שערוריית סמים לפני תחילת הג'ירו האיטלקי

קבוצת קאטושה השעתה את הרוכב קריסטיאן פפנברגר אלוף אוסטריה הנוכחי באופני כביש אחרי שהתקבלו התוצאות של בדיקת סמים. ארמסטרונג חושש מהבעיות הכספיות של קבוצתו והרוכבים, רובי מקיואן, אוסקר פריירה ודניאלה בנאטי הספרינטרים המצטיינים לא ייטלו חלק בג’ירו 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת קאטושה השעתה את הרוכב קריסטיאן פפנברגר אלוף אוסטריה הנוכחי באופני כביש אחרי שהתקבלו התוצאות של בדיקת סמים. ארמסטרונג חושש מהבעיות הכספיות של קבוצתו והרוכבים, רובי מקיואן, אוסקר פריירה ודניאלה בנאטי הספרינטרים המצטיינים לא ייטלו חלק בג’ירו 

מאת:אייבי גילת


קבוצת קאטושה השעתה ביום רביעי האחרון את הרוכב קריסטיאן פפנברגר אלוף אוסטריה הנוכחי באופני כביש אחרי שהתקבלו התוצאות של בדיקת סמים. פפנברגר עבר בדיקה לגילוי חומרים אסורים בגופו מחוץ לתחרות בתאריך 19 במרץ בביתו. בדיקות אקראיות כאלו נערכות מדי פעם על ידי ה-UCI.

הנהלת קבוצת קאטושה קיבלה השבוע הודעה המאשרת שהתגלו ממצאים חיוביים על כך שהרוכב השתמש בחומרים אסורים. "בהתאם להודעה שהתקבלה מה- UCI התקבלה החלטה להשעות את הרוכב," נאמר בהודעה לתקשורת שפרסמה הקבוצה. שמו של החומר שהתגלה בבדיקה טרם פורסם. משמעותה של ההחלטה היא, שהאלוף האוסטרי לא יוכל להתחרות בג’ירו האיטלקי המתחיל ביום שבת בלידו של ונציה. באתר האינטרנט של קבוצת קאטושה נאמר שאת פפנברגר יחליף רוכב אחר עקב "סיבות אישיות". קיווינו, התפללנו וייחלנו שהשנה הזו תהיה נקייה יותר. בינתיים שערוריות הסמים ממשיכות להעיב על ספורט האופניים.

אלוף אוסטריה במרוצי כביש קריסטיאן פפנברגר מאשר שקיבל הודעה על כך שבמבדק שנערך ב-19 במרץ נמצאה תוצאה חיובית בדמו, אולם הוא מכחיש שהשתמש בחומרים אסורים כלשהם. "מאחר שאני משוכנע שלא נטלתי שום דבר שאסור אשתמש בכל דרך חוקית להוכיח זאת," אמר פפנברגר.

מנהל קבוצת קאטושה לג’ירו, סרג’ פרסני מודה שהיה מאוד מופתע לשמוע על הפרשה. "הוא לא דיבר איתנו ולא אמר לנו דבר על כך" אמר פרסני. בדרך כלל, כאשר רוכבים נתפסים על שימוש בחומרים אסורים מתקיים קשר של שתיקה ולרוב הקבוצות והמנהלים הספורטיביים מתנערים מאחריות.

עדכונים נוספים לקראת הג’ירו ד’איטליה 

לאנס ארמסטרונג, 7 פעמים מנצח הטור דה פרנס שעומד להשתתף בפעם הראשונה בקריירה הספורטיבית שלו בתחרות הג’ירו מודיע בריאיון לסוכנות הידיעות ’אסושייד פרס’, לגבי הבעיות הפיננסיות של קבוצת אסטנה, "אין לי תשובות קונקרטיות אבל אני מאמין שנמצא מקורות כספיים שיממנו את המשך העונה", והוסיף, "במידה וקבוצת אסטנה לא תוכל להגיע לסוג של הסדר הקבוצה צריכה להעביר את הרישיון שלה להתחרות למנהל הקבוצה מר יוהאן ברוניל כדי שאנחנו נוכל לחפש קבוצה באמצע העונה".

לאנס ארמסטרונג נשמע בריאיון די מתוסכל וממורמר על השלטונות הקזחים, "אינני מכיר אותם ואין לי איתם יחסים אישיים אבל הקזחים לא מחזירים שיחות טלפון, וישנה תחושה של חוסר בהירות לגבי מה הולך לקרות".

גם לאלוף ספרד אלחננדו וואלוורדה אין חיים קלים. ב-11 במאי יערך שימוע באיטליה בעניינו, במסגרת מעורבותו בפרשת פוארטו. אם יורשע הוא צפוי לקבל עונש הרחקה לשנתיים בכל מסגרת תחרותית. בינתיים וואלוורה מודיע שהוא עומד לתבוע את התובע האיטלקי במשפטו אטורה טורי. וואלוודה מאשים את טורי בכך שהוא איננו מקבל את ההנחיות של שלטונות החוק בספרד וגם בסילוף מסמכים וראיות.

החדשות המגיעות מהג’ירו הן שרובי מקיואן, אוסקר פריירה ודניאלה בנאטי הספרינטרים המצטיינים לא ייטלו חלק בג’ירו. בהעדרם צפוי להיות קרב מרתק בין מארק קוונדיש, אלן דייויס ואלסנדרו פטאקי. מעניין שבקלאסיקה הראשונה של העונה הפרימוורה מילאן סן רמו הגיעו השלושה בסדר הזה מארק קוונדיש ניצח, אלן דייויס הגיע רביעי ופטאקי חמישי. האם זה יהיה גם הסדר בג’ירו? אין ספק שהניסיון משחק תפקיד. זה הג’ירו ה-2 של קוונדיש, ה-1 של דייויס וה-8 של פטאקי. בג’ירו צפויים במאוצים ולא רק קרבות לא קלים ולנו הצופים מחכות הרבה מאוד שעות של דרמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38