36 אתלטים רוסים פרשו מאליפות סיביר כשהבינו שיהיו שם בדיקות

ברגע שהאתלטים שמעו על צוות בדיקות לחומרים אסורים הם פרשו במפתיע, חלקם דיווחו על מחלה. אתלטים בכירים אחרים ברוסיה הרימו גבה, גם נשיא ההתאחדות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאתלטים הרוסים אין שם טוב בעולם בשנים האחרונות, ומסתבר שגם הרשויות ברוסיה העלו הילוך במלחמה בתופעת השימוש בחומרים אסורים באתלטיקה. בסוף השבוע התקיימה בירקוצק אליפות סיביר באתלטיקה קלה, וברגע שנודע שהרשות הרוסית למניעת סמים בספורט שולחת לתחרות צוות בדיקות לחומרים אסורים, לא פחות מ-36 ספורטאים החליטו לפרוש מהתחרות.

מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

האם הרוסים התחילו לבדוק ברצינות? | צילום: thinkstock

חלק מהספורטאים שפרשו טענו שהם חולים וחלק אחר פרשו ללא סיבה. מבין הספורטאים הפורשים, השם המוכר ביותר הוא של נטליה אריסטרקובה, שבעבר ייצגה את רוסיה באליפות העולם בריצת 3,000 מכשולים. בסך הכל 10 מבין האתלטים שפרשו הם ספורטאי בוגרים בעוד שהשאר הם ספורטאי נוער.

אז לא מדובר בהוכחה לכך שאותם ספורטאים השתמשו בחומרים, אבל אין ספק שזה לא נראה טוב. אחד מבכירי האתלטים ברוסיה, סרגיי שובנקוב שהיה אלוף עולם ב-110 משוכות צייץ בטוויטר: "בודקי החומרים האסורים הגיעו, האם זו הסיבה שעשרות משתתפים פרשו לפני שהתחרות החלה?".

נשיא התאחדות האתלטיקה הרוסית, דימיטרי שליאחטין, אמר שהוא לא מופתע מהמקרה: "אנחנו מודעים לכך שיש אצלנו בעיות ואחד המהלכים שעשינו היה לדאוג לבדיקות לחומרים אסורים בתחרויות אזוריות. אנחנו חוששים שבעיית החומרים האסורים לא נפתרה באזורים מסוימים ולעתים היא אפילו מחמירה. אני לא יכול להגיד שהאתלטים שפרשו השתמשו בחומרים אסורים עד שלא נבדוק את העניין הזה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג