למען הספורט: אות מפעל חיים בספורט יוענק השנה לראשונה

בפרויקט משותף של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט יוענק השנה פרס אות מפעל חיים בספורט. הפרס יוענק בטקס בתחילת אפריל לנשות ואנשי ספורט בחמש קטגוריות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זריקת עידוד חדשה לספורט הישראלי ולספורטאים הישראלים תינתן באפריל הקרוב על ידי משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט שיעניקו פרס אות מפעל חיים בספורט בחמש קטגוריות. הפרס, ביוזמתו ובמימונו של משרד התרבות והספורט, יוענק לראשונה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות החוגג 65 שנים להיווסדו. הפרס יוענק לגברים ולנשים שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי והוא נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית.

ועדת הפרס הבוחרת מורכבת מחמישה אנשי ציבור וספורט בכירים, שיעניקו את פרס אות מפעל החיים בקטגוריות הבאות: ספורטאי/ת, מאמן/ת ספורט, איש ניהול בתחום הספורט, איש חינוך/איש רשות מקומית מתחום הספורט וחוקר/ת אקדמיה מתחום הספורט. הוועדה תבחן את ההישגים הספורטיביים של המתמודדים והמתמודדות, תרומתם והשפעתם על הספורט בישראל, עשייה ערכית לצד מקצועית. לאחר שקלול כל הפרמטרים על ידי חברי הוועדה יבחרו הזוכים והזוכות בקטגוריות השונות.

השר חילי טרופר בביקור במכון וינגייט | צילום: זאב ינאי

שר התרבות והספורט חילי טרופר ומנכ"ל משרדו רז פרויליך, שיזמו את הפרס, הסמיכו את מכון וינגייט להוביל ולנהל את מפעל זה. בשבוע שעבר במכון הלאומי למצוינות בספורט התכנסה לראשונה ועדת הפרס, שבראשה עומד מר אריק פינטו יו"ר המועצה הלאומית לספורט ולשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, לאחר התכנסות הוועדה יצא קול קורא לציבור. את המועמדות ניתן להגיש עד תאריך ה-27 בפברואר 2022. החברים בוועדה הם: יקי אנוך יו"ר מועצת מכון וינגייט, נורית דאבוש יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, המדליסטית הפראלימפית ענבל פיזארו וד"ר יואב הלר חבר מועצת מכון וינגייט ומייסד עמותת מעוז.

"לראשונה יוענק פרס מפעל חיים בספורט ויבטא את ההערכה העמוקה שלנו לאנשי ונשות הספורט הישראלי", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר, "הספורט מהווה חלק מהותי בחיי כולנו ולכן הובלנו מהלך של הענקת פרסים לדמויות אשר הותירו חותם עמוק בספורט בישראל. אנו מתחילים בכך מסורת של הכרת תודה והערכה כלפי דמויות שקידמו את הספורט באופן משמעותי ותרמו לכך שהוא מהווה חלק מרכזי בחייה של מדינת ישראל".

יקי אנוך, יו"ר המועצה הציבורית של מכון וינגייט מסר: "מכון וינגייט הוא הבית של הספורט הישראלי, ולכן זה רק הגיוני שהוא זה שיעניק את הפרס של הספורט הישראלי. אנו גאים להוביל את המפעל המופלא הזה, שמציין את תרומתם של נשים וגברים מופלאים, אבל הפרס הגדול ביותר של מי שיזכו הוא החותם שהותירו על ילדות וילדים שהלכו בעקבות ההשראה שהם נתנו".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג