חדשות השבוע מעולם הרכיבה

הרוכב האיטלקי, ריקרדו ריקו מתכונן לחזרה לסבב התחרויות, פאביאן קנצ’לרה מודה שבינתיים זכייה בטור דה פרנס תישאר עבורו בגדר חלום וקרב המילים בין קונטדור לארמסטרונג ממשיך. אייבי גילת מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרוכב האיטלקי, ריקרדו ריקו מתכונן לחזרה לסבב התחרויות, פאביאן קנצ'לרה מודה שבינתיים זכייה בטור דה פרנס תישאר עבורו בגדר חלום וקרב המילים בין קונטדור לארמסטרונג ממשיך. אייבי גילת מדווח

מאת:אייבי גילת


המטפס האיטלקי, ריקרדו ריקו, שהושעה עקב נטילת חומרים אסורים EPO מסוג CERA, חוזר לפעילות החל מה- 18 במרץ ומבטל את הביקורת שהפנה כלפיו מארק קבנדיש, כאשר כינה אותו "פרזיט" והתעקש על כך שהוא מתחרט על מעשיו ומרגיש ייסורי מצפון. עונש ההשעיה בן ה-20 חודשים של ריקו יסתיים בדיוק יומיים לפני "הפרימוורה" – מילאן סן רמו, אותו ריקו מקווה לרכוב ולענות לכל מבקריו בדרך אחת – ניצחון.

היומון Gazzetta dello Sport הציע לריקו לענות לביקורת של קבנדיש ובתגובה אמר, "למה הוא מתכוון שאינני מראה סימני חרטה. עזרתי לחוקרים וזו הסיבה לכך שעונשי הומתק ל-20 חודש במקום שנתיים. ברור שקבנדיש הנמצא בשיא הקריירה שלו יכול לומר כל מה שהוא רוצה. אינני רוצה לענות היות ואני האדם האחרון שיכול לדבר אחרי מה שעשיתי. הוא המאיץ הטוב בעולם ולפיכך הוא תמיד צודק. אינני יכול לענות עד שנתראה על הכביש. מכל מקום אינני מוטרד ממה שקבנדיש עושה או חושב, אני רק יכול להבטיח לאנשים שאני עובד קשה באימונים ונמצא בכושר טוב".  

 
ריקרדו ריקו / צילום: alex_lee2001's  

לא כולם סבורים שריקו צריך לחזור ולהתחרות. כך למשל הרוכב האיטלקי הידוע מרקו פינוטי באיגרת ששלח בטוויטר הוא כותב שהרעיון שריקו ועמנואל סלה שנתפסו על שימוש בחומרים אסורים יחזרו השנה להתחרות בג'ירו גורם לו לרצות להקיא, "אני מודאג שריקו לא למד את הלקח ויפשל שוב".

"החולצה הצהובה בטור תישאר בגדר חלום עבורי בינתיים"
פאביאן קנצ'לרה אלוף העולם והאלוף האולימפי במרוצים נגד השעון מודה שבינתיים זכייה בטור דה פרנס תישאר עבורו בגדר חלום והוא יתרכז בהווה בזכייה במרוצים קלאסיים חד יומיים שבעתיד יהפכו אולי למרוצי שלבים. קנצ'לרה, שזכה בטור של שוויץ ובתחזיות שלפני הטור דה פרנס 2009 נחשב ל'סוס השחור' התפרק בהרים והפך לסופר דומסטיק של האחים שלק.

בראיון אחרי מחנה אימונים של קבוצתו טים סקסו בנק בפוארטונטורה אמר קנצ'לרה, "לא קניתי את הדיבורים של המדיה על כך שאני מועמד לניצחון בטור דה פרנס. כרגע המטרות שלי הן מרוצים חד יומיים, מרוצים נגד השעון ואליפות העולם אבל לא הטור דה פרנס. לחלום זה חשוב אבל אני גם חולם שיהיה לי אי או בית גדול. אולי יום אחד החלום יהיה אחר והמטרות ישתנו. כרגע אני רוצה להגשים את המטרות שלי".

קנצ'לרה יודע בדיוק מה הוא צריך כדי לזכות בתהילה של הטור ולנצח את האחים שלק וקונטדור, "לא מדובר כאן רק על ירידה במשקל. אני יכול לטפס יום אחד, ביום השני יהיה קשה והיום השלישי יהיה יותר מדי עבורי כרגע. מדובר על הספק ביחס למשקל גוף. אינני מוכן לכך עדיין".

 

 
קנצ'לרה / צילום: Thomas Fanghaenel

לגבי נצחונו בטור השוויצרי אמר קנצ'לרה, "הגעתי לטור של שוויץ כדי להשיג ניצחונות בקטעים אבל ביארן ריס אמר לי להישאר ממוקד, לא לבזבז זמן, לקחת את זה יום אחרי יום ולראות עד לאיפה אני יכול להגיע. זהו מרוץ השלבים הרביעי בעולם ולנצח אותו הרגיש לי נפלא ואני לא רוכב מטפס. היה לי מזל שלצידי עמדו ביארן ריס והאחים אנדי ופרנק שלק".

קונטדור איננו מוכן לקרוא לעצמו הפטרון של הפלוטון 
למרות שזכה בכל 4 הגרנד טורים שהשתתף בהם: ג'ירו ד'איטליה, וואלטה הספרדית ופעמיים בטור דה פרנס, מודה אלברטו קונטדור שעבורו עונת 2009 הייתה בגדר ניסיון לימודי. "ישנם הרבה מאוד רוכבי אופניים בפלוטון שצריכים להתייחס אליהם בכבוד", אמר קונטדור בסיום מחנה אימונים שעשתה קבוצתו אסטנה בקלפה ספרד. יחד עם זאת הוא מודה שרשימת הישגיו מציגה אותו באור שונה, "אני מבין שניצחונותיי והדרוג של ה-UCI מציבים אותי כנקודת התייחסות בענף כלפי אנשים רבים".

בעוד רוכבים אחרים מחפשים נקודות התייחסות כדי שיוכלו לסמן יריב כמטרה או למדוד את עצמם ביחס לאחרים, קונטדור מעדיף שלא להתייחס לרוכבים מסוימים, "תמיד קשה לנצח. לא משנה מי נמצא במרוץ מסוים. אינני מבצע שינויים באימונים, מדוע לשנות את מה שעובד?"

מלחמות המלים וההצהרות נמשכות אבל מה שאנחנו רואים כאן זה שינוי גדול בסגנון. קונטדור מודל 2010 שהצטייר לעיתים כארוגנטי התבגר מאוד מנטאלית וחולק כבוד ליריביו. קונטדור עונה בעקיפין לארמסטרונג על הטענה לפיה התנהגותו המתנשאת של קונטדור גרמה לכך שכל חבריו לטור הקודם כולל שותפו לחדר עזבו את קבוצת אסטנה ועברו לקבוצת רדיו שאק. הגישה הקודמת הקנתה לו לא מעט יריבים. הוא מבין היטב כרוכב הבכיר ביותר בענף האופניים כיום את המעמד שבו הוא נמצא, ונותן ליריביו לעשות את העבודה ולרדוף אחריו. מורגשת גם מאוד הערכה עצמית גבוהה המגיעה ממקום טוב של בטחון עצמי גבוה. ליריביו של קונטדור יש בהחלט סיבה לדאגה, היות ועם גישה כזו יהיה להם מאוד קשה לנצח את קונטדור שכיום נמצא במקום אחר לגמרי.

"קונטדור איננו צריך לפחד ממני"
בריאיון לעיתון הספרדי Marca אמר ארמסטרונג, "לאלברטו קונטדור אין סיבה לפחד ממני היות והיתרון הגדול ממנו נהנה קונטדור נמצא במוחו. מהרגע שקונדור קם בבוקר הוא חושב רק על אופניים וזה דבר מאוד חשוב". מובן שאין הדבר אומר בהכרח שארמסטרונג מוותר מראש על הזכייה השמינית בטור דה פרנס, "אני מקווה להגיע השנה לרגע הזינוק של הטור בצורה שלווה יותר ובכושר גבוה יותר".

ארמסטרונג טוען שבשנה שעברה גופו דמה יותר לגוף של שחיין מאשר רוכב אופניים, "הפסקתי לעבוד בחדר כושר ואיבדתי מסת שריר ואני מרגיש היטב להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. בעונה שעברה לא הייתי בכושר של קונטדור והאחים שלק, אבל השנה הטור יהיה שונה. הטור הוא טכני, וכבר אמרתי שאני יכול לנצח אותו", התעקש ארמסטרונג.

ארמסטרונג מאמין שהתקווה הגדולה ביותר שלו היא לשפר את יכולתו במרוצי הנגד שעון. "בשנה שעברה לא עשיתי את זה כהלכה והפסדתי הרבה זמן בנגד שעון, גם סגנון הרכיבה יהיה שונה. אני צריך להיות יותר מחושב ויותר שמרן".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52