מסע "גלגלי האהבה" של בית החולים אלי"ן

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן, משלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי שטח במגוון רמות רכיבה ונחשב לאירוע צדקה עם מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Photo:Tomer Feder

"גלגלי אהבה" הינו מסע אופניים שנתי בן חמישה ימים, המשלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי שטח במגוון רמות רכיבה. מטרת המסע היא גיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים. זהו אירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי המורכב ביותר בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם.

צילום: תומר פדר

השנה ישתתפו במסע כ-600 רוכבים מישראל ומ-15 מדינות אשר יוזנק ב-28 באוקטובר מיער יתיר, ויסתיים ב-1 בנובמבר בבית חולים אלי"ן בירושלים. היעד שהוצב לגיוס עומד על 3 מליון דולר. במשך שלושת הימים הראשונים, הרוכבים ייהנו ממסלולי כביש ושטח מאתגרים באזור ים המלח ובשני הימים הנותרים ירכבו הרוכבים בנופים התנ"כים של הרי יהודה ובסיום המסע יגיעו אל בית החולים אלי"ן.

המסע מאפשר לרוכבים ליהנות מרכיבה מאתגרת, באווירה ייחודית ומרגשת למען הילדים המאושפזים ועוברים תהליך שיקום ארוך בבית חולים אלי"ן. חלק מהילדים מצטרפים גם הם למסע, במסגרת תהליך השיקום שלהם. לצורך כך נוסדה קבוצת הילדים "המהירים והאמיצים". חלקם רוכבים באופני טנדם (אופניים עם 2 מושבים, עם מתנדב כמפדל קדמי), חלקם באופני יד או באופניים רגילות כל אחד על פי יכולתו ובליווי של מתנדבים או בוגרי אלי"ן שסיימו את השיקום וחזרו לקהילה וכעת מתנדבים בעצמם.

צילום: תומר פדר

"רכיבה למען מטרה"

'גלגלי אהבה' עובד במתכונת המודל של "רכיבה למען מטרה", בו כל רוכב מתחייב לגייס מינימום של 3500 דולר למען הילדים החולים. רוכבים רבים מצליחים לגייס סכומים גדולים בהרבה. המשתתפים במסע מזמינים את מעגל החברים שלהם, בני משפחות ועמיתים בעבודה, לתרום בשמם עבור בית החולים אלי"ן ובכך למעשה גם להעניק חסות להשתתפותם במסע. אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך אותו למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים מסביב לעולם. בשנת 2017, גויסו תרומות של כ-3.2 מיליון דולר. התרומות שגויסו עוברות ישירות לתמיכה בטיפול ובשיקום של ילדי אלי"ן ומשפחותיהם ולכיסוי הגרעון של העמותה, שמממנת טיפולים למטופלים, מעבר למה שניתן להם ע"י קופות החולים, מתוך אמונה שהילד במקום הראשון.

כמו בכל שנה, גם השנה יצטרפו ילדי אלי"ן לרכיבה המרגשת, כל אחד לפי יכולתו, חלקם ירכבו ביום א' למסע וישתלבו עם רוכבי הכביש וחלקם יתחברו למסלול שטח מאתגר עם רוכבי השטח. ביום האחרון למסע, כל הרוכבים (כולל הילדים הרוכבים) יגיעו לנקודת מפגש משותפת וירכבו ביחד לבית החולים, שם ימתינו להם ילדי בית החולים שלא רכבו, עובדי בית החולים, משפחות וחברים. חשוב לציין כי התרומות הנאספות במסע "גלגלי אהבה" מסייעות לגשר על הפער בין ההוצאה הממשית של בית החולים, על הטיפול השיקומי הרב-תחומי האיכותי שהוא מעניק, לבין החזר התשלום הרשמי הקבוע המתקבל עבור כל ילד מאושפז. בית חולים אלי"ן מסתייע בתרומות הנאספות במסע גלגלי אהבה להבטיח את המשכיות הטיפול של הילדים במטרה להביא אותם לתפקוד עצמאי מרבי- על מנת שיוכלו לשוב ולהשתלב בקהילתם במהירות האפשרית.

המסלולים המוצעים

שטח: שלושת הימים הראשונים של המסע יתקיימו בשטח המדברי והייחודי של הנגב. לאחר מכן, מסלול השטח יבלה יומיים בהרי יהודה. המסלולים כוללים סינגלים מאתגרים, עליות תלולות, וירידות טכניות. ממוצע מרחק רכיבה יומית: 50 ק”מ.

מסלול אנדורו: רוכבי האנדורו יתפצלו מקבוצת השטח וירכבו תוספות מרחק ו/או תוספת טכניות למסלול אשר יוסיפו להם קילומטראז’ משמעותי ליום הרכיבה. מסלול האנדורו מיועד לרוכבים מנוסים הנמצאים בכושר גופני גבוה וההשתתפות במסלול זה מותנה ביכולת פיזית, טכנית ועמידה בזמני הגעה קפדניים על מנת לאפשר לרוכבים לסיים את יום הרכיבה לפני רדת החשיכה. ממוצע תוספת רכיבה יומית של 10-15 ק”מ.

מסלול הכביש: מסלול הכביש ירכב השנה בחלק מהכבישים המדבריים היפים ביותר בישראל ולאחר מכן, יעברו ליומיים בהרי יהודה. במשך הרכיבה, יהיו מקטעים בהם יתאפשר לרוכבים מהירים יותר לרכב במהירות בעוד שרוכבים אחרים יוכלו ליהנות מהנופים והאווירה. ממוצע מרחק רכיבה יומית: 95 ק”מ.

מסלול כביש פלוס: מהיר יותר ממסלול הכביש הרגיל עם יותר מרחק מצטבר .ממוצע מרחק הרכיבה היומי: 110 ק”מ.

מסלול תיירותי: המסלול התיירותי מלווה את מסלול הכביש במשך מחצית מיום הרכיבה. במחצית השנייה של היום, הרוכבים ייהנו מאוטובוס צמוד שיוביל אותם לאתרים ופעילויות תיירותיות באזור. ממוצע מרחק רכיבה יומית: 40 ק”מ.

מסלול האתגרי: מסלול זה מיועד לרוכבים המנוסים ביותר. הקצב מהיר, העליות תלולות וממוצע מרחק הרכיבה היומית הוא 125 ק”מ.

מסלול טיול רגלי: מסלול הטיולים הוא מסלול חדש שנועד לאפשר לאלו שאינם רוכבים לחוות את הקסם של גלגלי האהבה ללא אופניים. בכל יום, מטיילים יחקרו נופים מרהיבים במשך 3-5 שעות, ויגייסו גם הם תרומות עבור בית החולים.

להרשמה לסובב כנרת 2018




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג