פסטיבל האופניים Gran Fondo Arava 2020 יוצא לדרך

פסטיבל האופניים יוצא לדרך בערבה התיכונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פסטיבל האופניים גראן פונדו ערבה הבינלאומי 2020 יוצא לדרך בערבה התיכונה, בתאריכים 6-7/3/20 (שישי-שבת) בהשתתפות כ-1,000 רוכבים ורוכבות מקצועיים וחובבי רכיבה, אשר ישתתפו בשני מקצים עיקריים – גראן פונדו באורך 130 ק"מ ומיני פונדו באורך 56 ק"מ. גולת הכותרת, הגראן פונדו, הוא מסלול שבחלקו נפתח במיוחד עבור הכבישונים והמיני פונדו הוא מקצה עממי יותר, המיועד גם למשפחות. האירוע יתקיים זו הפעם ה-8 (שנתיים בערבה התיכונה) ומהווה שלוחה ישראלית למסורת רכיבה איטלקית רבת שנים.

מרוץ עם שני מקצים עיקריים | צילום: תומר פדר באדיבות גראן פונדו

השנה צפויים להשתתף במקצה התחרותי 130 ק"מ מעל 500 רוכבי כביש מקצועיים, רובם ישראל וחלקם מגיעים אלינו ממדינות שונות בעולם, בעיקר מארה"ב ואירופה. המרוץ מעודד רוכבים מהארץ ומכל העולם, להנות מרכיבת כביש באזור מדברי מהיפים במדינת ישראל, עם נופים משכרים של הערבה התיכונה.

השנה יתקיימו שני מקצים עיקריים: "גראן פונדו" מקצה תחרותי באורך 130 ק"מ בהשתתפות עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל ומאות רבות של רוכבים ורוכבות, על מסלול מעגלי, שיתחיל ויסתיים במרכז ספיר בערבה התיכונה. המסלול יכלול את הטיפוס המסורתי של מעלה עקרבים, ויכלול מדידת זמנים על המעלה שבסופה יוכתרו "מלך ומלכת העקרבים", ויעבור במכתש הגדול, נחל צין ודרך השלום, במסלול שהוא חוויה מדברית עם נופים עוצרי נשימה. מסלול הגראן פונדו יכלול גם מקטע גראבל סלול ומתוחזק באורך של כ- 7 ק"מ, כמחווה למרוץ הסטראדה ביאנקי באיטליה ואירועי אופני כביש נוספים בעולם, המשלבים מקטעים אתגריים בתוך מסלולי הרכיבה שלהם. כמו כן ייערך מקצה מיני פונדו עממי באורך של 56 ק"מ מישוריים, המתאימים גם למשפחות ולבני נוער מעל גיל 14.

באירוע תשתתף גם קבוצת "סייקלינג אקדמי" (Israel Cycling Academy), אשר תשתתף השנה גם בג'ירו איטליה ובטור דה פראנס, ויתאפשר לבאי האירוע להכיר את הרוכבים ולשמוע על התכניות של הקבוצה לעונת 2020. ולראשונה גם ישתתפו באירוע "ותיקי ענף האופניים" הישראלי, שזכו בתחרויות רכיבה בשנות ה-70 ,80 ,90, ומוזיאון האופניים הישראלי יציג במהלך האירוע את האופניים של אלופי העבר.

"אנו גאים לארח אירועי ספורט מרכזיים כמו פסטיבל גראן פונדו ערבה הבינלאומי", אומר ד"ר איל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, "אני מזמין את הציבור הרחב להגיע לערבה התיכונה, לרכב במסלולים המאתגרים בטבע נוף בראשית, לבלות בתארי התיירות והקולינריה וליהנות ממזג האוויר הנוח שאנו זוכים לו בערבה התיכונה, בשיא החורף. ברוכים הבאים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג