מה אסור לכם לעשות במרתון סמסונג תל אביב?

גם אם התאמנתם כמו שצריך ואתם מרגישים מצוין על קו הזינוק, יש לא מעט דברים שעלולים להרוס לכם את המרוץ לגמרי. החדשות הטובות - זה תלוי רק בכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
TEL AVIV SAMSUNG MARATHON 2016

הנה הוא מגיע שוב, המרתון הגדול בארץ – מרתון סמסונג תל אביב. רחובות העיר יסגרו עבור עשרות אלפי רצים שימלאו אותה בחגיגת הריצה. חלקם רצים ותיקים, חלקם חדשים. חלקם רצו את המרוץ הגדול הזה אינספור פעמים ולחלק זו תהיה הפעם הראשונה. בין אם אתם רצים מנוסים יותר או פחות, מדובר בחוויה נפלאה ויום חג לכל הרצים. המסלולים הרבים מאפשרים כמעט לכל רץ לבחור מסלול שמתאים לו ולרמת הכושר שלו. לכן, כדי להגיע ליום המיוחד בשלום ולעבור את הריצה ללא תקלות, חשוב לשמור על כללי "אל תעשו", כך שהחוויה תהיה חיובית ומעשירה.

זינוק מרתון סמסונג תל אביב

איך מסיימים עם חיוך? מרתון סמסונג תל אביב | צילום: רונן טופלברג

עוד כתבות לקראת המרתון
עדכון טמפרטורה לפי שעות ביום שישי במרתון סמסונג ת"א
רצים מרתון מלא? כללי התזונה והשתייה שכל רץ חייב לדעת
איתי תורג'מן: "אני רוצה לעשות 2:55 שע' ומטה במרתון סמסונג ת"א"

8 הדברים שאסור שלא כדאי שתעשו:

1. אל תרוצו מהר מדי בהתחלה: האדרנלין, הקהל וההתרגשות גורמים לרצים רבים לרוץ מהר מיכולתם כבר בקילומטרים הראשונים, ואז במקרה הטוב מסיימים את המרוץ בריצה אטית או עוברים להליכה. במקצי 5-10 ק"מ מומלץ להתחיל את הריצה בקצב איטי בכ-5 שניות מקצב היעד, ולהגביר מהאמצע לקצב היעד. בחצי מרתון ומרתון חלקו את הריצה למקטעים של חצאים, רבעים או שלישים. את המקטע הראשון התחילו בקצב איטי ב-10 עד 15 שניות מקצב היעד, וכך תוכלו עם התקדמות הריצה להגביר על פי תכנון.

2. אל תרוצו עם בגדים חדשים: בגדים שלא ניסיתם בעבר באימונים עלולים לגרום לשפשפות ואי נעימויות, לכן רוצו אך ורק עם בגדים שנוחים וטובים לכם.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

3. אל תנסו מזון שלא ניסית באימונים: החל מארוחת הבוקר ועד לתזונה תוך כדי המרוץ, אל תנסו מזון שלא בדקתם, ניסיתם וטעמתם במהלך האימונים. גם אם זה נראה דומה, טעים וממש מושך את העין, זה עלול להיות מתכון לבעיות עיכול, ומכאן המרוץ יכול להיגמר רע מאוד רק בגלל תזונה ששונתה. מה שטוב לאחרים לא בהכרח טוב לכם. זכרו זאת.

4. אל תנסו להשלים אימונים ברגע האחרון: לא מדובר במבחן בהיסטוריה שאם תשננו את החומר ממש טוב בימים האחרונים אז תסתדרו. מי שלא התאמן שבועות וחודשים מראש למקצה שלו, אימונים ברגע האחרון לא יועילו. לא רק שלא יועילו, אלא יזיקו. הם יעמיסו עליכם בצורה כזו שגם תחשפו לפציעות, גם תהיו עייפים ביום המרוץ ופשוט לא תסיימו אותו. לא חבל?

5. אל תעשו דיאטה בימים שלפני המרוץ: נכון שכדי לרוץ יותר מהר כדאי גם להיות קל יותר ולכן רצים רבים פותחים בדיאטה חגיגית לכבוד המאורע בניסיון נואש להשיל מספר קילוגרמים. ירידה מהירה ודרסטית של הרגע האחרון גם תחשוף אתכם לפציעות וגם תרוקן את מאגרי הגליקוגן. התוצאה עלולה להיות הרסנית ביום המרוץ.

6. אל תדחפו: מאחר והזמן האישי שלכם נספר אך ורק מרגע חציית השטיח, אין טעם להידחף קדימה. מצאו מיקום נוח ומרווח שתוכלו לרוץ בבטחה. אם תדחפו גם לא תוכלו לרוץ בקצב שלכם וגם לא תיהנו מהחוויה. זה ממש לא נחוץ,  במיוחד לאור העובדה שהמרוץ מתקיים ברחובות העיר הרחבים. רוצו במקום מרווח שיאפשר לכם לרוץ בבטחה.

7. אל תפריעו לרצים מהירים מכם: כנהוג, הרצים המהירים והפייסרים ממוקמים על פי המהירות הצפויה, לכן אל תפריעו לרצים מהירים מכם לרוץ קדימה כפי שלא הייתם רוצים שיפריעו לכם. גם במהלך הדרך נסו להיצמד לצד הימני של המסלול כך שהמהירים יוכלו לעקוף בבטחה אתכם.

8. אל תרוצו חולים: נכון, התאמנתם במשך שבועות אם לא חודשים ועדין אם התעוררתם בבוקר עם מחלה או שהייתם חולים בימים הקודמים למרתון, פשוט וותרו. זה אולי לא נעים אבל ריצה תחת מחלה מהווה סיכון ממשי לחייכם. הסיכון לא שווה את זה. לאחר שהבנו מה לא מומלץ לעשות לקראת מרתון סמסונג תל אביב, בכתבה הבאה נדבר על דברים שכןן מומלץ לעשות לקראת המרוץ כך שתוכלו ליהנות מחוויית ריצה מושלמת.



יעל לביא | מאמנת כושר וריצה ""אימונעים"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג