שמנה ובריאה – יש דבר כזה? צילום: אפרת וייסמן

גם בגיל 60 שרה, המתאמנת של נועה מצאה את עצמה במערכת יחסים של אהבה-שנאה עם האוכל. למרות שהיא מתאמנת שלוש פעמים בשבוע, כל המדדים שלה תקינים והיא בכושר גופני מעולה לגילה, היא מוגדרת כאישה עגולה הסובלת מעודף משקל ובשנת 2021 הטייטל של החברה הוא עדיין מי שקובע לה מי ומה היא ואז מדדים תקינים כבר לא באמת חשובים לאף אחד. אז האם אפשר להיות שמנים ובריאים והאם רזון הוא בהכרח מדד לבריאות? נועה זילברמן בטור אישי-מקצועי על האובססיה שפיתחנו לצמצום קלורי בדרך לצמצום היקפים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: אפרת וייסמן

שרה הגיעה אלי בגיל 60, היא הייתה אישה שמנה לפי התפיסה החברתית, והיא גם הצהירה על עצמה כבעלת "עודף משקל". עודף משקל, איזה צמד מילים בעייתי.
כשהכרתי את שרה והתאמנו יחדיו תקופה, גיליתי אישה פעילה (מתרגלת פילאטיס כבר שנים ומתעמלת 3 פעמים בשבוע), אישה שאוכלת בריא ואף מוקפד הייתי אומרת, ושהמדדים בבדיקות הדם שלה היו תקינים לגמרי, סוכר, כולסטרול, לחץ דם, הכל היה פיקס.

יום אחד יצאנו לאימון אירובי והיא שיתפה על רגשי הנחיתות שיש לה בעקבות "עודף המשקל".
שאלתי אותה אם היא חושבת שיש משהו בתפריט שלה שהוא לא מאוזן/מדוייק או נכון לה ושהיא יכולה בלעדיו, והיא כתשובה ענתה שסך הכל אין לה ממש מה להוריד. לעיתים היא אוכלת פרוסת עוגה בארוחת שישי או איזה קינוח במסעדה "פעם ב…" כשהיא יוצאת לבלות ואולי היא יכולה להוריד את זה.
אמרתי לה שממש לא. השחרור הזה באוכל הוא חיוני וחשוב ומעבר לכך, נשמע שזה בתדירות כה מידתית ומועטה כך שזה לבטח לא מקור לאי בריאות.

שרה הייתה אישה בת 60, שתמיד הייתה בעלת נטיה למראה עגול יותר, שעברה 3 לידות ועשרות דיאטות שהרסו לה את ה-RMR (ההוצאה הקלורית הבסיסית של הגוף בשביל קיום: עיכול, דופק, נשימה, הזעה ועוד…).
כל זה גרם לכך ששרה הייתה אישה בריאה ושמנה.
אולי אם היינו חיות וחיים בחברה לא שמנופובית, שלא עוסקת באופן חולה באוכל וקלוריות, אז מערכת היחסים של שרה עם מזון הייתה תקינה לאורך חייה ובכך שרה הייתה נשארת "מלאה" ולא מקטינה לעצמה את ההוצאה הקלורית היומית עד כדי השמנה, אבל לצערי לא כך המצב.

מה שכן חשוב להבין מהמקרה הזה שמעיד על הכלל, הוא מספר דברים:
א. יש הרבה א.נשים לא רזות, מלאות ואף שמנות, שעושות פעילות גופנית ואוכלות מאוזן, שמדדי הדם שלהן תקינים ושאם הן ינסו לצמצם את הצריכה הקלורית שלהן הן בהכרח יפגעו בבריאות הנפשית והגופנית שלהן.
ב. אם מראש ובגיל צעיר יחסית, נלמד לקבל את עצמנו ולא נלבה מעגל חולה אל מול אוכל, אנחנו נוכל להתאזן לאכילה קשובה ואינטואיטיבית ובכך למשקל הבריא שלנו, דבר שמוביל אותי לסעיף האחרון והמהותי מכל.
ג. צריך לזכור שרזון הוא לא מדד לבריאות ולעיתים אפילו להיפך.

ולסיכום, אם את רוצה למצוא אורך חיים בריא, להפסיק עם היו-יו ולמצוא את משקל הסט פוינט שלך, תעזבי את המשקל ותחפשי מהו אורך החיים שנעים לך, שמתאים לך, הן רגשית והן פיזית.
ואז תסתכלי במראה ותתרגלי אהבה.

#מאוזנת 💜

נועה זילברמן, מאמנת כושר אישית, הוליסטית ובודי פוזיטיבית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.