כנס נשים באתלטיקה 2011

בערב יום חמישי האחרון (1 לדצמבר 2011) התאספו באולם במלון טל בתל אביב אתלטיות צעירות ומבוגרות, חדשות וותיקות, כאלו שבשיא כושרן וכאלו שפרשו ממזמן. המשותף לכולן – הצורך להוכיח את עצמן בתחום שהמודעות אליו אינה גדולה מלכתחילה ובו הוזנחו במשך שנים מעצם היותן נשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בערב יום חמישי האחרון (1 לדצמבר 2011) התאספו באולם במלון טל בתל אביב אתלטיות צעירות ומבוגרות, חדשות וותיקות, כאלו שבשיא כושרן וכאלו שפרשו ממזמן. המשותף לכולן – הצורך להוכיח את עצמן בתחום שהמודעות אליו אינה גדולה מלכתחילה ובו הוזנחו במשך שנים מעצם היותן נשים

מאת:תמר ברניס


מנחה האירוע היה ג'ק כהן, מזכ"ל איגוד האתלטיקה. תחילה עלתה לדבר עומרית ינילוב, מנהלת היחידה המקצועית "אתנה" של הפרוייקט הלאומי לקידום נשים בספורט.

ינילוב, אתלטית מצליחה לשעבר, הסבירה כי אתנה משקיעה המון משאבים באתלטיקה ומסייעת לספורטאיות דרג ב' וג' בתחרויות, תמריצים ומלגות, מארגנת כנסים, מחנות אימונים ועוד. זאת במטרה לקדם נשים ולהעניק להן כלים שיאפשרו להן להתאמן.

המטרה העיקרית בפעילותה של אתנה
היא איתור כשרונות של בנות, גיוסן והגדלת מספר הספורטאיות בארץ, שכן אחוז הספורטאיות בארץ נמוך מאוד. כמו כן, אתנה פועלת לשינוי עמדות הנשים בספורט, לקדמן ולהשוות מעמדן לגברים בתחום, עידודן לעסוק בספורט בשביל שיפור הישגים ולקדם את חייהן בהיבטים תחרותיים, בריאותיים ואחרים.

לאחר ינילוב, עלתה לבמה זהבה שמואלי, אלופה ושיאנית ישראל לשעבר בריצות למרחקים בינוניים וארוכים הכהנת כיום, בין היתר, כיו"ר ועדת נשים באתלטיקה.

שמואלי דיברה על כך שתנאיהן של הבנות היום, בתחום האתלטיקה, טוב בהרבה מבימיה כאתלטית כיוון שיש רוח גבית ומשאבים. בניגוד לעבר יש לנשים מסגרות מתאימות ואפשרויות להגיע להישגים וכל שנותר לאתלטיות זה להגיע עם נחישות, להציב לעצמן מטרות, לעבוד ולהיות בעלות מעוף.

שמואלי סיפרה כי איגוד האתלטיקה וועדת הנשים באתלטיקה הם בעלי שאיפות בינלאומיות ולכן תומכים ועוזרים לקדם מחנות אימונים והתנסויות של ספורטאיות בחו"ל.


אסתר רוט שחמורוב עלתה לדבר ונעלה את הכנס


לאחר שמואלי, עלה ברוך שפירא – יו"ר ועדה מקדמת באיגוד, ולאחריו עלה פטר דוידוביץ מוינגייט להציג את תוכנית העונה של האיגוד לשנת 2012. מכיוון שהשנה היא שנה אולימפית הספורטאים עובדים קשה להשיג קריטריון A. הקריטריון הישראלי המזכה אתלט להשתתף באולימפיאדת לונדון 2012. מטרת האיגוד היא לשלוח למשחקים האולימפיים בלונדון 6 אתלטים. התקווה שמתוכם יהיו 3 – 4 בנות (באחוזים, מדובר על עלייה ניכרת משנים אולימפיות קודמות).

דוידוביץ הדגיש כי לוח התחרויות, לעונה הקרובה, נקבע בשיתוף פעולה מלא בין כל המאמנים, בתחומי האתלטיקה השונים, אשר דנו וקבעו אותו בהתאם וביחס ישיר ללוח התחרויות הבינלאומי. כעת, על האתלטים לקבוע יחד עם המאמנים אסטרטגיה מתאימה, להגיע בזמן לשיאים, להשתתף בתחרויות חשובות, לקדם את האגודות שלהם ולהשיג קריטריונים.

לאחר הרצאה מצוינת, מפיה של מיכל יערון (פסיכולוגית ספורט) אשר העשירה בשילוב הומור רב, את הנוכחים על עולמן הפנימי הרגשי והחברתי של האתלטיות, עלתה לדבר אסתר רוט שחמורוב כנועלת הכנס. שחמורוב היא מהאתלטיות הבולטות ביותר שידעה מדינת ישראל, שהתמחתה כמאיצה בריצת משוכות.

שחמורוב שיתפה את הנוכחים באולם בסוגיות שונות מעברה כאתלטית, הן כאישה והן כספורטאית. היא דיברה על חשיבות רכישת ביטחון עצמי, החשיבות לדרוש ולעמוד על שלך כדי להתקדם בתחום, על הצורך לקבל את גופך עם כל החסרונות והיתרונות וכן על השילוב הלא פשוט, אך האפשרי, של תפקידה כאם צעירה בו זמנית לניהול קריירת ספורט מצליחה.

ניתן לסכם כי הכנס המוצלח העניק מבט
עמוק ומגוון לתוך עולמן של האתלטיות והעלה את המודעות לקשיים שהאתלטיות חוות בתחום, הן כנשים והן כספורטאיות, אך בו בזמן שפך אור רב על הקדמה והשינויים החיוביים המתרחשים בשנים האחרונות בתחום האתלטיקה בכלל, ואתלטיקת נשים בפרט.


תמר ברניסתמר ברניס

כתבת ועורכת משנה באתר שוונג.
רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה.
[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג