תגיד, באת לדבר בנייד או להרים משקולות?

אם גם אתם עונים לווטסאפ או עושים לייקים במקביל לאימון, כנראה שאתם פוגעים באפקט של האימון שלכם. ד"ר איתי זיו והפיזיולוג מורן נחמני עם 5 סיבות מדוע לא להכניס את הנייד לחדר הכושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטלפון הנייד חדר לכל מקום בחיינו הפרטיים וכעת הוא מככב גם בחדרי הכושר ונראה שלעתים הוא חלק בלתי נפרד מהאימון של לא מעט מהמתאמנים. יחד עם זאת, השימוש במכשירים הניידים במהלך אימון המשקולות עשוי להשפיע לשלילה על איכות האימון וזאת בשל מספר סיבות – הנה 5 סיבות.

1. זמני מנוחה ארוכים מדי בין הסטים באימון: על מנת שאימון המשקולות יהיה אפקטיבי חשוב במיוחד להקפיד על זמני מנוחה קבועים בין הסטים ואף בין התרגילים. וזאת על מנת להגביל את זמן ההתאוששות וכך להביא לתגובה אנבולית טובה ואפקטיבית יותר. שימוש בין הסטים או התרגילים בטלפון הנייד ובשל כך הפסקות ארוכת מדי בין הסטים ללא ספק יביאו לירידה באפקט האימון.

השימוש בנייד מאריך את הסטים ופוגע באפקט האימון | צילום: shutterstock

2. האימון נמשך זמן ארוך מדי: אימון ממוצע בחדר הכושר אמור להימשך 45-50 דקות בממוצע. משך אימון ממושך מדי אינו סימן לכך שהאימון יעיל יותר. בחלק ניכר מהמקרים העיסוק בטלפון הנייד הנו הסיבה למשך אימון רב יותר וגם לכך עשויות להיות השלכות שליליות על אפקט האימון.

לדוגמה, אימון שאמור להימשך 50 דקות לכל היותר אך לבסוף מתבצע 75 דקות, כמובן שמדובר על ירידה ברמת האימון וייתכן שיהיה לכך גם השפעה על עייפות רבה יותר אחרי האימון וחשוב להביא זאת בחשבון.

3. ריכוז נמוך יחסית באימון והשפעה על גיוס נמוך יותר של יחידות מוטוריות: ניהול שיחות טלפון תוך כדי אימון, שמיעת מוסיקה ומעבר בין שירים או תחנות רדיו במהלך האימון משפיעה ללא ספק, על מידת הריכוז והמיקוד באימון. לכך עשויה להיות השפעה גם על העומס המופעל באימון. לכן הסטת המחשבות, כתיבת הודעות בנייד, ניהול שיחות וכך הלאה עלולות להיות לרועץ למתאמן הממוצע.

4. ההיבט הבטיחותי: חשוב גם הוא, שימוש אובססיבי במכשיר הנייד שכיח במחוזותינו. לכך השפעה אפשרית על ביצוע התרגילים באופן לא בטיחותי או מעבר מתרגיל לתרגיל לא באופן בטיחותי גם הוא בעייתי ללא ספק ועשוי להיות גם קשור להיארעות תאונות בחדר הכושר.

מגדיל את מספר התאונות האישיות בחדר הכושר | צילום: shutterstock

5. הפרעה למתאמנים אחרים: שיחות טלפון תוך כדי אימון, עם אוזנייה או בלעדיה משפיעים וגורמים להגברת הרעש במועדון הכושר אך גם להנאה ירודה יותר של מתאמנים אחרים. ניתן לראות לא מעט מתאמנים שמנהלים שיחות עבודה תוך כדי אימון, או שיחות אישיות. זאת תוך כדי גם לחיצת משקולת כלפי מעלה או לכיוון הגוף. כמובן שחשוב להיזהר במקרים אלה – כפליים. מה גם שמדי שנה בשנה קורות עשרות רבות של תאונות בתוך חדר הכושר.

נציין שאחת מהתאונות המפורסמות שהתרחשו עם טלפון נייד היה במועדון כושר גדול במרכז הארץ. אישה כבת 73 נכנסה לחדר הכושר עם טלפון נייד עימו דיברה שיחה קולנית הגיעה לאזור האירובי במועדון ועלתה בלי לשים לב על מסילת ריצה בה מתאמן אחר בה שימוש (הליכה). היא הייתה כל כך מרוכזת בנייד ולא שמה לב שיש אדם שהולך על המסילה.

לסיכום, מומלץ לא לעשות שימוש בטלפונים הניידים כלל במהלך אימון בחדר הכושר, למעט במקרים בהם מאזינים למוסיקה כמובן באמצעות אוזניות מתאימות. זאת על מנת שהאימון יהיה אפקטיבי וניתן כמובן להשיג את המטרות השונות של המתאמן בתקופת הזמן שנקבעה לכך.

נציין שלעצימות האימון בחדר הכושר קשר הדוק להשגת תוצאות ולכן הפסקות ארוכות מדי בין הסטים ו/או בין התרגילים, ביצוע הסטים השונים באימון כך שבסיום הסט ישנה עוד יכולת לבצע חזרות נוספות – קשורים לירידה באיכות האימון ובד בבד לתוצאות.


ד"ר איתי זיו (Ph.D) | עוסק בתחום הפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר מעל 35 שנה. מרצה בתחום אורח חיים בריא, ספורט, בריאות ועוד לקהל רחב ומקצועי. מנהל תחום חינוך והסברה בסוכנות למניעת סימום בספורט. מנהל קורסי הכשרה מתקדמים במכללה האקדמית בוינגייט

מורן נחמני – MPH;MPE;EP-C(ACSM) | פיזיולוג מאמץ ורכז ומרצה בכיר בהכשרת קורסי מדריכי חדר כושר. בעלים של המרכז האישי לכושר ותזונה חיפה. בעל תואר שני בבריאות הציבור ובמדעי האימון הגופני מטעם המכללה האקדמית בוינגייט. דוקטורנט במסלול לפיזיולוגיה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רון תמסוט הגיב:

    כתבה מדוייקת, מנסיון רב בחדר כושר, פלא יכול להיות זולל זמן, צריך ללמוד להקפיד רק לשמוע בו מוזיקה או לשים איזה פודקאסט בזמן על ההליכון, או פשוט להשאיר בתיק.

  • דנה הגיב:

    מסכימה לגמרי עם הנאמר. אף פעם לא הבנתי את הקטע להיות תקוע בנייד בזמן אימון. זה הזמן להתנתק לשעה.

  • רחל ש. הגיב:

    לאיזה עולם הפכנו להיות… הסלולרי צמוד באינפוזיה לוריד… נהיינו מכורים. לא יכולים להתנתק אפילו לשעה של אימון. כל אחד צריך ללמוד מהכתבה הזו… המוח צריך גם שקט לפעמים ופשוט להיות ברגע.

  • מירב מזרחי הגיב:

    לא מפליא אותי בכלל למען האמת. אנשים לא מניחים לרגע את המכשיר הסלולרי במהלך היום.
    יש לא מעט התעסקות בנראות וצילומים תוך כדי האימונים, דפדוף ברשתות החברתיות וכן השלמת שיחות דחופות/חולין תוך כדי הליכה/ריצה על הליכון.
    חבל שכל אותן התעסקויות מורידות מעצימות האימון ואף עשויות להשפיע על השגת תוצאות לאימון.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג