32 שבועות לישראמן – הרגע הקשה

תומר גמינדר ממשיך את מסע האימונים שלו לקראת ישראמן 2011 אך הפעם עם חשש בליבו לאור מקרה מותו של שניאור חשין ז"ל בתאונת הדרכים. השבוע גם היה שבוע האימונים הארוך ביותר שלו, שמעבר לתוכנית הבסיסית כלל גם "ריצת האתגר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תומר גמינדר ממשיך את מסע האימונים שלו לקראת ישראמן 2011 אך הפעם עם חשש בליבו לאור מקרה מותו של שניאור חשין ז"ל בתאונת הדרכים. השבוע גם היה שבוע האימונים הארוך ביותר שלו, שמעבר לתוכנית הבסיסית כלל גם "ריצת האתגר"

מאת:תומר גמינדר


השבוע התחיל במצב רוח עכור שהמשיך את התחושות הקשות בעקבות הריגתו של שניאור חשין על ידי נהג שנהג תחת השפעת אלכוהול/סמים ודרס אותו בשולי הכביש. הידיעה שכל יציאה לכביש, אפילו בשבת בבוקר (הזמן הכי בטוח בשבוע) עלולה להשאיר את בנותיי ללא אב מכבידה ומכאיבה ולא מרפה. כמו תמיד, ככל שהזמן עובר התחושות מתכהות, עד הפעם הבאה שבודאי תבוא.

השבוע הזה סיכם עבורי את מחזור האימונים הראשון, והסתיים בשורת מבחנים שמטרתם לתת תמונת מצב על היכולת האירובית לקראת המשך הדרך. במהלך השבוע דחסתי את האימונים כדי לפנות את יום השבת ל"ריצה אתגרית" – ריצה של 21 ק"מ לערך בהרי ירושלים, משער הגיא לנווה אילן וחזרה לשער הגיא.

מטבעם של האימונים לאיש ברזל שכמעט כולם מתבצעים בדד. כאשר יש מכסת אימונים שבועית של 14 שעות נטו ויותר, בלתי אפשרי לבזבז זמן נוסף על נסיעות והגעה לאימונים משותפים, שלא לדבר על כך שמרבית האימונים מתבצעים בקצב התואם את היכולתהספציפית שלי, ולכן קשה להישאר בתוך דבוקה של רצים/רוכבים אשר הקצב שלה שונה מזה שלי.

הריצות האתגריות אשר התחילו אחרי הרוגיין, ממשיכות את המסורת של ריצת שטח ארוכה ואתגרת באזורים היפים בארץ ובאווירה חברתית, כאשר כולם רצים יחד ולא משאירים אף אחד מאחור. כל ריצה שכזו מזכירה לי שוב את הסיבות שהביאו אותי לרוץ בתחילת דרכי – הטבע, הנוף, האתגר והחברה. עם הזמן אנו נסחפים אחרי מטרות שונות ולפעמים שוכחים את הבסיס ואין כמו הריצות האלו להזכיר למה אני רץ, ולטעון מצברים לעוד תקופה של אימונים.
לריצת האתגר חברנו קבוצה של כ-10 רצים, לרוץ "בשביל הנשמה", על מסלול לא קל. סה"כ 21 ק"מ, כ-750 מטר טיפוס, מעט יותר משלוש שעות ברוטו, וכשעתיים וחצי נטו. מזג אויר אירופאי – מעונן עם גשמים קלים, והרבה ירוק מסביב. לרגע שכחנו איפה אנחנו רצים והיה תחושה של מחוץ למקום ולזמן.
בסיום, חבורה של אנשים שיכורים שלא רוצים לסיים את הבוקר, ורצון להמשיך לעוד חוויה שכזו בקרוב, ובשבילו תחושה של רוגע ונינוחות שמזמן לא חשתי אחרי ריצה.

סיכום השבוע שחלף:
שבוע האימונים הארוך ביותר עד עתה, שמעבר לתוכנית הבסיסית כלל גם את "ריצת האתגר" כבונוס מעבר לאימונים השוטפים.

סיכום יומי (תכנון מול ביצוע):

מצטבר שבועי (תכנון מול ביצוע):

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג