GOODBYE לונדון!

אתמול הסתיימו ארועי לונדון 2012 באופן רשמי בדרך היחידה שהבריטים יודעים - הרבה מוסיקה טובה, אקרובטיקה עוצרת נשימה, ריקודים, אש וקונפטי. היה מרגש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתמול הסתיימו ארועי לונדון 2012 באופן רשמי בדרך היחידה שהבריטים יודעים – הרבה מוסיקה טובה, אקרובטיקה עוצרת נשימה, ריקודים, אש וקונפטי. היה מרגש

מאת:דנה פלג



המשחקים הפאראלימפיים הסתיימו אתמול ואיתם הסתיימה חגיגת הספורט הגדולה של אנגליה. אלפי ספורטאים מ-164 מדינות ברחבי העולם צפויים לחזור היום הביתה אחרי מה שייזכר לנצח כאולימפיאדת לונדון 2012.


הבריטים הוכיחו שוב, פחות מחודש אחרי טקס הסיום האולימפי שהם יכולים להפיק את ההצגה הטובה בעולם. 
ריהאנה, ג'יי זי ולהקת קולדפליי הופיעו ולצידם אלפי רקדנים, אקרובטים, להטוטנים ומתנדבים שיצרו יחד מופע מלהיב וססגוני שלא השאיר את 80 אלף הצופים באיצטדיון האולימפי אדישים.

בימים אלה, בישראל מדברים על שוויון – שוויון תקציבי, שוויון תקשורתי, ועל כך שמדליסט אולימפי ומדליסט פאראלימפי זכאים לאותם הטבות, כלומר למיליון שקלים. אותם מיליון שקלים שנועם גרשוני כנראה לא יקבל על זכייתו במדליית זהב, בניגוד לספורטאים אולימפיים. הבריטים הוכיחו שהשוויון אפשרי, מבורך ואפילו נראה טוב הרבה יותר.

אלפי משתתפים בעלי מוגבלויות שונות לקחו חלק אתמול במופע הסיום – כרקדנים, זמרים, אקרובטים, מתופפים, נגנים ועוד ועוד. מאות ילדים השתתפו באחד הקטעים המרגשים והביחד הזה נראה כמו הדבר הטבעי והנכון ביותר בעולם.

מרתון הסיום
11 ימים של משחקים הסתיימו אתמול בריצת המרתון המסורתית ברחבי לונדון. את ישראל ייצג במרתון גדי ירקוני בן 37 שסיים במקום ה 13.

ירקוני, שנפצע והתעוור לפני כחמש שנים בהתקלות עם מחבלים בלבנון, רץ את המרתון כשהוא מלווה בשני מדריכים אשר התחלפו במהלך הריצה. בסיום הריצה כשנשאל על ריו 2016 אמר ירקוני שכרגע, אחרי 4 מרתונים בחודשים האחרונים הוא רוצה רק לנוח.
את הריצה אתמול סיים ירקוני בזמן 3.01,51 . למקום הראשון הגיע ראסו אלברטו הספרדי בזמן של 2.24,5 שעות.


גדי ירקוני


חוזרים הביתה
היום בלילה צפויים לנחות חברי המשלחת הישראלית מלונדון. הם מביאים לארץ 8 מדליות אולימפיות והרבה מאוד כבוד.

הזוכה הראשונה של המשחקים הייתה ענבל פיזרו בת ה-25, שבסיום 11 ימי תחרות מוסיפה לארון המדליות הגדוש שלה עוד 3 מדליות ארד אולימפיות מהבריכה בלונדון.

במשחה הגמר ל-100 מ בסגנון חופשי, בבית 5, הגיעה פיזרו למקום השלישי בזמן של 1.22.56 דקה.

יצחק ממיסטבלוב בן ה33 יחזור עם מדליה מהבריכה בלונדון, שמצטרפת לזהב הכפול שלו מהבריכה באתונה. דורון שזירי, הקלע, בן  ה-45 , בעל שש מדליות אולימפיות חוזר עם מדלית כסף מהתחרויות בלונדון. שזירי צבר בגמר תחרויות הירי ברובה אוויר בשלושה מצבים 1.254,4 נקודות בסיכום הכולל. הישג זה הפתיע וריגש לאור המאבק הצמוד שניהל שזירי בתחרויות. 

קובי ליאון, זכה לראשונה בלונדון במדליית כסף אולימפית באופני היד שלו ויצא במזל בלי פגע כאשר ביום התחרויות השני במהירות של 50 קמ"ש ארע תקר בגלגל האופניים וקובי הועף מהאופניים שלו. תקר זה שהתרחש 12 ק"מ לפני סיום התחרות הוציא את ליאון מהתחרות.


קובי ליאון


שרגא ויינברג בן ה 46 יחד עם נועם גרשוני בן 29 זכו במדליית ארד בטניס כיסאות גלגלים כאשר נצחו את הצמד היפני כאשר התמודדו על המקום ה 3-4. ויינברג כבר זכה בעבר במדליה אולימפית כאשר שיחק יחד עם בועז קרמר במשחקים שנערכו בביג'ין. שניהם זכו אז במדליית כסף.


ויינבגר וגרשוני

ואך אפשר בלי מדליית הזהב של נועם גרשוני, שעד המשחקים האולימפיים דורג במקום ה-3 בעולם בטניס כיסאות גלגלים? מדליית הזהב אשר ריגשה אותו והצליחה לכבוש את אלפי תושבי ישראל תציב אותו במקום גבוה יותר. גרשוני צפוי להגיע היום יחד עם המשלחת לישראל, כבר מחר צפויה לו ולספורטאים האולימפיים האחרים פגישה עם בכירי הפוליטיקאים בארץ.

זה הזמן לקרוא לשוויון אמיתי, להגדלת התקציבים ולשוויון הזדמנויות לפני שהאיום האיראני ומחירי הדלק שוב יכבשו את העמודים הראשונים בעיתונים. המשלחת הישראלית ללונדון הייתה הקטנה ביותר אי פעם, רק 25 ספורטאים, והחשש של המאמנים וראשי הספורט הפאראלימפי שלאולימפיאדת ריו נגיע במשלחת מצומצמת אפילו יותר.



10.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג