בואו לרוץ איתם: המרוץ השנתי לאנשים עם אוטיזם יוצא לדרך

מתאמנים על הרצף האוטיסטי מזמינים את הציבור להצטרף אליהם למרוץ "איתן כל אחד יכול"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שישי 5 באפריל, ייצאו מאות צעירים נרגשים על הרצף האוטיסטי למרוץ השנתי "איתן כל אחד יכול 3". המרוץ, שמתקיים זו השנה השלישית, הוא נקודת שיא המביאה לידי ביטוי עשייה והתמדה של המתאמנים על הרצף האוטיסטי לאורך כל השנה.

מרוץ 'איתן – כל אחד יכול' אשתקד | צילום: חן יעיש

המרוץ מותאם לרצים על הרצף ברמות תפקוד שונות מהגבוהות ועד הנמוכות. מדובר במרוץ מאסף באורך 9.5 ק"מ, המתחיל בגשר המכביה ברמת-גן דרך פארק הירקון ומסתיים במרכז הספורט הדר יוסף בתל-אביב. הקילומטר האחרון של המרוץ יצטרפו ההורים והמשפחות של הרצים. גם הציבור הרחב מוזמן להגיע, לרוץ או לעודד בכל אחד מארבעת המקצים, של 9.5 ק"מ, 5.5 ק"מ ו-3 ק"מ – הליכה או ריצה. בסיום המקצים יתאגדו כולם להליכה משותפת של 400 מטר עד לטקס הסיום וחלוקת תעודות ומדליות לכל המתאמנים על הדרך הלא פשוטה שעשו.

יוזמי המרוץ ויזמי "איתן כל אחד יכול" הם שני חברים, יניב בניאן והודאל יחזקאל, בוגרי סיירות מובחרות בצה"ל שהתחילו – כנגד כל הסיכויים – לאמן צעירים עם אוטיזם בריצה, וכיום יש להם כבר מתאמנים, חלקם הגיעו להישגים מרשימים. השניים החלו את היכרותם עם צעירים על הרצף האוטיסטי דרך התנדבות במועדונית של אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) בפתח תקווה, ומשם נולדה ההבנה והאמונה כי יכולות אנשים על הספקטרום לא באות לידי מימוש לעיתים קרובות, וכי כל אחד מהם יכול.

לדברי ד"ר אורית סטולר, מומחית בנוירולוגיית ילדים, המרכז לאוטיזם של אלו"ט באסף הרופא: "אנשים עם אוטיזם, כמו כל אדם אחר זקוקים לפעילות גופנית ולתחושת מטרה ששואפים להשיג. נפלא לראות את השינוי ביחס כלפי אנשים על הרצף, כאשר לפני שנים ילדים רבים כאלה היו מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים, ואילו היום הם משתלבים בטרנד חברתי ועממי כל כך נורמטיבי כמו ריצה. הדרך עצמה חשובה לעתים מהתוצאה, ומה שמספק להם ולמשפחתם תחושת סיפוק גדול והעצמה. בנוסף, פעילות כזו שמשלבת אנשים עם צרכים מיוחדים יחד עם רצים נוספים, הופכת אותנו לחברה טובה וסובלנית יותר".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג