקדם במשותף היא "מרוץ שכנים" שהוא אירוע גדול שיכלול מרוצים תחרותיים ועממיים ואירועי תרבות משותפים בהם יופיעו משתתפים ממשגב וסח'נין. הרצים במרוצים הארוכים ל-10 ו-5 ק"מ יוזנקו מאזור מרכז מועצה אזורית משגב בנופים ההרריים והכפריים של המועצה ודרך כביש 805 יכנסו לרחוב הראשי של העיר סח'נין, יעברו ברחובות הססגוניים ויסיימו באצטדיון דוחא בחלק הצפון מזרחי של העיר. את הרצים ילוו תושבי שתי הרשויות שיעודדו אותם לאורך הדרך בכבישי הכפריים של משגב וברחובות סח'נין.

ראש מועצת משגב דני עברי (מימין) וראש עיריית סח'נין ד"ר ספואת אבו-ריא | צילום: פרטי

המטרה היא ש"מרוץ שכנים" יתרחב ויגדל בשנים הבאות ל"חצי מרתון שכנים" ואולי אף ל"מרתון שכנים", יעבור בעוד ישובים כמו עראבה ודיר חנא ויהפוך למוקד משיכה לרצים מהארץ והעולם שיחזקו ויפיצו יחד עם תושבי האזור מסר של שלווה, אחווה ושכנות טובה בין הערבים והיהודים הגרים ביחד בלב הגליל.

שני ראשי הרשויות שלחו לנשיא המדינה רובי ריבלין מכתב בו סיפרו לו על יוזמתם והוא שלח להם מכתב ברכה מרגש בו ברך על היוזמה ואמר: "אתם מהווים דוגמה ליכולת לעבוד יחדיו, כתף אל כתף, כדי להשיג מטרות משותפות ולהבטיח שגשוג ופריחה המתאפשרים רק הודות לקיום קשרי שכנות אמיצים וקרובים.

להרשמה ל"מרוץ שכנים" לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג