תחרויות למרחקים ארוכים חלק ראשון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:גלעד קובו




גלעד קובו, מאמן טריאתלון, סוקר נושאים שונים המרכיבים חלק מרכזי בהכנה לתחרות ארוכה כמרתון או איש ברזל. חלקה הראשון של הכתבה דן בניהול זמן אפקטיבי וחלקה השני בעצות מעשיות בשילוב הסביבה הקרובה בהכנות לתחרות מעין זו. עצות אלה יאפשרו (אולי) לרבים לצלוח בכיף את הרגעים הארוכים של ההכנה לתחרות ולחצות את קו הסיום כשידיהם מונפות אל על וחיוך נסוך על פניהם.







וחיוך נסוך על פניהם – ישראמן 2006





חלק ראשון


לא אחת נשאלתי על ידי מתאמנים, שחלום ביצוע תחרות ארוכה (איש ברזל, חצי איש ברזל, מרתון), נראה להם רחוק כמזרח ממערב, כיצד ניתן לשלב את האימונים המורכבים והארוכים בחיי היומיום? הרי לכולנו קריירה השואבת את מירב שעות היממה, חיי משפחה נפלאים הממלאים אותנו שמחה, חיי חברה עשירים, תחביבים שונים ומגוונים ולעיתים גם זמן לרבוץ על הספה ולבהות לחלל החדר ללא כל מטרה.

אז איך בעצם "עושים את זה" כששעון הזמן אינו עוצר מלכת ויש ביממה רק 24 שעות, על מה מוותרים, מהיכן שואבים שעות פנויות לאימונים ובעיקר איך מתאמנים לתחרות כזו?

בהכנה לתחרות ארוכה – בה לניצול הזמן באפקטיביות יש חלק מרכזי, נדרש ארגון, סדר ויכולת ביצוע יעילים החל מהיום הראשון בו הוחלט על ביצוע התחרות ועד לשנייה בה חוצים את קו הסיום. בנוסף לכך, חלק מכריע מיכולתנו לצלוח תהליך זה, תיזקף לזכות מעורבות המשפחה והסביבה הקרובה לנו בתהליך אותו עומדים לעבור.







מעורבות המשפחה




אין זה פשוט, כלל ועיקר, לאדם הנמצא מחוץ למעגל להבין את אשר עובר המתחרה בזמן ההכנות לתחרות מעין זו. שותפות מלאה של הסביבה הקרובה בתהליך תהווה את המשענת הטובה ביותר עבורך. סביבה זו, שצריכה לתמוך ולהבין, כוללת את הבוס בעבודה, השותף לעסק, החברים הקרובים, ההורים ובראש וראשונה הילדים וכמובן בן או בת הזוג.
במהלך ההכנות מומלץ להתייעץ איתם על זמני האימונים ועיתויים. זאת, כמובן, לא מתוך ידיעותיהם המקצועיות הרבות או הבנתם העמוקה באומנות ההעמסה וההתאוששות.



לעיתים תידרש לבקש מהבוס בעבודה הפסקת צהריים מעט ארוכה יותר. להתנצל בפני משפחתך על איחורים בלתי צפויים, כדוגמת איחור לארוחת הצהריים המשפחתית ועוד. המפתח להצלחה נעוץ בשותפות מלאה והבנה עמוקה "שטנגו רוקדים בשניים".


כדאי ליידע אותם באורכו של האימון, תזמונו ובעיקר מה ההשפעה של אימון זה על זמן הפנאי שלהם. פגיעה בזמן זה תהווה עבורם הרמת "דגל אדום" ולכן חשוב ביותר שנתאם אותו יחד.


לחלקה שני של הכתבה לחץ כאן










אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג