מיקי ברקוביץ' זכה בפרס מפעל חיים: "הפרס הזה נוגע לי ללב"

פרסי מפעל חיים בספורט הוענקו הערב במהלך חגיגות 65 שנים למכון וינגייט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: באדיבות מכון וינגייט

פרס מפעל חיים בספורט, אשר הוענק ביוזמתו ובמימונו של משרד התרבות והספורט בשיתוף עם מכון וינגייט, הוענק הערב (חמישי) בראשונה. תחילת של מסורת ארוכת שנים לחגיגת הספורט הישראלי, הישגיו וערכיו. הפרס הוענק במסגרת חגיגות לרגל 65 שנים להיווסדו של המכון הלאומי למצויינות בספורט – וינגייט.

הפרס הוענק לנשים ולגברים, שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי, באירוע מרגש שנערך לעיני 500 מכובדים, ובהם כאלו שנשאו דברים – שר התרבות והספורט חילי טרופר, מנכ"ל משרדו רז פרויליך, נשיא המדינה העשירי ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד, יו"ר מועצת מכון וינגייט יקי אנוך מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי. השתתף גם כן ראש מנהל הספורט, עופר בוסתן.

הטקס החגיגי החל במופע ראווה של התעמלות אומנותית, הוקרנו בו סרטים קצרים על ההיסטוריה של המכון, ברכה מצולמת של נשיא המדינה יצחק הרצוג. הג'ודוקא לשעבר והמדליסט האולימפי, אריק זאבי, סיפר בהתרגשות על הדרך בה המכון שינה את מהלך חייו. החגיגות ננעלו בהופעה מיוחדת של הזמרת מארינה מקסימליאן בלומין.

פרס מפעל חיים בספורט הוענק בחמש קטגוריות: כדורסלן העבר מיקי ברקוביץ' קיבל פרס מפעל חיים בקטגוריית ספורטאי. מאמנת הכדורסל לשעבר אורנה אוסטפלד, מאמן השחייה הפאראלימפי יעקב בנינסון ומאמן הג'ודו לשעבר מוריס סמדג'ה קיבלו פרס מפעל חיים בקטגוריית מאמן. בעלי קבוצת הכדורגל עירוני קרית שמונה איזי שרצקי קיבל פרס מפעל חיים על תרומה לקהילה ומקים אגודת האתלטיקה "אתלטי הנגב", ברוך שפירא, קיבל פרס מפעל חיים על פעילותו בתור איש חינוך ורשות מקומית.

הוקרה על עבודתם ותרומתם של האנשים שהשפיעו על הספורט הישראלי | צילום: באדיבות מכון וינגייט

מטרת הפרס, שיזם משרד התרבות והספורט, היא להוקיר את עבודתם ותרומתם של האנשים שהשפיעו על הספורט הישראלי במשך שנים. בראש וועדת הפרס עמד מר אריק פינטו, יו"ר המועצה הלאומית לספורט ולשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, החברים הנוספים בוועדה הם: מר יקי אנוך יו"ר מועצת מכון וינגייט, גב' נורית דאבוש יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר והמדליסטית הפראלימפית גב' ענבל פיזארו. הוועדה בחנה את ההישגים הספורטיביים של המתמודדים והמתמודדות, תרומתם והשפעתם על הספורט בישראל ועל הספורטאים והספורטאיות הוותיקים והצעירים.

רובי ריבלין הנשיא העשירי של מדינת ישראל: "ירושלים היא הבית שלי, אבל המקום היחיד בעולם שבו בביקוריי השונים אני מרגיש בבית זה כאן במכון וינגייט, אני זוכר את היום שהניחו את אבן הפינה. מכון וינגייט הוא המכון הלאומי, והוא חוגג 65 שנה ואין למדינת ישראל סיבה טובה יותר לחגוג יובל של 65 שנה מאשר כאן במקום הזה. אני מאושר להיות כאן בערב זה, כל אחד ואחד מהזוכים והזוכות ראויים וראויות. תחילתה של מסורת זו הינה חשובה, כל העוסקים בספורט וחברה ראויים להערכה של כולנו. כל תושבי ישראל מצדיעים לכם".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "הפרס נועד לבטא את ההערכה שיש לנו לאנשים, שהקדישו את חייהם לספורט הישראלי. ויש לנו הרבה מאוד אנשים מופלאים בספורט הישראלי. המטרה שלנו היא שפרס זה יהפוך למסורת ארוכת שנים. ברכות לכל הזוכים והזוכות, שלפני שהם ספורטאים נפלאים, הם בני אדם נפלאים. הם העניקו תקווה ואין ספור הזדמנויות לדורות הבאים. מכון וינגייט הפך להיות הבית של הספורט הישראלי, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש. הכל מתחיל פה. הכל למען הספורט הישראלי."

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "המשרד והמכון הם שותפים לדרך, שמטרתה היא הצלחת הספורט הישראלי. עבודתנו היא להכין את הקרקע בשביל ההצלחות של הספורטאים והספורטאיות שלנו. אני גאה להתחיל במסורת פרס מפעל חיים בחגיגות 65 שנה למכון וינגייט. ביחד נוביל את הספורט הישראלי להצלחות."

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "ברכות לכולם ובמיוחד לאורן סמדג'ה ומשפחתו. מכון וינגייט בשבילי זה קודם כל האנשים שהולכים בשבילים, זאת האכסניה של הספורט הישראלי. בשם הוועד האולימפי, אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה בין הוועד למכון לאורך השנים".

יו"ר המועצה הציבורית של מכון וינגייט, יקי אנוך: "המדינה, באמצעות משרד התרבות והספורט, מספקים את התמיכה הנדרשת לנו במכון. הכל למען הספורט הישראלי. ההצלחות הרבות של הספורטאים בטוקיו הינה התמורה הטובה ביותר למאמצי המכון. המלאכה עוד מרובה ונמצאת בעיצומה. אנו פה בשביל הספורט בישראל. תוך 5 שנים אתם תראו מכון חדש וכזה שיכול לקדם את הספורט בישראל קדימה עוד יותר. ברכות לכל הזוכים והזוכות, אני מאושר בשבילכם."

מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי: "אני מתרגש לראות פה את כל הנוכחים והנוכחות. מכון וינגייט בעיני הוא אי ספורטיבי ירוק אשר כל מטרתו היא לשמש את ספורטאי ישראל, אני גאה להיות שותף להצלחות הספורט הישראלי. בהובלת משרד התרבות והספורט ביחד עם השר חילי טרופר המכון זוכה להשקעות עתק בהיקף של קרוב לרבע מיליארד שקל. ישנה שותפות מצוינת אשר עיקרה היא הספורטאים והספורטאיות שלנו. אני רוצה לברך את הזוכים והזוכות, הפרס הזה מגיע לכם ואני גאה להתחיל מסורת זו בחגיגות 65 שנה למכון".

זוכת פרס מפעל חיים אורנה אוסטפלד: "רק אתמול עוד ישבנו משפחתי ואני שבעה על מות אימי חנה, אמא שהייתה השראה עבורי כמו אבי ז"ל. קשה המעבר בין עצב לחגיגה אך חשוב לעבור הלאה. הפרס הזה הוא לא רק שלי אלא של שותפתי לדרך רחל אוסטרוביץ'. אחרי כל הרבה שנים של מאבקים בממסד לקבל הוכרה מאותו ממסד זה לא מובן מאליו בכלל מבחינתי ואני מאושרת מהמעמד".

זוכה פרס מפעל חיים מיקי ברקוביץ': "הפרס הזה נוגע לי ללב. אני מאושר לדעת שהצלחתי. חברי הקבוצה שלי אשר יש להם חלק בלתי נפרד בהצלחה שלי יושבים פה. ההצלחה שלי היא ההצלחה שלהם. אני מודה על הבחירה בי, זהו אירוע מרגש ואני רוצה להגיד תודה רבה לכל הנוכחים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג